بیش از 800 میلیون دوز واکسن کرونا به مردم چین تزریق شده است


بیش از 800 میلیون دوز واکسن کرونا به مردم چین تزریق شده است

گجت نیوز معاون کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد تاکنون 800 میلیون دوز واکسن کرونا را به مردم این کشور تزریق کردیم و تا پایان سال 70 درصد از جمعیت چین در مقابل کروناویروس واکسینه خواهند شد. دولت چین از ماه دسامبر سال 2020 (آذر 99) طرح واکسیناسیون در مقابل کروناویروس را با اولویت تزریق برای گروه‌های... نوشته بیش از 800 میلیون دوز واکسن کرونا به...

معاون کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد تاکنون ۸۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را به مردم این کشور تزریق کردیم و تا پایان سال ۷۰ درصد از جمعیت چین در مقابل کروناویروس واکسینه خواهند شد.

دولت چین از ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) طرح واکسیناسیون در مقابل کروناویروس را با اولویت تزریق برای گروه‌های پرخطر نظیر کادر درمانی بیمارستان‌ها، سالمندان و کارکنان کارخانه‌ها به اجرا درآورد و تا ۲۷ مارس ۲۰۲۱ حدود ۱۰۰ میلیون دوز واکسن را به این افراد تزریق کرد، اما اکنون طبق اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین، این کشور با افزایش سرعت واکسیناسیون توانست به رکورد تزریق بیش از ۸۰۰ میلیون دوز واکسن دست پیدا کند.

جزئیات تزریق ۸۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا در چین

گزارش جدید کمیسیون ملی بهداشت حاکی از آن است که دولت چین سرعت واکسیناسیون کرونا را به میزان چشمگیری افزایش داده و طرح واکسیناسیون این کشور در بازه زمانی چند روزه رکوردهای چشمگیری را به ثبت می‌رساند؛ برای مثال این کشور توانست ظرف مدت ۶ روز آمار تزریق واکسن را از ۷۰۰ میلیون دوز به ۸۰۰ میلیون دوز افزایش دهد.

زنگ ییژین (Zeng Yixin)، معاون کمیسیون ملی بهداشت چین در همین خصوص اعلام کرد با توجه به افزایش واکسیناسیون می‌توانیم تا پایان سال جاری حدود ۷۰ درصد از جمعیت هدف در چین را واکسینه کنیم. گفتنی است مقامات چین اعلام کردند از سال قبل تا به امروز در مجموع حدود ۲۰ واکسن وارد فاز آزمایش بالینی شدند و همچنین این کشور از لحاظ تعداد واکسن‌های تولید شده نیز نسبت به سایر کشور پیشتاز است. همچنین دولت چین قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ میزان تولید واکسن را به مقدار چشمگیری افزایش دهد تا بتواند علاوه بر چین واکسن مورد نیاز سایر کشورها را نیز تامین کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی