زیرساخت لازم برای نهضت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی فراهم است


زیرساخت لازم برای نهضت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی فراهم است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح نهضت گلخانه ای در استان آماده شده است تا شرایط برای حضور و فعالیت علاقه‌مندان به کشاورزی صنعتی فراهم شود.

حمید ملانوری روز یکشنبه در حاشیه افتتاح ۲ واحد گلخانه‌ در شهرستان‌های بیرجند و خوسف افزود: دولت موضوع توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را در استان‌هایی مانند خراسان جنوبی که با کمبود منابع آبی مواجه‌اند به طور ویژه دنبال می‌کند.

وی با اشاره ایجاد ۳۰۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در استان طی سال‌های گذشته گفت: در قالب نهضت گلخانه‌ای برای ایجاد ۷۰۰ هکتار فضای گلخانه در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی و قرارداد با پیمانکاران انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: توسعه گلخانه‌ها از راهکارهایی است که به منظور مدیریت منابع آبی، اصلاح نوع کشت و توسعه بخش کشاورزی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی کشاورزی را یکی از محورهای توسعه استان دانست و افزود: باید با کمترین میزان استفاده از آب در قالب سند سازگاری با کم‌آبی، شیوه‌های نوین آبیاری و مدیریت منایع آب محصولات بیشتر و باکیفیت‌تری تولید کنیم.

ملانوری گفت: در محیط گلخانه می‌توان با مصرف آب کمتر، تولید محصول بیشتری داشت و با ایجاد تنوع در نوع کشت، نیازهای موجود را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، مدیریت بخش کشاورزی به لحاظ علمی و مهندسی بهتر محقق می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت جوانان تحصیلکرده در حوزه کشاورزی بتوانیم در قالب کشت‌های گلخانه‌ای زمینه اشتغال و ارزش افزوده حوزه کشاورزی را افزایش دهیم.

وی گفت: علاقه‌مندان به ویژه تحصیل‌کرده‌های بخش کشاورزی می‌توانند با استفاده از دانش و تخصص خود و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت، کشاورزی صنعتی را در استان توسعه دهند.

ملانوری بیان کرد: کشاورزی صنعتی با ایجاد ارزش افزوده بدون شک درآمدزایی بیشتری به همراه دارد.

افتتاح ۲ واحد گلخانه گل و گیاهان زینتی در بیرجند و خوسف، بازدید از زیرساخت‌های مجتمع گلخانه‌ای ماژان و بهره‌برداری از پروژه آبیاری تحت فشار مجتمع کشت و صنعت پیوند خاوران در روستای گیو شهرستان خوسف با حضور استاندار خراسان جنوبی از برنامه‌های سومین روز هفته جهاد کشاورزی در استان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش