نمایشگاه تخصصی پته در کرمان افتتاح شد


نمایشگاه تخصصی پته در کرمان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - نمایشگاه تخصصی پته کهن کرمان امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته صنایع‌دستی، با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع‌دستی اتاق بازرگانی این استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه با تاکید به برگزاری هرچه بیشتر نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در استان کرمان گفت: این استان دارای ۱۰۰ رشته مختلف صنایع‌دستی است که در سطح ملی و بین‌المللی حرف برای گفتن دارند و برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها به معرفی این رشته‌ها و هنرمندان بومی کمک زیادی می کند.

فریدون فعالی با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی پته کهن توسط نجمه محمدی و همکاران وی در بخش خصوصی برپا شده است افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ نوع پته فاخر به نمایش درآمده که ظرافت و کاربردی بودن آنها به خوبی مشهود است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: این نمایشگاه می‌تواند الگویی برای دیگر هنرمندان صنایع‌دستی این استان برای نمایش درآوردن تولیدات خود در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این نمایشگاه دوخت محصولات پته‌ با الیاف طبیعی است که با شعار این نمایشگاه که دوستی با طبیعت است همخوانی دارد.

فعالی اظهار داشت: امیدواریم پس از طی دوران کرونا بتوانیم تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان کرمانی را در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی معرفی کنیم تا قدمی برای حمایت از هنرمندان این خطه برداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مذکور از ۲۳ خردادماه سال جاری به مدت یک هفته در محل مرکز نوآوری و شتابدهی تگ واقع در خیابان شهید کامیاب برپا می‌شود افزود: در این نمایشگاه برگزاری انواع ورک‌شاپ‌های آموزشی، وبینارهای آموزشی و همچنین نشست های تخصصی و فروش و نمایش آثار هنرمندان صنایع‌دستی را خواهیم داشت.

پته‌دوزی یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین سوزن‌دوزی‌های سنتی ایران است که در تاریخ گذشته فرهنگی کرمان ریشه عمیقی دارد و بیشترین موارد استفاده را در جهیزیه عروس داشته است.

طبق یافته‌ها و تحقیقات، پته‌دوزی در دوران صفویه در کرمان رایج بوده و به اوج خود رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!