مراکز تولید رمز ارز غیرمجاز به مصارف خانگی ورود پیدا کرده است


مراکز تولید رمز ارز غیرمجاز به مصارف خانگی ورود پیدا کرده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با بیان این‌که توسعه مراکز تولید رمز ارز غیرمجاز بسیار گسترده شده و به مصارف خانگی ورود پیدا کرده است، گفت: باتوجه به حجم بالای مصرف، تولید رمز ارز از طریق شبکه‌ی برق غیرمجاز انجام می‌شود، هر شهروندی که در سامانه‌ی سمات در خصوص تولید غیرمجاز رمز ارز اطلاع رسانی کند تا 20 میلیون تومان پاداش دریافت خواهد...

اکبر فرج نیا در نشست خبری با موضوع کنترل و کاهش پیک بار، با اشاره به ناهمگونی تراز تولید و مصرف در تابستان، اظهار کرد: امسال طبق آخرین وضعیت، سه دلیل عمده باعث محدودیت مصرف برق در تابستان شده است، امسال طبق تراز تولید و مصرف، ۹۸۷۲ مگاوات منفی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به کاهش حجم شدید بارش ها، از نیمه دوم سال ۹۹ تا کنون، با کاهش شدید ذخایر آبی پشت سدها مواجه شدیم، برهمین اساس امسال نزدیک به چهار هزار مگاوات در مدار تولید قرار نگرفت.

وی عامل دوم در محدودیت مصرف برق را گرمای زود رس دانست و گفت: امسال در فروردین و اردیبشهت ماه با افزایش دما نزدیک به ۲۵ درصد انرژی در کشور متفاوت مصرف شد به طوری‌که در روزهای اول غافلگیر شدیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با بیان این‌که توسعه‌ی مراکز غیر مجاز تولید رمز ارز نیز از دیگر عوامل تشدید کننده مشکلات مصرف انرژی برق است، گفت: حدود ۱۰ درصد رمز ارز دنیا از طریق آی پی‌ها تولید می‌شود که اکثر آن‌ها در کشور ما رخ داده است و این امر شوک قابل توجهی به مصرف بود، هنوز هم در کشور و استان تعداد قابل توجهی مجوزها ارائه نشده است.

وی با تاکید بر این‌که در کل استان، تنها دو شهرستان هریس و ورزقان از سوی شرکت توزیع برق استان برای تولید رمز ارز دارای مجوز هستند، گفت: البته شهرستان ورزقان هنوز برق دار نشده است و دستگاه‌های رمز ارز از طریق ژنراتور وصل هستند و هریس نیز هنوز به بهره برداری نرسیده است به غیر از این دو شهرستان هر دستگاه ماینری در نقاط مختلف استان غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: طبق مصوبه‌ی هیات وزیران، حتی مراکز مجاز تولید رمز ارز در ایام پیک تابستان باید کار خود را توقف کنند و تا شهریوماه از مدار مصرف خارج شوند.

فرج نیا با تاکید بر همکاری و تعامل آحاد جامعه در گزارش رمز ارز غیر مجاز، اظهار کرد: به هر حال تولید رمز ارز غیر مجاز تهدید انرژی برای مردم است، اگر در خانه‌ای رخ دهد قطعا تهدیدی برای همسایه‌ها است؛ چرا که به دنبال آن سوختگی لوازم خانگی، فیوز سوزی و خاموشی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: اقدامات لازم جهت جلوگیری از رمز ارز غیرمجاز در حوزه‌ی صنعت و کشاورزی از طریق هماهنگی با سازمان‌های امنیتی نظارتی استان و مخابرات انجام و مدیریت می‌شود و در برخی موارد نیز شناسایی می کنیم ولی در حوزه‌ی مسکونی نیاز به مشارکت و تعامل آحاد جامعه داریم.

وی با بیان این‌که سه ماه نخست سال جاری، ۴۶۸ دستگاه ماینر در استان کشف شده است، یادآور شد: از سال ۹۸ تا سه ماهه‌ی نخست سال ۱۴۰۰، ۳۶۸۱ دستگاه ماینز در استان کشف و به مراجع قضایی معرفی شدند که متحمل جرائم سنگین از جمله بازداشت و جرائم مالی سنگین شدند.

وی بیان کرد: تولید یک بیت کوین برابر با ۱۰۰ مصرف خانگی و ۳۵ هزار مشترک خانگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان افزود: باتوجه به رشد مصرف انرژی، پیش بینی می‌کنیم بیش از ۲۰ هزار دستگاه ماینر در آذربایجان شرقی به جز حوزه‌ی تبریز و اسکو وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه‌ی هیات وزیران در خصوص کاهش بار صنایع، امسال تفاهم نامه‌هایی با صنایع منعقد شد، براساس آن صنایع می‌توانند بالای سه مگاوات از ساعت ۱۲ تا ۲۱ شب، با ۴۰ درصد ظرفیت کار کنند ولی از ساعات شبانه تا ساعت ۱۲ صبح فردا، بدون محدودیت مصرف کنند.

فرج نیا با بیان این‌که تمامی ادارات باید ۵۰ درصد مصرف انرژی خود را در ساعات اداری کاهش دهند، گفت: تمامی ادارات خارج از وقت اداری نیز باید مصرف خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

وی ادامه داد: امروز اخطارهای لازم به چهار مورد از ادارات در شهرستان‌های استان که شامل دو بانک و اداره می‌شود، ارائه شد اگر مصرف خود را در ساعات اداری کاهش ندهند، با قطعی برق مواجه خواهند شد.

وی افزود: از یک هفته مانده به انتخابات تمامی‌مرخصی ها لغومی‌شود تمامی نیروها تا زمان پایان شمارش آماده باش هستند تا به وظیفه‌ی خود عمل کرده و انتخابات شکوهمندی برگزار شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره انعقاد قرارداد سه جانیه بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی و بسیج مهندسین استان برای نصب سلول خورشیدی روی پشت بام منازل مددجویان روستایی، اظهار کرد: این تفاهم نامه وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است و تاکنون از طرح ۴۰۰ مشترک بازدید و ساختمان آن‌ها تایید شده است، شرکت سرمایه‌گذاری نیز برای آن آماده است تا با سیستم های جایگزین بتوانیم از برق اضطراری استفاده کنیم.

براساس این گزارش، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی به غیر از شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر در سایر ۱۹ شهرستان استان و ۳۵ شعبه خود در حال خدمات‌رسانی به مردم است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام