معاون استاندار تهران: حفاظت از محیط‌زیست به فرهنگ عمومی تبدیل شود


معاون استاندار تهران: حفاظت از محیط‌زیست به فرهنگ عمومی تبدیل شود

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با حضور در پاسگاه محیط بانی کن و سولقان و دیدار با محیط‌بانان این منطقه گفت: باید دست به دست هم داد تا حفاظت و صیانت از محیط زیست را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کرد.

به گزارش ایرنا از حفاظت محیط زیست استان تهران، «عبدالرضا چراغعلی» روز یکشنبه در این بازدید گفت: موضوع محیط زیست در تمام دنیا بویژه کشورهای توسعه یافته تبدیل به یک نهضت عمومی شده است.

وی با بیان اینکه قرار نیست محیط بانان، مدیران و کارکنان محیط زیست یکه و تنها از محیط زیست حفاظت و صیانت کنند، افزود: محیط زیست نیاز به یک نهضت و همراهی عمومی و کمک همه اقشار جامعه دارد و ما هم در این تعامل و همکاری نقش موثری خواهیم داشت.

چراغعلی با اشاره به اینکه امیدوارم تعاملات و هماهنگی دستگاه ها و مردم برای پاسداری از این عرصه هایی که به امانت به ما واگذار شده و بسیار ارزشمند هم است مستمر باشد، تصریح کرد: باید دست به دست هم داد تا حفاظت و صیانت از محیط زیست را تبدیل به یک فرهنگ و نهضت عمومی کنیم و همه دستگاه ها و سازمان ها باید سرباز محیط زیست باشند تا بتوانیم محیط زیست مناسبی را برای مردم فراهم کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ادای احترام می کنم به شهدای عزیزی که در این مسیر جان به جان آفرین تسلیم کردند، اظهار داشت: امیدوارم به سمتی برویم که دیگر کسی جرات تعرض به محیط زیست را نداشته باشد.

سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در تهران بدلیل وجود آلودگی ها و موضوعات مختلف محیط زیست شهری کمتر به محیط زیست طبیعی پرداخته شده است، افزود: جمعیت های فراوانی از حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان تهران وجود دارد و خوشبختانه این استان از لحاظ محیط زیست طبیعی و مناطق حفاظت شده از استان های خوب کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد از پرسنل محیط زیست استان تهران تحت عنوان محیط بان مشغول خدمت هستند، اظهار داشت: متاسفانه امکانات محدودی در حوزه محیط بانی داریم و از تجهیزات بروز دنیا که برای حفاظت از مناطق وجود دارد بی بهره ایم و باید برای بهتر کردن وضعیت محیط بانان تلاش بیشتری شود.

محمودی در خصوص ضرورت احداث پاسگاه محیط بانی کن و سولقان در این منطقه گفت: این پاسگاه در موقعیتی از منطقه قرار دارد که به لحاظ تعرض به اراضی و شکار بسیار حائز اهمیت است و نبود این پاسگاه خلایی را در بحث حفاظت از منطقه ایجاد کرده بود.

براساس این گزارش، همچنین با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ۲ طرح محیط زیستی شامل سیستم تصفیه پساب شرکت های کروز ۳ و لفاف زرین همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در حاشیه این افتتاح ها با اشاره به اینکه چرخیدن چرخ صنایع و روشن بودن چراغ واحد های صنعتی و تولیدی در کنار موضوع محیط زیست برای ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: امیدواریم تولیدات این صنایع که از سال های دور استراتژی شان تدوین شده با سرعت و شدت و کیفیت بیشتری نسبت به گذشته استمرار داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در حاشیه این افتتاح ها با بیان اینکه همه مسائل مختلف کشور با هم مرتبط بوده و محیط زیست هم قسمتی از مسئولیت اجتماعی برای زندگی بهتر به شمار می آید، گفت: مسئولیت پذیری صنایع هم از بابت مسائل محیط زیستی و هم رسالتی که در خصوص تولید دارند بسیار مهم بوده و همواره به دنیال یاری و کمک به صنایع هستیم تا در خصوص مسائل محیط زیست مشکلی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، ظرفیت سیستم تصفیه پساب شرکت کروز با حجم روزانه تصفیه ۷۰ متر مکعب که تا ۱۲۰ مترمکعب در حال افزایش است و ظرفیت سیستم تصفیه پساب شرکت لفاف زرین ۱۷ متر مکعب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط