تفاهمنامه احیای مسوولیت‌های اجتماعی در 14 استان منعقد شد


تفاهمنامه احیای مسوولیت‌های اجتماعی در 14 استان منعقد شد

یزد -ایرنا - مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ( صمت) گفت: تفاهمنامه احیای مسوولیت های اجتماعی صنایع و واحدهای معدنی در 14 استان منعقد شد و در بقیه( 16) استان ها نیز در حال اجرا یا در دست مطالعه است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان صمت یزد ،حمیدرضا ملکی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان با اشاره به الگوی اجرا شده از سوی یونس محمد در بنگلادش که توسعه روستایی را به دنبال داشت، اظهارکرد: طرح احیای مسوولیت های اجتماعی به شکل جدیدتری با نظارت نمایندگان ولی فقیه در استان ها اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح توسعه اقتصادی در روستاها و ایجاد اشتغال برای جوانان بدون دخالت دولت را رقم می زند ، افزود: هم اکنون خراسان رضوی به عنوان الگوی طرح معرفی شد که تاکنون در آن استان برای ۲ هزار و ۷۰۰ روستا سند توسعه تهیه شده است.

مشاور وزیر صمت با بیان اینکه این طرح در یزد در حال انتخاب معین است، خاطرنشان کرد: با تاکید و نگاه ویژه ای که شخص وزیر در این زمینه به استان دارد، امیدواریم یزد به الگوی بین المللی در زمینه توسعه روستایی و احیای مسوولیت های اجتماعی تبدیل شود.

ملکی با بیان اینکه اصل اقتصاد مقاومتی، توسعه اقتصادی با کمک مردم و دولت است، تصریح کرد: در سیستم دولتی موانع بسیاری برای اجرای این طرح وجود دارد اما اگر مردم مشارکت کنند، طرح با موفقیت اجرا و اهداف آن محقق می شود.

وی با اظهار اینکه بتوان حرکت عملیاتی درستی در این راستا در استان ها انجام شود، تاکید کرد: امروز در جنگ اقتصادی هستیم و در این جبهه ، روحیه جهادی همچون روحیه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نیاز است.

همچنین نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مشکل بیکاری راهکار دارد، گفت: رونق بخشیدن به صنعت پوشاک بخش عمده ای از مشکلات بیکاری جوانان تحصیلکرده و زنان را حل می کند.
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی با تاکید بر اینکه کارگران باید خلاق باشند تا پس از ۱۰ سال در یک کارخانه، خود به یک کارآفرین تبدیل شوند، اظهار کرد: در سیستمی که فردی ۳۰ سال کارگر ساده کارخانه است و با همین مهارت و تخصص بازنشسته می شود، صحیح نیست.
وی خاطرنشان کرد: کارگران باید در دوران اشتغال کارکرد دستگاه ها را یاد بگیرند و حتی بتوانند با استفاده از قدرت خلاقیت و ابتکار خود، دستگاه ها را تعمیر کنند و مشابه آن را بسازند نه اینکه با خراب شدن یک قطعه، ماه ها منتظر ارسال آن از خارج از کشور باشند.
ناصری با اشاره به معضل بیکاری جوانان به ویژه زنان و افراد تحصیل کرده هم گفت: تعدادی از جوانان تحصیلکرده بیکار هستند و برخی زنان نیز با دستمزدهای کم در کارخانه ها مشغول فعالیت و بعضا جای برخی مردان که نان آور خانواده هستند را نیز اشغال کردند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: صنعت پوشاک از جمله صنایعی است که می تواند با سرمایه گذاری کمتر نسبت به سایر صنایع، اشتغالزایی بالایی برای اقشار مختلف داشته باشد.
یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند در حالیکه این عدد در کشورهای توسعه ۶۰ درصد به ۴۰ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج