نگاه قومیتی و امنیتی مانع پیشرفت برخی استانها شده است


نگاه قومیتی و امنیتی مانع پیشرفت برخی استانها شده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید فساد در کشور ریشه کن شود.

محسن مهرعلیزاده امروز ۲۳ خرداد در گفت و گو با مردم آذربایجان غربی بابیان اینکه مردم ایران سلحشور، صلح جو و آزاده هستند، گفت: نام دولت آینده من، دولت زندگی است، دولتی برای ایجاد زندگی پرافتخار، زندگی پرنشاط، زندگی بدون تنش با دنیا وکشورهای همسایه. لذا هیچ کس اجازه ندارد زندگی با عزت و زندگی توام با لذت را از مردم ایران بگیرد.

وی ادامه داد: تعصبات افراد خاصی نباید در زندگی مردم سایه بیاندازد ایرانیان شایسته زندگی برازنده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه دولت زندگی ادامه دولت اصلاحات است، گفت:باید شفاف و در اختیار مردم باشیم، فساد باید ریشه کن شود، رانت باید ازبین برود و قانون در کشور حاکم شود.

وی با اشاره به ظرفیتها و پتانسیل های آذربایجان غربی گفت: عدم توجه به پتانسیلهای استانها و بی برنامگی ها باعث شده مردم به سایر استانها برای کار مهاجرت کردند. باید ظرفیتهای هر منطقه شناسایی و تقویت شود تا هر فرد در مناطق بومی مشغول بکار شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ایران سرشار از ظرفیتها و نعمات بسیاری است اما آنچه نداریم برنامه عملیاتی برای اداره کشور در دوران و دولتهای مختلف بوده است که امروزه در بخش عظیم جامعه فقر، تنگدستی، فاصله بسیار زیاد بین درآمد و هزینه ها، کشمکشها نمود پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: قومیتها در کشور غنیمت هستند نباید نگاه منفی به آنها داشت. بسیاری از عقب ماندگی ها در برخی استانها ناشی از نگاه امنیتی و قومی به آنها است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون در آذربایجان غربی انجام نشده،دنبال و پیگیری خواهم کرد،افزود: بازگرداندن موقعیت آذربایجان غربی در توسعه و تجارت،جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی،ایجاد صنایع پایین دستی،اشتغالزایی،تخصیص بودجه برای احیای دریاچه ارومیه،تخصیص بودجه برای انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه،ایجاد فرهنگستان زبان ترکی، بازگرداندن صنایع مادر به استان،حمایت از اقوام و به رسمیت شناساندن حق تحصیل و تدریس به زبان مادری،حضور نخبگان ترک در سطوح مدیریتی کلان کشوری،حمایت از صنایع بومی دارای قابلیت صادرات بخصوص فرش،ایجاد بازارچه مشترک بین ایران، ترکیه و آذربایجان از جمله برنامه های دولت زندگی برای مردم آذربایجان غربی و کشور است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: باسابقه ۴۲ ساله فعالیت در زمینه های مختلف،برنامه من در دولت زندگی، اقتصاد اجتماعی است اجازه فعالیت اقتصادی به همگان میدهم اما اجازه نمیدم حق قشر ضعیف پایمال شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...