دعوت از مردم فارس برای اهدای خون


دعوت از مردم فارس برای اهدای خون

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در مراکز درمانی به شکل مستمر نیاز به خون و فرآورده‌های خونی وجود دارد، از مردم دعوت کرد که برای اهدای خون، به پایگاه‌های موجود در فارس مراجعه کنند.

دکتر اورنگ ایلامی، یکشنبه ۲۳ خرداد، به خبرنگاران گفت: خون و فرآورده‌های خونی، نیاز روزانه و همیشگی مراکز درمانی و همراهی مردم در تامین این نیاز، یک ضرورت است.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه، زمان نگهداری خون و فرآورده‌های خونی، طولانی نیست، خاطرنشان کرد: حضور مردم برای اهدای خون، یک نیاز مستمر بوده نباید در هیچ شرایطی متوقف شود.

ایلامی گفت: امیدوار هستیم که مردم فارس در این روزها نیز همانند گذشته، حضوری مستمر در مراکز انتقال خون استان داشته باشند و نظام سلامت استان را در تامین خون موردنیاز بیماران یاری کنند.

او با تاکید بر اینکه ذخایر خونی در چرخه درمان بیماران به ویژه موارد اورژانسی اهمیت بسیاری دارد، افزود: مصدومان حوادث ترافیکی، مادران باردار، بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی، نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌ های خونی سالم دارند.

ایلامی گفت: مردم در هر شرایطی، خصوصا در این روزهای کرونایی می توانند خون اهدا کنند، اهدای خون علاوه بر کمک به سیستم سلامت در تامین نیاز بیماران، منجر به حفظ سلامت اهدا کننده نیز خواهد شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مردم با رعایت مسایل بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی و استفاده مداوم از ماسک، می توانند برای اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز گفت: داشتن سن ۱۸ تا ۶۰، وزن بالای ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه بیماری های مزمن جدی، نداشتن سابقه تب و علایم تنفسی در یک ماه اخیر و نداشتن اعمال دندانپزشکی در یک هفته اخیر، از شرایط پذیرش خون اهداکنندگان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور