اختلافات سیاسی نباید موجب تضعیف نظام شود


اختلافات سیاسی نباید موجب تضعیف نظام شود

رئیس شورای راهبردی ستادهای مردمی حامیان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اختلاف بین جناح‌های مختلف سیاسی طبیعی است اما نباید اجازه دهیم که این موضوع به بهانه ای برای تضعیف نظام تبدیل شود.

علیرضا افشار روز یکشنبه در نشست خبری ستاد مرکزی مردمی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین آزمون برای مردم با بصیرت و همیشه در صحنه‌ی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: تلاش ما برای بالابردن میزان مشارکت و انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری است و خوشبختانه رویکرد آقای رئیسی در ثبت نام مبارک بود.

وی ادامه داد: آقای رئیسی دارای ستاد انتخاباتی خاصی نیست و همه‌ی ستادها به صورت خودجوش و مردمی تشکیل شده‌اند و همانطور که اشاره کرده است، هرخانه یک ستاد انتخاباتی این نامزد ریاست جمهوری است.

وی با بیان اینکه افراد بر مبنای تشخیص و درک خود احساس وظیفه کرده و ستاد تشکیل داده اند، افزود: قرار نیست بخشنامه ای از بالا ابلاغ شود و تمامی این حرکت های مردمی در اثر ایجاد امید و نشاط در حال انجام است که در آذربایجان شرقی و تبریز نیز ستادهای مردمی خیلی خوب تلاش کرده و به صورت خود اتکا در حال فعالیت هستند و این موضوع نوید تشکیل دولت مردمی و متکی به مردم را می‌دهد.

رئیس شورای راهبردی ستادهای مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از مظاهر مردم سالاری دینی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند، تقریبا ۱۰۰ درصد موفقیت اجرایی کشور منوط بر انتخاب درست مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌ی اجتماعی و حمایت مردم از نظام مهمترین سرمایه های یک کشور است، گفت: حضور آقای رئیسی این دو شاخصه را تقویت کرده است و باید دست در دست هم دهیم تا اقبالی که از آقای رئیسی در افکار عمومی به وجود آمده به ثمر نشسته و با یک حرکت جمعی برای حل مشکلات کشور و دفاع از منافع مردم در برابر استکبار جهانی قدم برداریم.

افشار با بیان اینکه مردم از فساد موجود در دستگاه اجرایی و اداری ناراحت هستند، متذکر شد: وقتی که دستگاه قضا پیگیر فساد در دستگاه های اداری شده و حکمی صادر و رسانه ای می‌شود، عده ای بجای تقدیر از عملکرد دستگاه قضا سیاه نمایی می‌کنند در حالیکه آقای رئیسی با شاخه های فساد برخورد کرده است و قصد دارد با ریشه‌ی فساد در دولت برخورد کند چرا که مهمترین حرکت ها و برنامه ها در صورتی به ثمر خواهد نشست که فساد ریشه کن شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه رویکرد آقای رئیسی شاخص های او را نشان داده است، تاکنون در خصوص تخصص و اشرافیت او بر روی دستگاه های اداری کمتر صحبت شده است بطوریکه به دلیل حضور ۱۰ ساله‌ی آقای رئیسی در سازمان بازرسی کل کشور، متخصص ترین و آشناترین فرد به دستگاه های اجرایی در بین نامزد ها خود آقای رئیسی است و آشنایی کاملی با تمامی مسائل و مشکلات دستگاه های اداری دارد.

وی به فعالیت های رئیسی در آستان قدس رضوی نیز اشاره کرد و افزود: با داشتن همین پشتوانه‌ی تخصصی، حضور آقای رئیسی در آستان قدس رضوی توفیقات زیادی را بخش عمرانی و اقتصادی به وجود آورد و بحث محرومیت زدایی آستان قدس در کل کشور ابتکار آقای رئیسی بود.

رئیس شورای راهبردی ستادهای مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: مشکلات کشور با مدیریت میدانی که نشأت گرفته از مکتب شهدایی چون باکری، همت، سلیمانی و... است حل می‌شود و با نشستن در اتاق و پشت میز نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد که آقای رئیسی با این روحیه و از نزدیک با مشکلات مردم و استان ها آشنا شده و توانایی ارائه‌ی راهکار را دارد لذا همه باید دست در دست هم دهیم تا انتخابات را به یک حماسه‌ی مردمی تبدیل کرده و نباید منافع شخصی را نسبت به منافع ملی در اولویت قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راهبرد رئیسی در سیاست خارجی خاطرنشان کرد: همانطور که در مناظره های تلویزیونی نیز گفته شد، آقای رئیسی قائل به مذاکره و تداوم برجام است اما نه با این دیدگاه که با گره زدن مشکلات کشور به برجام این موضوع را به مساله‌ی اصلی کشور تبدیل کنیم بلکه باید با قدرت از مواضع کشور و مردم دفاع شود.

وی با انتقاد از عملکرد بعضی از نامزدها در مناظره های تلویزیونی گفت: برخلاف تصور، هرچقدر که سایر نامزد ها آقای رئیسی را تخریب می‎‌کنند، میزان محبوبیت او در بین مردم بیشتر می‌شود و با وجود اینکه به دلیل جایگاه فعلی آقای رئیسی، پرونده‌ی خیلی از افراد در دست ایشان است، اما کاملا با اخلاق و متانت و به دور از توهین به سایر افراد در مناظره ها شرکت کرد.

افشار متذکر شد: تخریب افراد در مناظره های انتخاباتی سبک غربی ها است و افراد با الگو قراردادن آنها در داخل اتاق فکر خود مشغول طراحی عملیات روانی علیه سایر نامزدها می‌شوند و این کار اصلا مبنای اسلامی و دینی ندارد حتی در بسیاری از موارد ضد تبلیغ شده و منجر به کاهش رای کسانی که این کار را انجام می‌دهند، می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رئیسی در قوه قضائیه نمی‎‌توانست برخورد محکمی با فساد داشته باشد، گفت: در دستگاه قضایی با معلول ها و در دولت با علت ها برخورد می‌شود و اگر در دولت و نهاد های اجرایی فساد تولید نشود، قوه قضائیه به پرونده ها و شکایت های معمولی رسیدگی می‌کند اما متاسفانه وجود پرونده های فساد و اختلاس به روحیه‌ی مردم لطمه زده است و لازم است که سلامت اداری در دستگاه اجرایی کشور ایجاد شود.

وی همچنین در خصوص بحث افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد: برخلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر که مردم به لیست ها رای می‌دهند، در انتخابات ریاست جمهوری این نامزد ها هستند که مشارکت را تحت تاثیر قرار می‌دهند همچنین شخصیت های اثرگذار، بانفوذ و محبوب در بین مردم وظیفه دارند که برای افزایش میزان مشارکت مردم تلاش کنند و تصور نکنند که سکوت شان به معنی رفع تکلیف است بلکه تکلیف آنها حضور و دعوت مردم در صحنه است.

افشار در واکنش به برخی از صحبت ها در خصوص تاثیر عدم حضور برخی افراد شاخص در انتخابات بر روی مشارکت گفت: شورای نگهبان باید به وظیفه‌ی قانونی وشرعی خود عمل کند و این که عدم حضور برخی افراد را به منزله پایین آمدن مشارکت مردم تلقی کنیم، دادن آدرس غلط است در حالیکه تعداد اندکی هستند که به واسطه‌ی این فضا پای صندوق رای حاضر نخواهند شد و بیشتر افرادی که قصد مشارکت در انتخابات را ندارند، منتقدان وضع موجود و دارای مشکلات معیشتی هستند و علت اصلی این موضوع ناکارمدی دولت است.

وی ادامه داد:کسانی که این وضعیت را به وجود آورده اند اکنون مدعی هستند که اگر در انتخابات حضور داشتند مشارکت بیشتری شکل می‌گرفت در حالیکه ناامیدی را کسانی به وجود آوردند که اکنون مدعی هستند.

وی در خصوص کناره گیری سایر نامزد ها به نفع آقای رئیسی و برعکس گفت: مواردی که در فضای مجازی مطرح می‌شود صحت ندارد و این یکی از بزرگترین معایب فضای مجازی در کنار محاسن زیاد این فضا است که شایعات خیلی زود مطرح می‌شود البته منطق سیاسی حکم می‌کند نامزد ها به نفع کسی که اقبال زیادی بر او وجود دارد، کنار بروند اما بازهم سایر نامزدها خودشان باید تصمیم بگیرند.

رئیس شورای راهبردی ستادهای مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی در پایان سخنان خود در رابطه با استفاده‌ی رئیسی از جناح های مختلف در کابینه‌ی احتمالی خود خاطرنشان کرد: آقای رئیسی چندین بار تاکید کرده است که منتسب به یک جناح خاصی نیست و علی‌رغم اینکه در جبهه انقلاب قرار دارد، هیچ وابستگی به حزب یا جناح خاصی ندارد و حتی مشخص نیست افرادی هم که در ستاد ها فعالیت می‌کنند در کابینه‌ی احتمالی او حاضر باشند چرا که آقای رئیسی مکانیزم خاصی برای انتخاب افراد دارد و بر مبنای شایسته سالاری تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است