ایستگاه دائمی بازی های بومی محلی در پارک ها راه اندازی خواهد شد


ایستگاه دائمی بازی های بومی محلی در پارک ها راه اندازی خواهد شد

کرج - ایرنا-رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی با اعلام خبر راه اندازی ایستگاه دائمی بازیهای بومی محلی در پارک های کشور گفت که این رشته نیازمند تجهیزات و امکانات لازم در کشور است.

محمدتقی امیری خراسانی روز یکشنبه در مجمع سالانه هیات استان البرز افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی لازم است تا برنامه های مجازی و آنلاین در دستور کار هیات های استانی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با اینکه روستائیان عزیز در بسیاری از عرصه ها در خط مقدم کشور بوده اند، اما تاکنون توجه لازم و شایسته به آنان صورت نگرفته است.

امیری خراسانی با بیان این که " بسیاری از قهرمانان بنام ورزش کشور اصالتا روستایی هستند " افزود: باید تلاش کنیم تا ورزش های کلاسیک و قهرمانی نیز در روستاها توسعه یافته و همچنین ورزش های روستایی و بازیهای بومی محلی در شهرها راه اندازی و دنبال شود.

وی با تأکید بر این که می بایست ماهیت رقابتی نیز به ورزش روستایی داده شود عنوان کرد: در نظر داریم طی سال جاری لیگ های کشوری مختلفی از جمله در رشته هایی مانند چوب کشی، هفت سنگ را برگزار کینم.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی با اشاره کمبود اعتبارت در این فدراسیون، اضافه کرد: با وجود مشکلات مالی سعی خواهیم کرد تا مبالغی را به هیات های استانی و شهرستانی کمک کنیم.

وی با اعلام خبر آغاز اولین المپیاد خانه های ورزش روستایی از خردادماه گفت: در تلاشیم تا موضوع باشگاه داری حرفه ای در ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی را نیز ساماندهی کنیم.

مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرزنیز در این نشست با تقدیر از کسانی که در دوران شیوع کرونا در جهت پویایی و استمرار برنامه های ورزشی فعالیت کردند، گفت: حقیقت این است که روستاهای استان از استعداد و پتانسیل بالایی در زمینه نیروهای انسانی توانمند برخوردار هستند.

وی با قدردانی از بازدیدهای حضوری و مید انی رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی از اروستاهای استان، اظهار کرد: تلاش می کنیم در توزیع اعتبارات، روستاها نیز مانند شهرها دیده شوند.

جانعلی دامه داد: در کنار کمک های اداره کل، روستاها این قابلیت را دارند که از ظرفیت فرمانداری ها و دهیارن در جهت تجهیز و توسعه ورزش استفاده کنند.

وی با بیان این که " نگاه ما به روستاها ویژه است " تأکید کرد: اعتقاد داریم حتما باید از ورزش روستا حمایت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز روستاها را دارای پتانسیل و توانایی بالایی در جهت کمک به توسعه ورزش قهرمانی استان ارزیابی کرد و گفت: انتظار داریم بحث استعدایابی ورزشی از نوجوانان و جوانان عزیز روستایی بیش از پیش در دستور کار هیئت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هیچ استعدادی بخاطر نداشتن شرایط مالی مناسب و امکانات، نباید از ورزش دور بماند.

استان البرز دارای ۲۸۸ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد