درگ آئودی RS5 و ب‌ام‌و M3، اهمیت سیستم چهار چرخ محرک!


درگ آئودی RS5 و ب‌ام‌و M3، اهمیت سیستم چهار چرخ محرک!

داشتن قدرت و گشتاور زیاد تنها بخشی از معادله پرفورمنس یک خودرو است. فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانند روی عملکرد یک خودرو تأثیر بگذارند که یکی از آن‌ها چگونگی انتقال نیرو به چرخ ها می‌باشد. در ویدئوی جدید منتشر شده از کانال یوتیوب وب‌سایت Cars.co.za شاهد مسابقه درگ آئودی RS5 چهار چرخ محرک و … The post درگ آئودی RS5 و ب‌ام‌و M3، اهمیت سیستم...

داشتن قدرت و گشتاور زیاد تنها بخشی از معادله پرفورمنس یک خودرو است. فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانند روی عملکرد یک خودرو تأثیر بگذارند که یکی از آن‌ها چگونگی انتقال نیرو به چرخ ها می‌باشد. در ویدئوی جدید منتشر شده از کانال یوتیوب وب‌سایت Cars.co.za شاهد مسابقه درگ آئودی RS5 چهار چرخ محرک و ب‌ام‌و M3 کامپتیشن جدید دیفرانسیل عقب هستیم. سیستم چهار چرخ محرک آئودی یک مزیت بوده اما در ویدئو چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد.

درگ آئودی RS5 و ب‌ام‌و M3، اهمیت سیستم چهار چرخ محرک!

ارباب حلقه‌ها از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۴۳ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری استفاده کرده است. این نیرو به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. ب‌ام‌و قوی‌تر بوده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی آن قدرت ۵۰۳ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد. اگرچه نیروی پیشرانه‌های این دو خودرو به چرخ های مختلفی فرستاده می‌شود اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هر دوی آن‌ها حداقل روی کاغذ برابر با ۳.۹ ثانیه است.

درگ آئودی RS5 و ب‌ام‌و M3، اهمیت سیستم چهار چرخ محرک!

اسپویل: در دنیای واقعی وضعیت کمی متفاوت است. در مسابقه اول که از حالت سکون برگزار شده آئودی استارت خوبی داشته و ب‌ام‌و به خاطر یافتن کشش به تقلا می‌افتد. M3 در یافتن کشش کافی برای رقابت با هم‌وطن خود کم آورده و قدرت بیشتر نیز برای غلبه بر RS5 کافی نیست. در درگ رولینگ اما ورق برگشته و اگرچه تا اواخر مسابقه هر دو خودرو شانه‌به‌شانه یکدیگر حرکت می‌کنند اما در خط پایان باواریایی ها اندکی پیش افتاده و در نهایت پیروز می‌شوند.

این ویدئو اهمیت سیستم چهار چرخ محرک و انتقال درست نیرو به زمین را یادآوری می‌کند. اینکه یک خودرو قدرت بیشتری داشته باشد به معنی سریع‌تر بودن آن نیست مخصوصاً اینکه در تقلا برای یافتن کشش باشد. مرسدس هم برای بهبود پرفورمنس محصولات خود اقدام به نصب سیستم چهار چرخ محرک روی مدل‌های AMG کرده است.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!