17 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مهاباد راه‌اندازی شد


17 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مهاباد راه‌اندازی شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: 17 مرکز شهری و روستایی برای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در این شهرستان راه اندازی شده است.

دکتر بهاءالدین حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایرنا افزود: این مراکز شامل ۲ مرکز تجمیعی واقع در بیمارستان موقت و دانشگاه آزاد، چهار مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، یک پایگاه ثابت واقع در بیمارستان و ۱۰ مرکز روستایی است.

وی ادامه داد: برای افرادی از گروه‌های هدف که به دلیل ناتوانی امکان مراجعه به مراکز را نداشته باشند از طریق اکیپ سیار و مراجعه حضوری کادر درمانی به منزل یا محل مورد نظر اقدام به تزریق واکسن خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه تاکنون ۹ هزار و ۶۶۶ نفر در این شهرستان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: از این تعداد هزار و ۶۷۲ نفر نیز با تزریق مرحله دوم واکسن کرونا نسبت به واکسیناسیون کامل خود اقدام کرده اند.

حسینی ادامه داد: از مجموع کل دریافت کنندگان واکسن کرونا در این شهرستان، ۶ هزار و ۶۶۳ نفر در رده سنی بالای ۷۰ سال هستند که با مراجعه به مراکز مشخص شده نسبت به دریافت این واکسن اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۹۱ نفر از کادر درمان و دانشجویان و ۶۲۰ نفر از کادر بهداشت نیز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، افزود: ۸۴ نفر از بنیاد شهید، ۴۶۶ نفر از بیماران خاص، ۹۵ نفر از پاکبانان ، ۵۷ نفر از امدادگران هلال احمر، ۱۳ نفر از پرسنل غسال خانه، ۱۱ نفر از پایگاه انتقال خون ، چهار نفر از پرسنل بهداری زندان، ۲ نفر از کادر پزشکی قانونی و هشت نفر نیز معرفی شده از سوی فرمانداری واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه روند دریافت سهمیه واکسن شهرستان در مقطع فعلی کند شده است، گفت: هم اکنون اولویت تزریق واکسن به افرادی است که دوز اول واکسن را دریافت کرده و منتظر دریافت دوز دوم خود هستند، انجام می‌شود.

وی بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود ۴۰۰ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو