28 درصد معوقات مالیاتی در استان اردبیل وصول شد


28 درصد معوقات مالیاتی در استان اردبیل وصول شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: وصول معوقات مالیاتی به صورت جدی پیگیری می‌شود و امسال 28 درصد معوقات مالیاتی در این استان وصول شده است.

ابراهیم قلی‌زاده روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود:از سال ۸۷ تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی در استان وجود داشت که ۸۰ درصد آن مربوط به کارت‌های بازرگانی و جرایم مربوطه است.

وی با بیان اینکه مقرر است هر سال ۳۰ درصد معوقات مالیاتی وصول شود گفت:در راستای ایجاد اعتماد در بین مؤدیان مالیاتی یکی از رسالت‌های مهم و خطیر رسانه‌های مطالبه‌گر است تا بتوان با همکاری و تعاملات همه‌جانبه در راستای خدمات‌رسانی به مردم به صورت موفق عمل کرد.

قلی‌زاده با اشاره به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی افزود:این طرح از مواردی است که برای جلوگیری از فرار مالیاتی در نظر گرفته شده که به شفاف‌سازی مالیاتی کمک می‌کند و در این زمینه با توجه به این که ۸۹ درصد درآمدهای استان از محل مالیات تأمین می‌شود میزان وصولی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه اجرای طرح ملی نظام تمکین دواطلبانه پرداخت مالیات در این استان موفق بوده است ادامه داد:بیش از ۸۰ درصد پرداخت مالیات از طریق اجرای نظام تمکین داوطلبانه صورت می گیرد.

وی از تلاش برای اجرای طرح هوشمندسازی نحوه پرداخت مالیات و حذف روش‌های سنتی در استان اردبیل خبر داد و گفت: با اجرای نظام تمکین داوطلبانه که دسترسی مودیان مالیاتی را به اداره امور مالیاتی تسهیل کرده است، این اداره کل استفاده از روش‌های ابلاغ الکترونیک ،ارسال پیامک ،اقدام برای اجرای طرح دیتا محور مالیات و سایر روش‌ها را برای حذف مراجعه مستقیم مردم به ادارات امور مالیاتی در جهت انجام اقدامات پیشگیرنه از کرونا را در دستور کار خود قرار داده است.

قلی زاده گفت: رویکرد سازمان امور مالیاتی شفاف‌سازی وصول درآمدهای مالیاتی با اجرای طرح مالیات هوشمند است.

وی رویکرد اداره کل امور مالیاتی را اجرای عدالت مالیاتی دانست و اظهارامیدواری کرد با اجرای عدالت مالیاتی و تشویق مودیان به طرح خود اظهاری مالیاتی و تمکین در پرداخت به موقع مالیات شاهد ارتقای نظام سلامت اداری باشیم.

قلی زاده تشریح کرد: اجرای طرح وصول با اصول نیز که با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی در استان اردبیل اجرا می‌شود، نیز از جمله راهکارهای جدید اداره کل امور مالیاتی استان در کنار اجرای سایر طرح‌های جدید از جمله راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل افزود: وصول با اصول در چارچوب قوانین و مقررات مالیاتی کشور بوده و هدف از اجرای آن احترام به حقوق مردم است.

وی گفت: در اجرای مفاد ماده( ۳) آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم و چگونگی نصب و استفاده از سامانه صندوق فروشگاهی (پایانه فروشگاهی) بسیاری از صاحبان شغل‌های آزاد ملزم هستند به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان مراجعه و نسبت به ثبت مشخصات در سامانه صندوق فروش اقدام نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از تسهیل پرداخت مالیات توسط مودیان مالیاتی مشاغل مختلف در این استان خبر داد و افزود: با ابلاغ تبصره جدید ماده ۱۰۰ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم شرایط پرداخت مالیات برای مودیان تسهیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی