نکاتی برای انتخاب جاکفشی متناسب با طراحی داخلی منزل


نکاتی برای انتخاب جاکفشی متناسب با طراحی داخلی منزل

طراحی داخلی یا همان دکوراسیون داخلی یک ساختمان تعیین می کند شما باید چه نوع وسیله ای را بخرید و از خرید چه نوع وسیله ای صرف نظر کنید. این مهم شامل خرید جاکفشی نیز می شود. بنابراین برای انتخاب و خرید جاکفشی مناسب باید به طراحی داخلی و دکوراسیون کلی ساختمان خود توجه کنید. […] نوشته نکاتی برای انتخاب جاکفشی متناسب با طراحی داخلی منزل اولین بار در...

طراحی داخلی یا همان دکوراسیون داخلی یک ساختمان تعیین می کند شما باید چه نوع وسیله ای را بخرید و از خرید چه نوع وسیله ای صرف نظر کنید. این مهم شامل خرید جاکفشی نیز می شود. بنابراین برای انتخاب و خرید جاکفشی مناسب باید به طراحی داخلی و دکوراسیون کلی ساختمان خود توجه کنید.

اهمیت تناسب جاکفشی با طراحی داخلی از آن جهت مشخص می ‌شود که اصولاً جاکفشی اولین وسیله ای است که در بدو ورود به منزل مشاهده می گردد؛ بنابراین باید به خوبی گویای سبک دکوراسیون ساختمان شما باشد در غیر این صورت نوعی تضاد را برای شما، اعضای خانواده و مهمانان به وجود می آورد که چندان خوشایند نمیباشد.

خرید جاکفشی متناسب با دکوراسیون داخلی کار بسیار دشواری نیست و تنها به اندکی دقت و مطالعه نیاز دارد. ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا برای دکوراسیون ساختمان خود یک جا کفشی مناسب انتخاب نموده و آن را خریداری کنید.

انواع سبک دکوراسیون داخلی را بشناسید

اگر وسایل منزل خود را تکمیل کرده ‌اید باید بدانید از چه سبکی برای تکمیل وسایل منزل بهره برده اید! سبک های مختلفی برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که در یک نگاه کلی می‌توان آنها را به صورت ذیل بیان نمود:

سبک سنتی سبک کلاسیک سبک معاصر سبک مدرنیته سبک مینیمال

ناگفته نماند که ده ها سبک دیگر در زمینه طراحی داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و غیره وجود دارد اما می توان هر کدام از آنها را زیر مجموعه یکی از موارد فوق قلمداد نمود. بعد از تشخیص سبک کلی ساختمان و فضای داخلی می توانید به راحتی مبادرت به انتخاب یک جاکفشی متناسب با سبک مورد نظر نمایید.

جاکفشی متناسب با سبک سنتی

معمولاً در خانه هایی به سبک سنتی شاهد طراحی طاقچه های خاصی در راهرو ها برای قرار دادن کفش ها هستیم. این طاقچه ها اصولاً به صورت توکار طراحی می شدند و کمتر کسی آن ها را به عنوان یک جاکفشی می‌ شناخت اما امروزه می توان با الهام از همان طاقچه های قدیمی یک جا کفشی متناسب با سبک سنتی را طراحی نمود.

در سبک های سنتی از رنگ های شادتر و زنده تر استفاده می شود. بکارگیری رنگ هایی همچون سبز، آبی و ارغوانی در سبک سنتی متداول است و می توانید برای طراحی یک جاکفشی سنتی از آن ها الهام بگیرید.

در این خصوص بهتر است مدل پیشنهادی خود را به صورت سفارشی ثبت نموده و جزئیات را هم به تولیدکننده گوشزد کنید تا محصول نهایی را مطابق اصول و قواعد سبک سنتی آماده کند.

جاکفشی متناسب با سبک کلاسیک

برای خرید جاکفشی متناسب با سبک کلاسیک باید هزینه بالایی پرداخت کنید چرا که سبک کلاسیک در زمره یکی از سبک های اشرافی و گران قیمت به حساب می‌آید که در تکمیل آن از متریال های گران قیمت همانند چوب نادر برخی از درختان استفاده می شود؛ همچنین کنده کاری های بسیار زیادی که بر روی طرح های کلاسیک اجرا می گردد باعث افزایش قیمت جاکفشی خواهد شد.

رنگ قهوه ای در طیف های مختلف و بخصوص قهوه ای سوخته، اصیل ترین رنگ ممکن برای نشان دادن سبک کلاسیک است. همچنین می توان به رنگ زرشکی، طلایی و نقره ای نیز اشاره نمود. اگر می خواهید جاکفشی ساختمان شما همانند سایر وسایل کلاسیک یک نمای گرانبها و اشرافی داشته باشد بهتر است صرفه‌ جویی را کنار گذاشته و مبلغ مناسبی را برای سفارش یک جاکفشی گران قیمت با بهترین متریال های روز پرداخت کنید.

جاکفشی متناسب با سبک معاصر

اغلب جاکفشی هایی که در بازار مشاهده می شوند با سبک معاصر یا همان سبک امروزی تناسب دارند. سبک معاصر یک سبک میانه قلمداد می شود چرا که در طراحی وسایل به این سبک نه خبری از سادگی بسیار زیاد طرح‌های مدرنیته و مینیمال است و نه طرح های پیچیده سبک کلاسیک مشاهده می شود.

استفاده از رنگ های بسیار سرد یا فانتزی در این سبک جایز نیست و رنگ های ملایم آن طرفداران بیشتری دارند. قیمت این جاکفشی ها کاملاً معقولانه است و اغلب اقشار جامعه قادر به خرید یکی از انواع آن ها خواهند بود.

جاکفشی متناسب با سبک مدرنیته

در سبک مدرنیته شاهد وسایلی با رنگ های سرد و خنثی به همراه زوایای دقیق هستیم. هیچ‌گونه پیچیدگی هم در طراحی کلی محصولات مشاهده نمی شود. در سبک مدرنیته متریال و کیفیت محصول از اهمیت وافری در مقایسه با طراحی نهایی برخوردار است. کالای مورد نظر در این سبک باید به نحوی طراحی شده باشد که کمترین فضای ممکن را اشغال نموده و کاربرد بسیار راحتی داشته باشد.

رنگ سفید و نقره ای متداول ترین رنگ های بکار رفته در طراحی داخلی به سبک مدرنیته هستند. اصولا حاشیه ها به صورت دقیق و بدون استفاده از خطوط منحنی اجرا شده و دارای طرح های نوینی می باشد که از جمله آن ها می توان به جاکفشی های داشبوردی اشاره کرد.

جاکفشی متناسب با سبک مینیمال

در کشوری همانند ایران از سبک مینیمال به ندرت اجرا می‌گردد، با این حال تعداد محدودی از افراد علاقه دارند ساختمان خود را با توجه به قواعد و اصول این سبک از طراحی داخلی تکمیل کنند جاکفشی متناسب با سبک مینیمال به صورت تو کار است و گویی هیچ گونه تفاوتی میان دیوار ساختمان با درب جا کفشی وجود ندارد رنگ سفید به عنوان متداول ترین رنگ ممکن در تهیه جاکفشی برای سبک مینیمال شناخته می شود. امروزه فروش جاکفشی برای سبک مینیمال در ایران چندان رواج ندارد و همانند سبک سنتی بهتر است موارد مورد نظر خود را به صورت سفارشی خریداری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران