حدود 60 میلیون دوز واکسن در آمریکا باید نابود شوند


حدود 60 میلیون دوز واکسن در آمریکا باید نابود شوند

ایالات متحده 60 میلیون دوز واکسن ویروس کرونا را از بین می برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، تولیدکننده واکسن ویروس کرونا در آمریکا جانسون مجبور است 60 میلیون دوز واکسن را به دلیل خطا در کارخانه ای در بالتیمور از بین ببرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا معتقد است که چندین دسته واکسن ممکن است آلوده و در نتیجه غیرقابل استفاده باشد. به دستور این سازمان، Emergent BioSolutions که واکسن Johnson Johnson را تولید می کند، انتشار آن را متوقف کرده است زیرا اجزای تشکیل دهنده دارو به طور تصادفی با واکسن AstraZeneca اشتباه گرفته شده است. FDA در حال آزمایش میلیون ها دوز AstraZeneca تولید شده در بالتیمور برای تشخیص موارد مشکل دار است.

براساس این نشریه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده در نظر دارد اجازه دهد حدود 10 میلیون دوز جانسون و جانسون در این ایالت توزیع شود یا به سایر کشورها ارسال شود. در همان زمان، آژانس می‌خواهد به گیرندگان واکسن هشدار دهد که نهاد تنظیم کننده‌ نمی توانند تضمین کنند که Emergent BioSolutions از استانداردهای تولیدی تعیین شده پیروی کرده است.

ذکر شده است که از دست دادن 60 میلیون دوز جانسون، نقشه جو بایدن، رهبر آمریکایی برای توزیع واکسن در سایر کشورها را بر هم ریخت. دولت ریاست جمهوری باید منتظر بماند تا FDA تمام بررسی ها را انجام دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا