استاندار آذربایجان‌غربی: بازگشایی برخی صنوف منوط به رعایت پروتکل هاست


استاندار آذربایجان‌غربی: بازگشایی برخی صنوف منوط به رعایت پروتکل هاست

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: بازگشایی و تداوم فعالیت برخی صنوف از جمله تالارهای پذیرایی و باشگاه های ورزشی در استان منوط به رعایت پروتکل های ابلاغی است.

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی، افزود: صنوفی نظیر باشگاه های ورزشی در این ایام دچار خسارت سنگین شده اند و به این جهت در جلسه کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونا فرایند بازگشایی این صنف با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بررسی شود.

وی اضافه کرد: اگر این صنوف در صورت بازگشایی، پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند بار دیگر تعطیل می‌شوند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، از عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برخی ستادهای انتخاباتی گلایه کرد و ادامه داد: پرشورکردن فضای انتخابات یک مساله مهم است اما سلامت مردم اولویت اصلی ماست.

شهریاری اظهار کرد: فرمانداران باید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ستادهای تبلیغاتی نظارت جدی داشته باشند و در صورت لزوم برخورد قانونی صورت گیرد.

وی بیان کرد: بررسی های دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی حاکی از آن است که در برخی شهرستانها میزان استفاده از ماسک نامطلوب است و فرمانداران موظف هستند تا با شیوه های اقناعی و قانونی نسبت به افزایش میزان استفاده از ماسک اقدام کنند.

وی، تنها راه مقابله با کرونا را رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانست و گفت: مسوولان باید بیشتر و بهتر از مردم نسبت به اجرای دقیق پروتکل ها و محدودیت های ابلاغی عمل کنند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پروتکل های بهداشتی ویژه ای اجرا خواهد شد و مردم نباید نگران باشند.

به گزارش ایرنا، طی ۱۵.۵ ماه گذشته حدود ۱۸۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و نزدیک به چهارهزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟