اجرای دومیـن طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز


اجرای دومیـن طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از اجرای دومین طرح سراسـری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1400 با اولویت کنترل و برخورد با ناوگان مسافربری (اتـوبـوس) حامل کالای قاچاق و کشف بیش از 5 هزار و 174 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر افزود: در راستـای کمک به تحقق شعـار سال مبنی بر «تولیـد، پشتیبــانـی ها و مانـع زدایـی ها» و در اجرای برنامه سـالیـانه پلیــس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دومیــن مـرحلـه طــرح سـراسـری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری با اولویت «کنترل ناوگان مسافربری (اتـوبـوس) حامل کالای قاچاق به مدت ۷۲ سـاعـت در نیمه اول خردادماه در سراسر کشور اجرا شد.

وی افزود: همزمان با شروع طرح، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی به دو هزار و ۱۷۸ دستگاه خودرو از ناوگان مسافری مشکوک و با بررسی بیشتر و دقیق تر ۷۲۵ خــودرو مسافری متخلف را شناسایی و در بازدید از آنها بیش از یک هزار و ۶۶۹ قلــم انــواع کالای قـاچـاق از قبیل: کالاهای اساسی، لوازم منزل، تجهیزات الکترونیکی، لوازم خودرو، احشام و طیور و ... به همراه بیش از ۴۱۷ هزار لیتر انــواع سـوخـت و مشتقــات نفتــی را کشف و خودرو ها را به پارکینگ منتقل کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۵ هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در طرح مذکور یک هزار و ۴۴ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

در خاتمه سردار مقیمی با تقدیر و تشکر از هموطنان در همکاری خوب با پلیس از آنان خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیر قانونی اقتصادی از سوی افراد فرصت طلب بویژه حمل کالای مشکوک به قاچاق توسط ناوگان مسافربری موضوع را از طریق سامانه فویت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی