امام جمعه همدان: مقوله فرهنگ در مناظره‌ نامزدهای انتخابات مغفول ماند


امام جمعه همدان: مقوله فرهنگ در مناظره‌ نامزدهای انتخابات مغفول ماند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناظره‌های خود سخنی از فرهنگ و هنر به میان نیاوردند به نحوی که مقوله فرهنگ در مباحث تبلیغاتی مطرح شده از سوی آنان، مورد غفلت قرار گرفت و مغفول ماند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی و شورای قرآن شهرستان ملایر، اظهار داشت: اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه اقتصادی قوی و تیم اجرایی کارآمد داشته باشند نباید منجر به غفلت از مقوله مهم و حساس فرهنگ شود.

وی با بیان اینکه غفلت از فرهنگ هر اندازه هم که رشد اقتصادی خوب داشته باشیم منجر به آسیب خواهد شد، تاکید کرد: با گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی، فراموشی فرهنگ و زیر سئوال بردن مباحث دینی در مناظره‌ها جای انتقاد و گلایه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه غفلت از فرهنگ و یا تصمیمات اشتباه فرهنگی پیامدهای منفی به دنبال دارد، افزود: نتیجه جابجایی و تغییر تصمیمات و پروژه‌های فرهنگی ممکن است سال‌ها بعد مشخص شود و اتخاذ این تصمیمات نیاز به توجه مدیریتی و کار علمی و پژوهشی دقیق و مناسب دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگی عمومی، گفت: وجود کمیته‌های تخصصی با حضور نخبگان و متخصصان علمی و دانشگاهی برای کارآمدی بهتر و بیشتر شورا ضروری است.

وی تعریف نشدن جایگاه قانونی شورای فرهنگ عمومی را یک ضعف و خلاء در حوزه مدیریت فرهنگی عنوان کرد و افزود: اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی آیین‌ نامه فعالیت شورای فرهنگ عمومی را تغییر داده و خلاء‌های قانونی آن را مطرح کرده که این آیین‌ نامه جدید در مرحله ابلاغ است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: با تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه، مصوبات شورا در حکم قانون و لازم‌الاجرا است و جمع دیگری از جمله نخبگان، بانوان و افراد صاحب‌نظر به شورای فرهنگ عمومی اضافه خواهند شد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی همچنین به ابلاغ نقشه مهندسی فرهنگی کشور با دستور رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ اشاره و بیان کرد: این نقشه در دولت دهم و یازدهم ابلاغ شد اما پس از گذشت حدود ۸ سال هیچ کار و نتیجه خاصی در میدان عمل به همراه نداشته که البته به تازگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۱ استان را برای بومی سازی این نقشه انتخاب و معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه فرآیند تدوین این نقشه در استان همدان درحال انجام است، گفت: اولویت های فرهنگی استان در قالب این نقشه احصا و شناسایی شده و شهریورماه امسال این سند نهایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه سند فرهنگی معیار عملکرد فرهنگی مسئولان استان خواهد شد، افزود: همه مدیران باید برای اجرایی شدن این سند تلاش کنند تا در عرصه فرهنگ یک ملاک و معیار برای ارزیابی دقیق فعالیت ها داشته باشیم.

وی همچنین پیوست نگاری در شورای فرهنگ عمومی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تمامی پروژه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند و شورای فرهنگ عمومی باید موضوع پیوست فرهنگی را به وصورت ویژه مورد توجه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین به تدوین سند قرآنی توسط شورای عالی قرآن اشاره کرد . گفت: در حال حاضر یک سند جامع قرآنی با سه کارگروه آموزشی، تبلیغ و ترویج و پژوهش در استان تهیه شده که وظایف دستگاهها دراین زمینه را مشخص کرده و این سند به زودی برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ می شود.

وی فرهنگ اقتصادی را یکی از معضلات کنونی عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگ با بسیاری از مسائل همچون اقتصاد و سیاست گره خورده و امروز نگاه برخی مدیران ما بیشتر اقتصادی است و از مقوله فرهنگ غافل شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت