بانک ها موانع پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی را برطرف کنند


بانک ها موانع پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی را برطرف کنند

بجنورد- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: واحدهای تولیدی در صورت نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش نباید تنها به علت یک چک برگشتی و یا معوقات قفل شوند ،بلکه باید از وام برای رونق بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمود قنبری روز یکشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: متاسفانه شرایط اقتصادی و تحریم ها در کشور بیشتر تولید کننده ها را با مشکل و چالش مواجه کرد که شیوع ویروس کرونا نیز مشکلات را دوچندان کرد.
وی اضافه کرد : هم اکنون بیشتر واحد های تولیدی فعال در استان چک برگشتی دارند نباید به خاطر یک چک راکد شوند.

جانشین استاندار خراسان شمالی در شورای گفت و پوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر اصلاح قوانین کسب و کار افزود: هر قوانینی بعد از یک مدت خود بعضا به مانع تبدیل می شود ، نیاز است تا این موانع و مشکلات احصاء و ارایه شود تا برای اصلاح آن در مجلس ارسال شود.
وی علت چک برگشتی تعدادی از واحدهای صنعتی را ناشی از عدم فروش محصولاتشان بیان کرد و اظهارداشت : در شرایط فعلی بانکها باید راهکاری را برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای چک برگشتی اندیشیده شود و سخت گیری بانک ها مشکلات این واحدها را بیشتر می کند.
قنبری با اشاره به این که میزان وثیقه بانکی واحدهای تولیدی صنعتی بیش از تسهیلاتشان است افزود : عدم پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به این واحدها نه تنها مشکلات را بیشتر که این واحدها را بدهکارتر می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: سرمایه گذار تنها باید دغدغه تولید، بازار یابی، فروش و اشتغال را داشته باشد نباید با سخت گیری و سنگ اندازی مانع کسب و کار ها باشیم.

قنبری خواستار خط اعتباری ویژه ای برای خراسان شمالی شد و افزود: با وجود این که بانک های دولتی استان بیش از منابع خود وام دادند، اما هنوز هم تعداد زیادی از واحدها تولیدی و صنعتی به دلیل ضعف بنیه مالی بانک ها موفق به دریافت تسهیلات نشدند.
وی بازار یابی فروش محصولات تولیدی و صنعتی استان در کشورهای همسایه را راهکار مناسب برای رونق تولید دانست و خواهان فعالتر شدن رایزن های بازرگانی سفارت های ایران در کشورهای آسیای میانه شد.
انتقاد از عدم اجرای مصوبات شورای گفت و گو

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصیگفت: مسایل و مشکلات واحد های تولیدی در جلسه مطرح می شود ،ولی با وجود تصویب در شورا، از سوی دستگاههای اجرایی عملیاتی نمی شود.
سعید پورآبادی اظهارداشت : در شرایط فعلی بخش زیادی از وقت ما در کارگروههایی چون رفع موانع تولید و شورای گفت و گو و جلسات متنوع دیگر صرف می شود، ولی مصوبات این نشست ها اجرایی نمی شود و همچنان سنگ اندازی در حوزه تولید وجود دارد.

وی با بیان این که سنگ اندازی ها باعث فرار سرمایه از استان می شود اظهارداشت : متاسفه از سرمایه گذار هیچ حمایتی نمی شود، بعضا تولید کننده ای خود تمام سرمایه را دارد اما باز هم جلوی کار به نوعی گرفته می شود، حتی باعث نابودی سرمایه ها شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا