وضعیت کرونا در اهواز عادی نیست


رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به مراجعه روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به مراکز منتخب نمونه‌گیری، گفت:...

وضعیت کرونا در اهواز عادی نیست

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به مراجعه روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به مراکز منتخب نمونه‌گیری، گفت: هنوز وضعیت کرونا در اهواز عادی نیست و نمی‌دانیم چه زمانی رنگ‌بندی شهر تغییر پیدا می‌کند.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به مراکز منتخب غرب اهواز مراجعه می‌کنند که تقریبا نسبت به روزهای گذشته روند ثابتی دارد. نتیجه تست ۴۰ تا ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان مثبت می‌شود بنابراین بیماری همچنان در سطح شهر و جامعه فعال است.

وی با اشاره به روند کاهشی بیماری، افزود: در این پیک به دلیل اینکه میزان مراجعه‌کنندگان به یک هزار و یک هزار و ۵۰۰ نفر در روز هم رسید، ممکن است به نظر برسد که مراجعه روزانه حدود ۴۰۰ نفر به مراکز کم است اما یادمان نرفته است که در پیک اول و دوم در غرب اهواز، بار مراجعات در حدود وضعیت کنونی بود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: رنگ‌بندی شهرها بر اساس تعداد موارد بستری انجام می‌شود و در این شرایط، همچنان میزان مراجعه به مراکز درمانی بالا است.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: هنوز وضعیت کرونا در اهواز عادی نیست و نمی‌دانیم چه زمانی رنگ‌بندی شهر تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: وضعیت مدیریت‌شده است اما ادامه فرآیندهای بیماری، به رفتارهای اجتماعی بستگی دارد. تا زمانی که ۷۰ درصد افراد جامعه واکسینه نشوند همچنان با این بیماری سر و کله می‌زنیم.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: بالا بودن نسبی آمار بروز و بستری در یکی دو هفته اخیر، نشان‌دهنده افزایش عادی‌انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش