تشکیل پرونده قضایی برای کاندیداهای متخلف


تشکیل پرونده قضایی برای کاندیداهای متخلف

دادستان قزوین گفت: برخی از نامزدها تبلیغات زودهنگام داشته‌اند که به آنها تذکر داده شده و حتی برای برخی پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد قاسمی، دادستان قزوین در نشست هم‌اندیشی با نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: انتخابات مهمترین عامل تغییر معادلات جهانی است و بهترین عرصه‌ای است که مردم می توانند نقش خود در سرنوشت کشور را نشان دهند لذا باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.

او افزود: دشمن سال‌ها برنامه‌ریزی کرده تا مانع حضور مردم در این رویداد شود، اما مشارکت مردم در دوره های مختلف این نقشه را خنثی کرده است. لذا نباید اقدامات خوب گذشته نادیده گرفته شود و با سیاه نمایی به دشمن بهانه دهیم تا علیه کشور دسیسه کند.

قاسمی بیان کرد: متأسفانه از زمان آغاز تبلیغات انتخابات شوراهای شهر، برخی کاندیدا با عدول از قانون، فضای عمومی شهر را با تبلیغات ناصحیح آلوده کرده‌اند که در صورت ادامه این وضعیت، برای نامزدهایی که قوانین را نادیده می گیردند، پرونده قضایی تشکیل می شود. ضمن اینکه برخی از نامزدها تبلیغات زودهنگام هم داشته‌اند که به آنها تذکر داده شده و حتی برای برخی پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

دادستان قزوین در ادامه افزود: نصب بنر در اماکن و فضاهای غیرمجاز شهری عمده‌ترین تخلف انتخاباتی شهرستان قزوین است و با جود اینکه برخی نامزدها و داوطلبان شورای شهر توجهی به قوانین انتخاباتی مصوب ندارند، کمیته امحاء تبلیغات غیرمجاز انتخاباتی هر گونه پوستر، بنر و فیکسچر غیرمجاز نصب‌ شده را در سطح شهر جمع‌آوری می‌کند.

این مقام قضایی استان ارتقای آگاهی کاندیدا به قوانین انتخاباتی را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به آموزش‌هایی که در چند ماه اخیر از سوی ستادهای انتخابات و ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان به کاندیداها ارائه شده، هیچ‌گونه عذری در این حوزه موجه نبوده و پذیرفته نیست و استمرار تخلفات در حوزه تبلیغات شهری و محیطی پیگرد قانونی برای نامزدها به همراه دارد.

قاسمی با انتقاد جدی از نصب پوستر، بنر و عکس و تراکت روی درختان، تیرهای چراغ برق، پل ها و همچنین تابلوهای راهنمایی‌ و رانندگی تصریح کرد: نامزدها و اعضای ستادهای تبلیغاتی آنها باید از نصب پوستر و بنر در چنین فضاهایی به شدت خودداری کرده و در غیر این صورت منتظر برخورد دستگاه قضائی باشند.

جانشین ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین تخریب و توهین کاندیداها نسبت به یکدیگر را مصداق بارز جرم انتخاباتی دانست و گفت: ستاد رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی به صورت دقیق فضای شهر را رصد می‌کند و نامزدها و ستادهای انتخاباتی در هر دو حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای شهر باید به شدت از تخریب وجهه یکدیگر به منظور کسب آراء دوری کرده و با رعایت قانون و ایجاد فضای رقابتی آرام، نقش خود در تامین امنیت انتخابات را ایفا کنند.

قاسمی تاکید کرد: فضای مجازی تحت پایش روزانه و مستمر دقیق دستگاه قضایی و سایر نهادهای متولی قرار دارد و در کارگروه رصد فضای مجازی موضوعات این حوزه به صورت تخصصی رصد می شود و با جرائم انتخاباتی در فضای مجازی همانند جرائم فضای حقیقی برخورد قانونی خواهد شد. ضمن اینکه پرونده قضایی متشکله، در کارگروه قضایی به دقت پیگیری می شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در استان شاهد کمترین تخلفات انتخاباتی باشیم و کاندیدای انتخاباتی، طرفداران نامزدها و همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و همچنین رسانه ها باید در جلب مشارکت مردم و برگزاری انتخاباتی امن و در سلامت کامل، ایفای نقش کنند تا انتخابات پیش‌رو نیز همانند دوره های گذشته خاری در چشم دشمنان نظام باشد.

46

کد خبر 1524891

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه