رییس جمهور باید توجه خاص به حفظ ایمان و تقوای خود و جامعه داشته باشد


 رییس جمهور باید توجه  خاص به حفظ ایمان و تقوای خود و جامعه داشته باشد

آیت الله تحریری گفت: رییس جمهور یک کشور مسلمان باید توجه و همت خاصی برای حفظ ایمان و تقوای خود و جامعه داشته باشد که این مساله تنها در صورت اطاعت از دستورات دین ممکن است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله محمدباقر تحریری در سومین جلسه از شرح نامه امیرمومنان امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر در تبیین ویژگی های رییس جمهور و کابینه او گفت:
رییس جمهور یک کشور مسلمان باید توجه و همت خاصی برای حفظ ایمان و تقوای خود و جامعه داشته باشد که این مساله تنها در صورت اطاعت از دستورات دین ممکن است.

آیت الله تحریری در ادامه فرمایش امیرمومنان امام علی (ع) افزود: اگر یک رییس جمهور بخواهد در چنین مسیری باشد باید همیشه با افراد صادق و اهل ورع که قصد خدمت به مردم دارند ارتباط برقرار کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: آنها در شعار دم از مردم نمی زنند که در عمل به مشکلات مردم توجه نکنند، بلکه او در ارتباط تنگاتنگ با مردم دنبال حل مشکلات آنها است.

وی بیان کرد: مسوول با تقوا در جامعه اسلامی اعم رییس جمهور و غیر آن از تعریف و تمجید بی جای دیگران کنندگان خوشحال نمی شود و اجازه چنین کاری به چاپلوسان نمی دهد چراکه چاپلوسی ها و تملق گویی ها بدی ها را پوشانده و کارهای انجام نشده را جلوه می دهد.

آیت الله تحریری با بیان اینکه چاپلوسی در زندگی مادی دنیا رخ می دهد و ما از فریب خوردن در امان نیستیم، ابراز کرد: یک مسلمان واقعی در دیدگاه علوی و دینی به چنین مسایلی توجه کامل دارد.

تولیت حوزه علمیه مروی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نمودی از حکومت علوی است، گفت: افراد زیادی با جمهوری اسلامی به مکتب حق ائمه معصومین(ع) ایمان آوردند چراکه فهمیدند طالبان حق در این حکومت تابع امیرمومنان امام علی(ع) هستند.

وی افزود: بنابراین ما وظیفه داریم در عمل فرهنگ درست علوی را نشر دهیم تا اشخاصی که با نگاه مثبت به این فرهنگ جذب شدند را بدبین نکنیم.

آیت الله تحریری با بیان اینکه مرم کشور ما سالها طولانی است که به مکتب اهل بیت(ع) گرویده است اما همه مردم از مکتب اهل بیت(ع) آگاه کامل نیستند، عنوان کرد: رسیدن به این آگاهی تنها در سایه حکومت دینی ممکن است به همین دلیل امام راحل در نخستین اقدام نهضت سواد آموزی را راه اندازی کردند که مردم با سواد شده و عالمانه درباره فرهنگ دینی آگاهی کسب کنند.

تولیت حوزه علمیه مروی ادامه داد: پیش از انقلاب دین باوری وجود داشت که همین امر سبب شد به ندای نجات بخش امام راحل پاسخ مثبت داده و در حمایت از آرمان های ایشان جان بر کف وارد میدان شوند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید