خرید 32 میلیاردی کتاب توسط گیلانی ها


خرید 32 میلیاردی کتاب توسط گیلانی ها

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: گیلانی‌ها در چهار طرح فروش فصلی کتاب سال گذشته با خرید بیش از 32 میلیارد ریال کتاب، استقبال بسیار خوبی از خرید یارانه‌ای کتاب داشتند و سبب شدند این استان در بین استان‌های پرفروش کتاب طرح‌های فصلی قرار بگیرد.

فیروز فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگاران، از فروش بیش از ۳۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریالی کتاب طی چهار دوره طرح فصلی فروش یارانه‌ای کتاب در کتابفروشی‌های گیلان خبر داد و گفت: تعداد کتاب‌های خریداری شده توسط گیلانی‌ها در چهار دوره طرح بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب که در سال ۱۳۹۹ برگزار شد نیز قابل توجه بود و در مجموع ۸۹ هزار و ۵۱۵ جلد کتاب در این طرح‌ها توسط گیلانی‌ها خریداری شد.

وی مجموع تعداد روزهای برگزاری طرح‌های فروش فصلی کتاب در سال ۱۳۹۹ را ۳۹ روز اعلام کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی که در سال گذشته منجر به برگزار نشدن نمایشگاه‌های حضوری کتاب در عرصه استانی و ملی شد، طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب نقش مهمی در پر کردن این خلاء ناشی از شیوع کرونا در سراسر کشور داشت و خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شد؛ به طوری که از نظر میانگین فروش نسبت به روزهای برگزاری طرح در هر فصل، روندی رو به رشد را در استقبال کتابفروشی‌ها و شهروندان از اجرای این طرح داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷ لغایت ۲۳ خردادماه جاری، یادآور شد: ۳۱ کتابفروشی استان گیلان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ مشارکت دارند و سقف مجاز خرید برای هر خریدار در این طرح، دو میلیون ریال است و خریداران می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ۲۰ درصدی خریداری کنند.

فاضلی، گیلان را از استان های پرفروش کتاب در طرح های فصلی دانست و تصریح کرد: علاقه‌مندان برای مشاهده فهرست کتابفروشی‌های عضو طرح و جزئیات بیشتر می‌توانند به آدرس http://tarh.ketab.ir مراجعه کنند.

وی طرح‌های حمایتی فصلی را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی توصیف و بیان کرد: جامعه ای پیشرفت می‌کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضوری مستمر داشته باشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه در تاریخ تفکر همواره راهگشا بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری طرح‌های حمایتی از کتاب و کتابخوانی به این دلیل که موجب تثبیت و ارتقای تفکر در زندگی انسان‌ها می‌شود، حائز اهمیت است و جامعه و نسل جوان به اجرای این گونه طرح‌ها نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه گذاری و اجرای آن بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید