نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی 80 پیشرفت فیزیکی دارد


نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی 80 پیشرفت فیزیکی دارد

ملانوری گفت: طرح نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی که از سال 98 در دستور کار قرار گرفت، اکنون در مجموع 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (23 خرداد) در مراسم افتتاح یک واحد گلخانه در شهرستان بیرجند، اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استان خشک و کم آبی است، کشت گلخانه ای و اجرای سیستم های آبیاری نوین راهکار مناسبی برای مدیریت بحران آب و تنوع محصولات کشاورزی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اصلاح نوع کشت و توسعه بخش کشاورزی در راستای مدیریت منابع آبی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: دولت، موضوع توسعه کشت های گلخانه ای را در استان ها به ویژه خراسان جنوبی که با کمبود منابع آبی مواجه هستند، به طور ویژه دنبال می کند.

ملانوری با اشاره به اینکه با مصرف کمتر آب در کشت های گلخانه ای تولید محصول متنوع تر و بهره وری محصول افزایش می یابد، گفت: می توانیم با مصرف آب کمتر، تولید محصول بیشتری داشته و با ایجاد تنوع در نوع کشت، نیازهای موجود را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: در قالب نهضت گلخانه ای برای ایجاد ۷۰۰ هکتار فضای گلخانه ای برنامه ریزی شده است تا با توسعه کشت های گلخانه ای، مدیریت بخش کشاورزی به لحاظ علمی و مهندسی بهتر محقق شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات استان در راستای ایجاد ۳۰۰ هکتار فضای گلخانه ای در سال های گذشته تصریح کرد: زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح در استان آماده شده تا شرایط برای حضور و فعالیت علاقمندان و سرمایه گذاران فراهم شود.

ملانوری گفت: طرح نهضت گلخانه ای استان که از سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت، اکنون در مجموع 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش توسعه گلخانه ای استان، گفت: علاقمندان، به ویژه تحصیل کرده های بخش کشاورزی می توانند با استفاده از دانش و تخصص خود و با استفاده از حمایت ها و پشتیبانی های دولت، کشت گلخانه ای را توسعه دهند.

وی در پایان بیان کرد: کشاورزی صنعتی با ایجاد ارزش افزوده، درآمد زایی بیشتری را در استان کم آب خراسان جنوبی به همراه دارد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در