استاندار ایلام: نیروگاه جدید برق در مهران احداث شود


استاندار ایلام: نیروگاه جدید برق در مهران احداث شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام، احداث یک نیروگاه برق در شهرستان مرزی مهران را یک ضرورت دانست و گفت: ایجاد این نیروگاه می تواند بسیاری از مشکلات زیرساختی زائران در ایام اربعین را برطرف کند.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در دیدار با مشاور وزیر و رییس ستاد اربعین وزارت نیرو اظهار داشت: در بحث کنگره اربعین در سه استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه دارای چهار مرز هستیم که حدود ۶۵ درصد زائران از این مرز مهران به عراق تردد می کنند.

وی افزود: مرز مهران در ایام اربعین علاوه بر ۶۵ درصد خروجی تردد زائران به کشور عراق حدود ۷۰ درصد ورودی به کشور را از سمت عراق به ثبت رسانده که این نشان از اهمیت این مرز در ایام اربعین است.

استاندار ایلام بیان کرد: با توجه میزان تردد بالای مردم از مرز مهران در ایام اربعین، این مرز نیازمند توجه ویژه دولت و نهادهای انقلابی برای تامین اعتبارات و تجهیز زیرساخت ها است.

نوذری تاکید کرد: اگر چنانچه زنجیره کرونا در کشور و استان تا زمان برگزاری کنگره اربعین قطع شود ما کنگره اربعین را برگزار خواهیم کرد، اما با توجه به اینکه اربعین امسال از نظر تقویم زمانی در اوج فصل گرما قرار دهد باید تدابیر لازم در راستای تجهیز زیرساخت ها آب و برق و فاضلاب اتخاذ شود که با مشکل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: تجهیز زیرساخت های اربعین علاوه بر سهولت تردد برای زائران می تواند به توسعه شهر مهران، منطقه ویژه اقتصادی و استان کمک شایانی کند.

استاندار ایلام خواستار احداث یک نیروگاه برق در شهرستان مرزی مهران شد و افزود: ایجاد این نیروگاه می تواند بسیاری از مشکلات زائران در ایام اربعین را برطرف کند.

نوذری در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم صرفه جویی مصرف برق در استان تاکید کرد و گفت: اگر تولید برق پالایشگاه گاز ایلام در مدار قرار گیرد علاوه بر تامین نیاز برق استان می تواند به کشور نیز برق تزریق کند.

وی اضافه کرد: در مقطعی قطعی برق در کشور و استان ایلام موجب چالش های اجتماعی شد که امیدواریم با صرفه جویی مردم و دستگاه های اجرایی و تدابیر لازم این مسایل حل و فصل شود.

مشاور وزیر و رییس ستاد اربعین وزارت نیرو نیز در این دیدار گفت: تجهیز زیرساخت های اربعین در ایلام از نیازهای اساسی برای سهولت در تردد زائران محسوب می شود.

تاکید کرد: وزارت نیرو آمادگی کامل جهت تامین و تخصیص اعتبارات لازم برای تامین آب و برق و فاضلاب این منطقه دارد.

شهرستان مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در ۱۱ کیلومتری این شهر مهمترین کانون تردد زائرین عتبات عالیات است که سالانه بیش از سه میلیون زائر از این مسیر به شهرهای مذهبی عراق سفر می کنند که بخش قابل توجهی از این زائران در ایام منتهی به اربعین از مرز مهران تردد می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!