افتتاح پل‌های طبیعت و سلامت قزوین با اعتبار 142میلیاردریال


افتتاح پل‌های طبیعت و سلامت قزوین با اعتبار 142میلیاردریال

شهردار قزوین گفت: پل‌های طبیعت و سلامت قزوین با اعتبار 142میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین در آیین افتتاح پل های طبیعت و سلامت که با حضور استاندار، معاونان استاندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و معاونان و مدیران شهری برگزار شد؛ از اجرای این پروژه ها در راستای توجه به مطالبات شهروندان و گردشگران به منظور ایجاد مسیر پیاده روی امن در پهنه بوستان ملی باراجین خبر داد.

شهردار قزوین با اشاره به مشخصات فیزیکی پروژه پل طبیعت، توضیح داد که «سیستم سازه پل، یک پل معلق با دو پایلون (پایه اصلی) و چهار رشته کابل اصلی است که در طرف به لنگرهای بتنی متصل شده اند».

او با بیان اینکه «عرشه اصلی پل به طول ۱۰۰متر با ۶۲رشته کابل آویز به کابل‌های اصلی متصل است و حرکت جانبی پل با اتصال عرشه توسط کابل‌های بادبندی به چهار وزنه مدفون کنترل می شود، توضیح داد: عرشه اصلی با رمپ فلزی به طول ۷۰متر به محوطه غربی و جاده سلامت متصل می شود و طول عرشه در مجموع به ۱۷۰متر می رسد.

شهردار قزوین با تاکید بر اینکه «عرض عرشه به طول ۲۲۰سانتی متر برای عبور عابر پیاده طراحی شده است»، گفت: کلیه قطعات پل منحصر به فرد بوده و به صورت ویژه ای طراحی شده است و در طراحی و اجرای پل کابلی از تخصص صنعتکاران ماهر و مطرح کشوری بهره گرفته شده است.

او با تاکید بر اینکه زیست پذیری شهر مفهومی چند وجهی است که با مفاهیم دیگری از جمله کیفیت زندگی، زیرساختهای انسان محور، سلامت اجتماعی و حتی اقتصاد شهری پیوند دارد افزود: یکی از شاخصه های مهمی که در این پروژه مد نظر قرار گرفت ارتباط میان زیست پذیری و اقتصاد شهری بود. گردشگری به عنوان رکن مهم شهر پایدار و اقتصاد سبز نیازمند زیرساختهایی است که باید دارای جذابیت کافی و عملکرد مناسب باشد. هر یک از این زیرساختها در ارتباط با زیرساختهای دیگر تکمیل کننده یک مجموعه کامل از فضاها و خدماتی است که برای گردشگر معنادار و جاذب است.

طاهرخانی با بیان اینکه «مطالعات اولیه مکان یابی پروژه با هدف استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود بوستان ملی باراجین و به ویژه دهکده طبیعت و نیز جاده سلامت انجام شده است»، تصریح کرد: با احداث این پل شاهد افزایش قابل توجهی پیاده‌روی ایمن و جذاب در فضای سالم و عاری از انواع آلودگی اعم آلودگی هوا و آلودگی صوتی و در پهنه ای چشم نواز و فرح بخش هستیم.

شهردار قزوین پروژه پل طبیعت را «یک پروژه فرا استانی» معرفی کرد و گفت: سیستم سازه ای پل معلق کابلی یکی از نمونه های منحصر به فرد در سطح ایران است که توسط معاونت عمرانی شهرداری قزوین و طی مدت ۸ماه و با اعتباری بالغ بر ۹۷میلیارد ریال انجام شد.

طاهرخانی در بخش دوم صحبت هایش پل سلامت اشاره کرد و با بیان اینکه «پل سلامت یکی از پروژه های شاخص و از اولویت های مجموعه مدیریت شهری قزوین بود»، گفت: عملیات اجرایی پروژه پل سلامت از مرداد ماه سال ۹۷ با هدف اتصال مسیر شرق به غرب جاده سلامت واقع در بلوار نخبگان آغاز شد.

به گفته او پل سلامت یک پل ۵ پایه است که امکان تردد پیاده و دوچرخه سواران را فراهم می کند. این یک پل بتنی دارای دو رمپ غیرمتقارن است که ارتفاع عرشه تا سطح زمین ۵/۲۰متر، طول بزرگترین دهانه عرشه۲۰متر، عرض آن تقریبا ۶ متر، طول عرشه ۱۱۲متر، طول رمپ شرقی۶۷متر و رمپ غربی ۱۰۱متر است.

46

کد خبر 1524897

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق