جشن دهه کرامت در بیش از 100 امامزاده استان تهران برگزار می‌شود


جشن دهه کرامت در بیش از 100 امامزاده استان تهران برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از برپایی برنامه‌های دهه کرامت در بیش از 100 امامزاده استان تهران خبر داد و گفت: امامزاده‌ها با رعایت نکات بهداشتی به روی زائران باز هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، حجت‌الاسلام «سید هاشم حسینی»، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با تبریک آغاز دهه کرامت اظهار داشت: امامزاده‌ها به عنوان قطب فرهنگی در ایام دهه کرامت سعی بر ترویج فرهنگ دینی و بصیرت‌افزایی مردم دارند.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف همزمان با دهه کرامت در امامزاده‌های استان تهران، افزود: برنامه‌های متنوعی در این دهه از سوی متولیان و خادمان امامزاده‌ها برگزار می‌شود تا فضای شهر متناسب با این اعیاد باشد. بر همین اساس، امروز همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، جشن روز دختر در بقاع متبرکه استان تهران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت در بیش از ۱۰۰ امامزاده استان تهران برپا خواهد شد، گفت: در دهه کرامت علاوه بر برگزاری جشن‌های متنوع با رعایت نکات بهداشتی و راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت، مسابقاتی نیز با موضوع حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از اجرای گروه سرود نوجوانان در بقاع متبرکه همزمان با دهه کرامت خبر داد و افزود: در جشن دهه کرامت، علاوه بر سخنران و مداح، گروه‌های سرود نوجوانان نیز به اجرای برنامه می‌پردازند. همچنین اطعام با رعایت نکات بهداشتی نیز پیش‌بینی شده است.

وی به ادامه فعالیت امامزاده‌ها به منظور کمک به نیازمندان در قالب توزیع بسته‌های معیشتی اشاره کرد و گفت: در ایام دهه کرامت از خادمان و هیأت امنای امامزاده‌ها تجلیل می‌شود. علاوه بر این، کاروان شادی «نسیم کرامت» در خیابان‌های تهران با پخش مولودی و سرود این ایام را جشن می‌گیرند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه «خیمه‌های معرفت» نیز در هفته جاری در بقاع متبرک راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: امامزاده‌های استان تهران در دهه کرامت با رعایت نکات بهداشتی و برپایی برنامه‌های متنوع میزبان زائران هستند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس