استان کرمانشاه 470 شهیده دختر تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ است


استان کرمانشاه 470 شهیده دختر تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اعلام اینکه 470 نفر از شهدای استان دختران فداکار و ایثارگر این مرز و بوم هستند، گفت: این شهدا الگو و سندی پر افتخار برای حضور دختران در عرصه‌ها مختلف هستند.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام «هادی عسکری» روز یکشنبه در حاشیه برگزاری اولین همایش ملی بزرگ داشت دختران شاهد و ایثارگر که به صورت وبینار در سراسر کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: حضرت معصومه (س) به عنوان فرزند، خواهر و نوه شهید به عنوان بهترین الگوی برای دختران ایران اسلامی مطرح است؛ الگوی مهر و وفا، الگوی ولایت مداری، تدّین و حجاب، دین داری، حق محوری و حضور در اجتماع است.

او با بیان اینکه ۶ هزار تن از فرزندان شهید استان کرمانشاه دختر هستند، افزود: کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس ۴۷۰ دختر شهیده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این سند ایثار، فداکاری و خودگذشتگی دختران استان در همه عرصه‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام عسکری در ادامه بر الگوسازی دختران شهیده استان برای جوانان تاکید کرد و گفت: در همایش ملی بزرگداشت دختران شاهد و ایثارگر که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر برگزار شد، از پنج دختر فرزند شهید موفق و شاخص در عرصه های مختلف به نمایندگی از همه دختران فرزند شهید تجلیل می‌شود.

تا زنده ایم باید قدرشناس شهدا باشیم

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این همایش به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) روز دختر را به تمام دختران به ویژه فرزندان شهید تبریک گفت و از فداکاری، صبر و استقامت خانواده شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا قدردانی نمود.

استان کرمانشاه 470 شهیده دختر تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ است

«حسین خوش‌اقبال» در ادامه افزود: تا زنده هستیم و نفس می کشیم باید قدرشناس ایثار، ازخودگذشتگی و فداکاری شهدا باشیم و در راستای خدمت گذاری به خانواده شهدا و ایثارگران، تبعیت از مقام معظم رهبری و آرمان های حضرت امام (ره) و شهدا باید گام برداریم.

در اولین همایش بزرگداشت دختران شاهد و ایثارگر از ۴۰۰ دختر شهید در سراسر کشور به صورت وبینار تجلیل شد.

استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز دارد که ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.این استان همچنین یک هزار و ۶۰۰ آزاده هم تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

جنگ تحمیلی با اشغال شهر قصرشیرین در ۳۱شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه آغاز و با عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال ۶۷ در این استان به پایان رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی