پزشک خانواده تنها راه توزیع عادلانه خدمات سلامت است


پزشک خانواده تنها راه توزیع عادلانه خدمات سلامت است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری لزوم رفع چالش‌ها و مشکلات موجود بر سرراه فعالیت مجامع خیرین تامین سلامت، تنها راه توزیع عادلانه خدمات سلامت را پزشک خانواده و سیستم ارجاع دانست.

حسینعلی شهریاری یکشنبه 23 خرداد در جمع اعضای مجمع خیرین تامین سلامت فارس، کمک های خیرین در بحران کروناویروس را بسیار درخشان ارزیابی کرد و ضمن بیان اینکه در حال حاضر در ۵۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور مجمع خیرین وجود دارد، گفت: بیش از ۳۰۰ شعبه شورای خیرین تامین سلامت در کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، شهریاری با اشاره به رضایتمندی رهبر معظم انقلاب نسبت به اقدامات خیرین، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، نباید از ظرفیت های خیرین غافل بود و مسوولان باید با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و قوانین مصوب کشور، قانون را به طور صحیح و دقیق اجرا کنند.

وی با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات مجامع خیرین و رفع چالش های پیش روی خیرین برای افزایش همکاری ها اظهار کرد: تنها راه عدالت در سلامت، پزشک خانواده و سیستم ارجاع است که به دلیل اجرای ناقص در استان های فارس و مازندران باعث نارضایتی مردم شده است.

شهریاری با ضرورت افزایش همکاری های مسئولان با خیرین برای پیشرفت کشور و رفع نیازهای مردم، گفت: هیچ دولتی در دنیا نتوانسته به تنهایی از پس هزینه های بهداشت و درمان برآید، بنابراین باید برای افزایش همکاری های خیرین و جذب آنان تلاش کرد تا با همکاری خیرین، مشکلات حوزه سلامت مردم کاهش یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید میدانی انجام شده از کارهای ارزشمند و بزرگ مجمع خیرین تامین سلامت فارس، ابراز امیدواری کرد که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با فراهم شدن زمینه اصلاح برخی قوانین، مشکلات و نگرانی خیرین رفع شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان نقش تاثیرگذار خیرین حوزه سلامت در راه اندازی بسیاری از بیمارستان های بزرگ کشور، بر ضرورت حفظ این روحیه مشارکتی تاکید کرد و یادآور شد: وزارت بهداشت و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور باید برای خیرین تسهیل گر باشند.

ضرورت مشارکت مسوولان در تامین نیازهای اساسی مردم

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، رئیس هیئت امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز با بیان اینکه مسوولان ارشد کشور با همکاری یکدیگر باید برای رفع نواقص و کمبودها تلاش کنند، اظهار کرد: این امر موجب می شود مردم در تمام زمینه ها به ویژه نیازهای مبرم، تامین باشند.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم ساماندهی خدمات حوزه سلامت و تلاش برای جذب کمک های خیرین، گفت: همکاری خیرین برای کمک به رفع معضلات مردم در حوزه های مختلف است و میزان همکاری دولت و مسوولان دستگاه های اجرایی با خیرین باید افزایش یابد.

علی اکبر رامجردی، مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز با اشاره به هدف محوری این نشست هم اندیشی، پیرامون بررسی قوانین عملیاتی مرتبط با خیرین حوزه سلامت، نسبت به ثمربخشی موارد مطرح شده در پیشبرد بهتر مسایل این حوزه ابراز امیدواری کرد.

تقویت امید و دلگرمی در خیرین با رفع چالش ها

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین تامین سلامت نیز با بیان اینکه لازم است زیرساخت های لازم برای رفع چالش های پیش روی خیرین فراهم شود، کمک به خیرین را موجب امید و دلگرمی مجامع خیرین در سطح کشور دانست.

دکتر محمدهادی ایمانیه با تاکید بر اینکه باید چالش های پیش روی خیرین رفع شود، افزود: هزینه بالای مسایل پیش روی حوزه بهداشت و درمان، نگاه ویژه مسوولان به مناطق محروم را می طلبد که این امر با مشارکت خیرین حوزه سلامت می تواند انجام شود و در این راستا لازم است برای انگیزه بیشتر کارهای خیر و کمک به مجموعه سلامت، مشکلات خیرین رفع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط