پد لندینگ کوادکوپتر چیست؟

آیا تا به حال شاهد زمین خوردن کوادکوپتر در هنگام فرود بوده ‌اید؟ بعضی از فرودها در مناطق ناهموار یا قسمت ‌هایی که توسط اجسام سنگین مانند سنگ‌ ها پوشانده شده ‌اند رخ می ‌دهد. برخورد کوادکوپتر در هنگام فرود در چنین مناطقی باعث خرابی و مشکلات متعددی خواهد شد. پد لندینگ کوادکوپتر که به پد فرود نیز معروف است تا اندازه قابل توجهی از بروز انواع مشکلات در هنگام فرود Drone ها پیشگیری می‌ کند. در ادامه این مقاله قصد داریم به‌ طور کامل پد لندینگ کوادکوپتر چیست و چه ویژگی‌ هایی دارد؟ اگر قصد استفاده طولانی مدت از کوادکوپترتان را دارید مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

معرفی ویژگی‌ های پد لندینگ کوادکوپر، عمر طولانی در کنار پد فرود کوادکوپتر

ویژگی ‌های پد فرود هلی شات یا کوادکوپتر باعث می شود تا کوادکوپتر آسیب کمتری در زمان فرود یا حتی تیک آف ببیند. گاهی اوقات براثر زمین خوردن کوادکوپتر در زمان نشستن برخی از قسمت ‌های بدنه دستگاه آسیب‌های جدی می ‌بیند. مهم‌ ترین ویژگی‌ های پد لندینگ کوادکوپتر به شرح زیر است که هر فردی را به استفاده از این وسیله جانبی ترغیب می کند:

مقاوم در برابر باد، مهم‌ترین ویژگی پد فرود هلی شات و کوادکوپتر

یکی از ویژگی های قابل توجه پدهای لندینگ یا فرود کوادکوپترها مقاومت در برابر باد است. با توجه به اینکه وزن برخی از پدها به اندازه کافی سنگین است به راحتی توسط باد به حرکت در نمی آیند. پدهای لندینگ روی زمین پهن می‌ شوند و به دلیل وزن بالا دیگر جا به جا نمی شوند. این ویژگی پدهای لندینگ باعث می شوند تا با خیال آسوده و بدون نگرانی از تغییر مکان پد اقدام به فرود کوادکوپتر کنید.

شاید تصور کنید با توجه به فرق پهپاد و کوادکوپتر ، پدها فقط برای کوادکوپتر قابل استفاده باشند. تصورتان کاملا اشتباه است چون استفاده از دستگاه ارتباطی به ماهیت دستگاه و تفاوت ‌های بین پرندگان الکترونیکی ندارد. انواع هلی‌ شات‌ ها، کوادکوپترها و پهپادها برای پیشگیری از اتفاقات در زمان فرود به استفاده از پدهای لندینگ نیاز دارند.

پد لندینگ کوادکوپتر چیست؟

پد لندینگ کوادکوپتر ضد آب است

حتی پیشرفته‌ ترین انواع ردیاب مانند هلی شات dji هم نسبت به آب حساس است و آسیب می بیند. به طور کلی نفوذ آب به داخل کوادکوپترها یکی از مهم ترین عوامل خرابی و از کار افتادن این پرندگان الکترونیکی است. هیچ فردی برای فرود کوادکوپتر مناطقی مانند موج دریا یا رودخانه های خروشان را انتخاب نمی کند. اما گاهی اوقات حتی مقدار اندکی آب در زمان فرود باعث آسیب های جدی یا حتی جزئی به کوادکوپتر می شوند.

خوشبختانه پدهای لندینگ بدنه ای ضد آب دارند و امکان نفوذ آب به داخل آنها وجود ندارد. پدهای لندینگ حتی با قرار گرفتن در محیط های نمناک و مرطوب از ورود آب به بدنه کوادکوپتر به میزان چشمگیری جلوگیری می کنند.

امکان پرواز در شب با کمک پد فرود کوادکوپتر

قابلیت پرواز در شب پدهای لندینگ برای افرادی که به علاقه دارند پرواز با کوادکوپتر را در هنگام تجربه کنند مفید است. پرواز در تاریکی و در زمان شب در برخی از پدهای فرود شبرنگ و با کمک نوارهایی منعکس کننده نور، امکان پذیر است. قابلیت شبرنگ بودن پدهای لندینگ در محیط های تاریک و کم نور با کمک نور چراغ قوه یا نور گوشی قابل استفاده است.

قابلیت تا شدن پدهای لندینگ، امکانی برای جا به جایی راحت پدهای فرود کوادکوپتر

یکی از جذاب ترین ویژگی‌ های پدهای فرود هلی شات و کوادکوپتر قابلیت تاشوندگی این محصولات است. این پدها کم جا با استفاده از یک فنر منعطف که در محیط دایره تعبیه شده است به شکل حلزونی تا می شود. امکان تا شدن یا جمع شدن پدهای لندینگ این امکان در اختیارتان قرار می دهد که در هنگام مسافرت هم از این وسیله استفاده کنید و دیگر نگران خطرات احتمالی برای کوادکوپتر نباشید.

پد لندینگ کوادکوپتر چیست؟

ابعاد پد لندینگ کواد کوپتر چقدر است؟

پدهای لندینگ کوادکوپتر به گونه ای طراحی شده اند که برای استفاده بیشتر مدل های کوادکوپتر و هلی شات مناسب باشند. به طور معمول پدهایی که قطری برابر با 70 سانتی متر دارند برای اغلب کوادکوپترها، پهپادها و هلی شات ها قابل استفاده هستند.

خرید جدیدترین و کمیابترین لوازم و تجهیزات کوادکوپتر از فروشگاه پریماتوی

در این مقاله توضیح دادیم که پد لندینگ کوادکوپتر چیست و چه تاثیری در پیشگیری از آسیب های ناشی از تیک آف یا فرود در زمین های خاکی یا ناهموار دارد. شاید تصور کنید خرید لوازم و تجهیزات جانبی مانند پد لندینگ کار ارزشمندی نیست اما وقتی به تعمیرات یا قطعات کمیاب کوادکوپترها و هلی شات ها فکر کنید، قطعا ارزش خرید پدها و سایز تجهیزات برایتان روشن خواهد شد.

شما می توانید همین حالا برای خرید جدیدترین تجهیزات و لوازم جانبی کوادکوپترها در فروشگاه اینترنتی پریماتوی به آدرس primatoy.com اقدام کنید. کمیاب ترین وسایلی که برای تعمیر کوادکوپتر نیاز دارید را ما در وب سایت پریماتوی در اختیارتان قرار داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه خرید و دریافت سفارشات با شماره تلفن ۰۲۱۲۸۴۲۷۴۱۲ تماس بگیرید. همکاران ما آماده ارائه مشاوره در زمینه خرید انواع کوادکوپتر و ماشین کنترلی به شما عزیزان در سراسر ایران هستند.