روی خط تهران، گذر نشاط در بوستان ولایت برپا می‌شود


روی خط تهران، گذر نشاط در بوستان ولایت برپا می‌شود

تهران- ایرنا- شهردار منطقه 19 تهران اعلام کرد: مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو در بوستان ولایت همزمان با دهه مبارک کرامت میزبان شهروندان پایتخت با برگزاری برنامه های شاد و ایجاد گذر نشاط با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی با اشاره به اجرای ویژه برنامه های مناسبتی این دهه تا پایان خرداد گفت: امسال نیز با آماده سازی مجموعه شهربانوی بوستان ولایت در قالب ایجاد گذر نشاط و راه اندازی ایستگاه های مختلف، برنامه های فراغتی متنوعی ویژه دختران و بانوان تدارک دیده شده است.

وی هدف از برنامه های مناسبتی دهه کرامت را غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد حس همدلی و نشاط در شهروندان اعلام کرد و افزود: در این گذر ایستگاه هایی به ارائه صنایع دستی بانوان، نقاشی و ساخت قاب و کلاژ، مشاوره روانشناسی در حوزه دختران و بانوان و ارائه محصولات عفاف و حجاب اختصاص یافته ضمن اینکه زمینه اجرای برنامه ها و مسابقات ورزشی در رشته های شطرنج، دارت توپی و بازی های بومی محلی نیز در این بوستان با رعایت پروتکل های بهداشتی ایجاد شده است.

به گفته توکلی در کنار این برنامه ها که ویژه گروه های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اجرا می شود، مسابقه عکاسی و کتابخوانی نیز در نظر گرفته شده که در طول دهه کرامت برگزار می شود.

وی در تشریح سایر برنامه های مناسبتی این ایام اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت ضمن آذین بندی بوستان های منطقه، مراسم و جشن های محلی، مولودی خوانی و ویژه برنامه تقدیر از دختران فرهیخته در سراهای محلات به صورت مجازی برپا خواهد شد همچنین در این دهه مبارک مسابقه کتابخوانی با موضوع زندگینامه حضرت معصومه(س) و کارگاه های آموزشی با محوریت فضایل اخلاقی حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا(ع)، جایگاه زن در اســـلام و اهمیــت حجاب برتر در سراهای محلات با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود.

به گفته توکلی همزمان با دهه کرامت طرح اپلیکیشن اینوگام نیز با هدف گسترش فرهنگ پیاده روی و ورزش های انفرادی در شبکه های مجازی ایستگاه های ورزش شهروندی بانوان منطقه کلید خورده، ترغیب شهروندان به انجام ورزش، ارتقاء سطح سلامت و شادابی بانوان، ایجاد روحیه مضاعف و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در شرایط کرونایی از اهداف اصلی این طرح است.

دهه کرامت از ۲۲ خرداد همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا اول تیر، سالروز ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

روی خط تهران، گذر نشاط در بوستان ولایت برپا می‌شود

افتتاح نیروگاه خورشیدی در ساختمان شهرداری منطقه ۱۷

همزمان با هفته محیط زیست نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو وات در ساختمان شهرداری منطقه ۱۷ با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شهری منطقه ۱۷به شکل ویدیو پروژکتور مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این افتتاحیه سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، احسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، داود لطفی شهردار منطقه ۱۷، شینا انصاری مدیر کل اداره محیط زیست و توسعه ‌پایدار شهرداری تهران، محمدرضا افخم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۷ و مدیران شهری این منطقه حضور داشتند.

شهردار منطقه ۱۷ درخصوص این نیروگاه خورشیدی گفت: در ۴ماه اخیر این دومین نیروگاه خورشیدی شهرداری منطقه ۱۷ است که مورد بهره برداری قرار گرفته است و برق تولید شده ان وارد مدار در ساختمان شهرداری منطقه و ساختمان ستاد بحران شهرداری منطقه ۱۷ شده است که نشان از جدیت مدیریت شهری تهران در تولید انرژی های تجدید پذیر با رویکرد محیط زیست پایدار دارد.

داود لطفی به میزان تولید برق این نیروگاه مورد بهره برداری پرداخت و گفت: با راه اندازی این نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو واتی به روی ساختمان شهرداری منطقه ۱۷ سالانه ۳۰ هزار کیلووات ساعت تولید برق خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این نیروگاه خورشیدی سالانه ۲۲تن دی اکسید نیتروژن کاهش پیدا خواهد کرد که کمک بزرگی به حفظ محیط زیست و انرژی پایدار خواهد کرد.

در این مراسم نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خوشبختانه اقدامات ارزنده ای در حوزه تولید انرژی تجدیدپذیر به عنوان یک انرژی پاک و طبیعی در کشورمان صورت گرفته است و این اقدام شهرداری منطقه ۱۷ گام بلندی در کاهش تولید برق به شکل فسیلی است.

احسان خاندوزی افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به سمت تولید برق از طریق انرژی های تجدید پذیر روی آورده اند و خوشبختانه کشور ما نیز در این خصوص گام های بلندی برداشته است و انتظار این است که سایر نهادهای دولتی نیز به این موضوع ورود پیدا کنند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در آئین افتتاحیه این نیروگاه خورشیدی گفت: باتوجه به اینکه منطقه۱۷ در جنوب تهران قرار دارد و وسعت اندکی نسبت به سایر مناطق شهرتهران دارد، مدیریت شهری این منطقه اقدامات ارزشمندی در حوزه محیط زیست انجام داده است.

سمیه رفیعی افزود: افزایش سرانه فضای سبز و توجه به تولید انرژی های تجدید پذیر نشانه عزم جدید مدیریت شهری این منطقه را دارد.

شینا انصاری مدیرکل اداره محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: درحال حاضر ۱۰ بوستان انرژی در شهرتهران راه اندازی شده است که یکی از این ۱۰بوستان درمنطقه ۱۷قرار دارد، همچنین ۳۳ساختمان انرژی در شهرداری تهران راه اندازی شده است که درمحموع قادر به تولید ۱۳۱۰ مگاوات ساعت برق در سال را دارند که این مقدار تولید برق انرژی تجدید پذیر از انتشار حدود ۹۹۵ تن گازهای گلخانه ای جلوگیری به عمل می آورد.

روی خط تهران، گذر نشاط در بوستان ولایت برپا می‌شود

ورود شهروندان مبتلا به کویید ۱۹به شهرداری منطقه۴ ممنوع شد

رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۴ تهران گفت: ارایه کارت ملی برای ورود مراجعه کنندگان به ساختمان‌های شهرداری این منطقه الزامی شد.

محمدعلی فیاض با بیان این خبر افزود: با توجه به اقدامات اخیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و اجرای دستورالعمل ابلاغی، ورود شهروندان به ساختمان‌های شهرداری منطقه ۴ صرفا با ارایه کارت ملی مجاز است.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح گفت: در این اقدام، با ثبت کدملی مراجعه کنندگان به ساختمان در سامانه مبتلایان ویروس کرونا corona.iran.ir از ورود بیماران مبتلا به کووید ۱۹ جلوگیری می شود.

فیاض یادآور شد: این اقدام با توجه به ابلاغ پروتکل اجرایی ستاد مقابله با کرونا با هدف سلامت مراجعه کنندگان به ساختمان های اداری شهرداری مناطق و قطع کامل زنجیره بیماری کرونا اجرا می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال تجهیز و تکمیل زیرساخت های اجرای این طرح هستیم، افزود: به زودی شاهد اجرای این طرح در ساختمان های اداری و خدماتی شهرداری منطقه ۴ خواهیم بود.

برگزیدگان نخستین دوره مسابقات اذان حلقومی برج میلاد معرفی شدند

برگزیدگان نخستین دوره مسابقات اذان حلقومی برج میلاد همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) در برج میلاد تهران معرفی شدند

مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات اذان حلقومی با عنوان بر بلندای آسمان روز گذشته و در روز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، با حضور حجت الاسلام و المسلمین جواد صادق‌زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سعید سعادتی معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و مجتبی توسل مدیرعامل برج میلاد، با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهدی عباس نژاد دبیر جشنواره "بربلندای آسمان"، این دوره از جشنواره را به شهید ابراهیم هادی تاریخ سازترین اذان گوی جبهه های دفاع مقدس تقدیم کرد.

وی سپس به استقبال بی سابقه جوانان و نوجوانان در بخش اذان های حلقومی اشاره کرد و گفت: فراخوان این مسابقه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان منتشر شد و ۱۲۵ اثر بصورت فیلم های ویدیویی برای دبیرخانه ارسال شد که در نهایت ۶ اثر در بخش بزرگسالان و نوجوانان شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی با تشکر از مدیریت برج میلاد برای حمایت و برگزاری این جشنواره افزود: برج میلاد ظرفیت غنی برای اجرای برنامه های معنوی و دینی را دارد و امیدواریم که دوره های بعدی این جشنواره در شرایط بهتر و پس از پایان پاندمی کرونا، با حضور همه شرکت کنندگان و برگزیدگان برگزار شود.

در ادامه این برنامه، مدیرعامل برج میلاد نیز گفت: برج میلاد مأذنه جمهوری اسلامی ایران است و امروز بسیار خوشحالیم که توفیق یافتیم نقشی در برگزاری این جشنواره داشته باشیم، بویژه آنکه این مسابقات با محوریت اذان های حلقومی - میراثی که در حال فراموشی است - برگزار شد و ما موفق به کشف استعدادهای جدید در این حوزه شدیم.

مجتبی توسل ادامه داد: این مسابقات در شرایط شیوع پاندمی کرونا برگزار شد و به رغم تصور، استقبال خوبی نیز از آن شد. برج میلاد در شرایط خاص کشور موفق به برگزاری رویدادهایی منطبق با شرایط کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی شد که می تواند بعنوان نمونه موفق در کل کشور باشد.

مدیرعامل برج میلاد تصریح کرد: فضیلت اذان گویی بسیار زیاد است و روایت شده است که مؤذن ثواب ۴۰ هزار شهید را می برد و حتی می تواند ۴۰ هزار نفر را نیز شفاعت کند. ما امروز بسیار شاکریم برای این توفیق بدست آمده که صدای دین الهی را به گوش همگان برسانیم و برای توسعه اینگونه برنامه ها اعلام آمادگی می کنیم.

توسل به اجرای مراسم جزءخوانی قرآنی نیز در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه برکت نیز جمعی از قاریان برتر در بالاترین تراز برج میلاد- گنبد آسمان- حضور داشته و مراسم جزءخوانی در این مکان برگزار و سپس از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

حجت الاسلام و المسلمین جواد صادق‌زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نیز ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مسابقه، در فضیلت اذان و موذن و نقش شهید ابراهیم هادی و سایر شهدا در اعتلای اذان و اخلاق و شعائر دینی سخنانی ایراد کرد.


سعید سعادتی معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور نیز با تشکر از شهرداری تهران و مدیریت برج میلاد برای برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره در دوران پاندمی کرونا نشان داد که ما برای انجام هر کاری بن بست نداریم و با اندک ابتکار و خلاقیت می توان شاهد کشف استعدادهای جوانان در حوزه های دینی به ویژه اذان باشیم.

وی ادامه داد: توجه به اذان حلقومی که در حال فراموشی است نیز بسیار اقدام پسندیده ای بود که در نوع خود جای تقدیر و تشکر دارد. ضمن آنکه امروز شاهد هستیم به رغم همه گونه تهاجم فرهنگی، نسل جوانمان در مسیر انتخاب درست قرار گرفته و اذان گویی را انتخاب می کنند، استعدادی الهی که کشف شده است.

در پایان این مراسم برگزیدگان هیات داوران نخستین مسابقات اذان حلقومی برج میلاد با عنوان "بربلندای آسمان" معرفی شدند که اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است:

بخش بزرگسالان:

نفر اول حسین قبادی، نفر دوم مرتضی خلیلی، نفر سوم رضا رحمانی، همچنین از حجت الاسلام محسن جلیلوند نیز تقدیر به عمل آمد.

بخش نوجوانان:

نفر اول حسین طاهری، نفر دوم رضا طاهری، نفر سوم امید رضا پرنلو

در پایان این مراسم از خانواده شهید ابراهیم هادی موذن جبهه های دفاع مقدس نیز تقدیر و تشکر شد.

برپایی پردیس های فرهنگی و هنری در منطقه۱۳

به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت، برنامه های متنوع فرهنگی، هنری با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی از سوی اداره فرهنگی منطقه ۱۳ به اجرا در آمد.

شهردار منطقه ۱۳ گفت : به مناسبت گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و برادر گرامیشان امام‌ رضا(ع) و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی ویژه برنامه هایی در قالب پردیس فرهنگی، هنری، نشاط و تعالی برگزار می شود.

مجتبی شکری با اشاره به مشارکت ناحیه مقاومت بسیج کمیل و شهرداری ناحیه ۲ منطقه ۱۳ در برپایی پردیس فرهنگی و هنری افزود: در این پردیس، علاوه بر اجرای برنامه های استیج محور، ایستگاه های مختلفی شامل کودکان، مشاوره، کارآفرینی، طب و ...در دهه کرامت پذیرای شهروندان است.

شهردار منطقه ۱۳ اضافه کرد : همچنین به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، غرفه ها و استیج فرهنگی در تاریخ ۲۵و۲۶ خرداد ماه در بوستان پیروزی برپا می شود.

شکری برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی چالش ذهن مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران به میزبانی منطقه۱۳ را از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه به مناسبت دهه کرامت عنوان کرد و ادامه داد: این مسابقه به‌ ابتکار اداره ورزش بانوان و با مشارکت معاونت ورزش بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران بر پایه هوش، قدرت ذهن برتر و سرعت عمل و برای محک زدن توانایی مغزی و آزمایش ذهن افراد برگزار شد.

وی یادآور شد: به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت(س)، تابلو نقاشی استاد احمد کوچکیان فرد در مراسمی با عنوان بانوی بهشت نگارخانه فرهنگسرای امید رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟