صنعتگران یزدی در ایفای مسوولیت‌های اجتماعی پیشتاز هستند


صنعتگران یزدی در ایفای مسوولیت‌های اجتماعی پیشتاز هستند

یزد- ایرنا -رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد گفت: صنعتگران و معدنکاران استان در ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود خصوصا از زمان شیوع ویروس کرونا برای توسعه و کمک به همنوعان خود پیشتاز هستند.

به گزارش ایرنا محمدرضا علمدار یزدی روز یکشنبه در نشست مسوولیت‌های اجتماعی مدیران صنایع استان که با حضور حمیدرضا ملکی مشاور وزیر صمت برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های منطقه افزود: یزد بعد از کرمان دومین استان معدنی ، چهارمین منطقه صنعتی و هشتمین استان مبدا صادرکننده محصولات غیرنفتی کشور به خارج است.

وی با بیان اینکه یزد به واسطه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبی که دارد، بهشت سرمایه گذاری ایران است ،اظهار کرد: سرمایه گذاران در این استان در کنار بهره‌مندی از مزیت‌های سرمایه گذاری ، در منفعت رسانی به مردم و اجرا و احیای مسوولیت‌های اجتماعی نیز از پیشتازان کشور در این عرصه ها هستند.
علمدار یزدی ادامه داد: گرچه با شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون ضربه های سنگینی بر پیکره جامعه وارد شد اما جلوه‌هایی ویژه در این ایام از سوی صنعتگران و معدنکاران و خیران یزدی به نمایش گذاشته شد.
رییس سازمان صمت استان یزد با بیان اینکه یزدی‌ها همواره افرادی خیر و نوع‌دوست بودند، افزود: در شرایط کرونایی، روحیه همدلی و انسان دوستی مردم به ویژه صنعتگران و معدنکاران استان بیش از پیش به نمایش گذاشته شد.
علمدار یزدی با بیان اینکه صنعتگران یزد به دنبال ایفای مسوولیت های اجتماعی خود هستند، تصریح کرد: اقدام بزرگی نیز در راستای مسوولیت های اجتماعی صنایع و معادن و اصناف یزد انجام شد که بسیاری از آنها پنهان است.

همچنین مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ( صمت) امروز در یزد گفت: تفاهمنامه احیای مسوولیت های اجتماعی صنایع و واحدهای معدنی در ۱۴ استان منعقد شد و در بقیه( ۱۶) استان ها نیز در حال اجرا یا در دست مطالعه است.

حمیدرضا ملکی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان یزد با اشاره به الگوی اجرا شده از سوی یونس محمد در بنگلادش که توسعه روستایی را به دنبال داشت، اظهارکرد: طرح احیای مسوولیت های اجتماعی به شکل جدیدتری با نظارت نمایندگان ولی فقیه در استان ها اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح توسعه اقتصادی در روستاها و ایجاد اشتغال برای جوانان بدون دخالت دولت را رقم می زند ، افزود: هم اکنون خراسان رضوی به عنوان الگوی طرح معرفی شد که تاکنون در آن استان برای ۲ هزار و ۷۰۰ روستا سند توسعه تهیه شده است.

مشاور وزیر صمت با بیان اینکه این طرح در یزد در حال انتخاب معین است، خاطرنشان کرد: با تاکید و نگاه ویژه ای که شخص وزیر در این زمینه به استان دارد، امیدواریم یزد به الگوی بین المللی در زمینه توسعه روستایی و احیای مسوولیت های اجتماعی تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی