سامانه پایش تصویری شهر ساری تکمیل شد


سامانه پایش تصویری شهر ساری تکمیل شد

ساری - ایرنا - رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری از تکمیل پروژه سامانه پایش تصویری برای کنترل ترافیک در معابر و میادین شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ساری، علی‌اصغر اباذری گفت : سیستم پایش تصویری نمونه‌ای از امکانات و تجهیزات لازم برای کنترل ترافیک در معابر و میادین شهری است که توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح شهر نصب‌شده است.

وی افزود : نصب دوربین‌ یکی از روش‌های مؤثر برای روان‌سازی ترافیک و افزایش ایمنی و حمل‌ونقل و کاهش تصادف در محیط شهری و مدیریت بحران و امدادرسانی مناسب است که تکمیل این پروژه جزء مأموریت‌های مهم این سازمان است که در دوره شهرداری جدید ساری مورد تاکید قرار گرفت و با همکاری سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری طی روزهای گذشته به پایان رسیده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری از فعال سازی چندین دوربین پایش تصویری از امروز یکشنبه در سطح شهر ساری با همکاری سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل خبر داد و گفت: طی روزهای آتی دوربین های دیگر به این تعداد افزوده می‌شود.

وی رصد و مدیریت ترافیک، هدایت ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت بحران و امدادرسانی مناسب را از مزایای سامانه پایش تصویری برشمرد.

اباذری تعداد دوربین های پایش تصویری شهر ساری را اعلام نکرد ولی بررسی های خبرنگار ایرنا نشان می دهد که متخلفان ترافیکی در هر نقطه ای از شهر ساری در تیررس دوربین های تصویربرداری شهرداری قرار دارند.

نصب سامانه پایش تصویری در تمامی مراکز شهرستان های مازندران از سال 93 مصوب شد و در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر تمامی مراکز 22 شهرستان استان تحت نظارت پایش تصویری قرار دارد.

بر اساس اعلام مسئولان ، دوربین های به کار گرفته شده در طرح پایش تصویری شهرها این قابلیت را دارد تا علاوه بر خواندن پلاک خودروها و تشخیص چهره افراد از فاصله 600 متر ، سایر تحرکات مجرمانه را هم ثبت و ضبط کنند.

مستندسازی تخلفات ، ایجاد آرامش روانی در میان مردم و همچنین ایجاد ناامنی در بزهکاران از اهداف فعال سازی سامانه پایش تصویری در شهرها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید