نخستین پارک ترافیکی مازندران در ساری ساخته می‌شود


نخستین پارک ترافیکی مازندران در ساری ساخته می‌شود

شهردار ساری از برنامه‌ریزی برای تاسیس نخستین پارک ترافیکی مازندران در مرکز استان با هدف آموزش مسائل ترافیکی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، جواد طالبی با بیان این که آموزش فرهنگ ترافیکی در کنار اجرای پروژه‌های زیرساختی مسیرهای شهری یکی از اولویت‌های کنترل ترافیک شهرها محسوب می‌شود، به همشهری آنلاین گفت: شهرداری ساری طی ۲۰ سال اخیر پروژه‌های ترافیکی متعدد و مهمی را اجرا کرد که در کاهش و کنترل ترافیک این شهر نقش زیادی داشت. اما بخشی از اهداف کنترل ترافیک از طریق فرهنگسازی به ویژه برای نسل آینده انجام می‌شود که یکی از راه‌های رسیدن به این هدف ساخت پارک ترافیکی در ساری است.

وی افزود: سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری در حال بررسی برخی برنامه‌ها و طرح‌ها در حوزه ترافیک شهری است که یکی از این طرح‌ها به اجرای نخستین پارک ترافیکی مازندران اختصاص دارد.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای نخستین پارک ترافیکی مازندران در هفته جاری آغاز خواهد شد که هدف از آن آموزش و فرهنگسازی قوانین و مسائل ترافیکی در سطح شهر است که طبق برنامه‌ریزی اولیه قرار است در بوستان ملل ساری اجرا شود.

ساخت پارک ترافیک در ساری یکی از وعده‌های مطرح شده توسط مسئولان مدیریت شهری مرکز مازندران طی سال‌های اخیر بود که با وجود مطرح شدن چندین باره وعده اجرای این پروژه به سرانجام نرسید. حدود چهار سال پیش شهردار وقت منطقه۳ ساری در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرده بود که قرار است به زودی نخستین پارک ترافیکی ویژه کودکان و نونهالان در پارک اتحاد ساری با مساحت بیش از هزار متر با طراحی زیرساخت‌هایی مانند میدان، خیابان، پیاده‌رو، خط عابر و چراغ قرمز برای آموزش‌های لازم ترافیکی به کودکان ایجاد می‌شود. اما این پروژه به سرانجام نرسید.

سال 1388 با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران و پلیس راهور استان ی پارک ترافیک در اردوگاه دانش‌آموزی بادله ساری ساخته شده بود و به بهره‌برداری رسید که تا مدتی صرفا مورد استفاده دانش‌اموزان در اردوهایی که به این اردوگاه اعزام می‌شدند قرار می‌گرفت. همچنین عنوان شده بود که در بابلسر وتنکابن نیز قرار است چنین پارکی ایجاد شود. اما در حال حاضر در شهرهای مازندران پارک ترافیکی با تجهیزات کامل آموزش فرهنگ رانندگی و نکات مربوط به ترافیک شهری برای کودکان وجود ندارد.

کد خبر 607148

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند