سعید جلیلی: جهش ایران نیازمند تلاش همگانی است


سعید جلیلی: جهش ایران نیازمند تلاش همگانی است

بجنورد- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که جهش ایران نیاز به تلاش همگانی دارد گفت: جهاد بزرگ زمانی شکل می گیرد که همه مردان ایران در آن سهیم باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید جلیلی عصر یکشنبه در گفت و گو تلویزیونی با مردم خراسان شمالی اظهار داشت: مسوولانی که منافع ملی و منطقه ای را بر منافع شخصی ترجیح دهند، می توانند سنگینی مشکلات را از دوش مردم بردارند و کشور ما نیازمند چنین مسوولانی است که باید در این راه گام برداشت.

وی با بیان این که اکنون فرصتی ارزشمندی در آستانه انتخابی بزرگ برای جوانان ما فراهم شده است، افزود: دو نگاه حداقلی و حداکثری در بین جامعه وجود دارد و مسلم است که نگاه حداقلی اشتباه است و نمی توان با این نگاه کشور را اداره کرد، چرا که با نگاهی حداکثری می توان برای پییشرفت و آینده کشور برنامه داشت.

جلیلی افزود: برای چهار سال آینده کشور باید در تمام زمینه ها جهش پیدا کند و این مهم بدون توسعه شهرها و روستاها امکان پذیر نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که هر روستا سلولی از جهش کشور است، گفت: در هشت سال گذشته در قالب دولت در سایه ظرفیت تمام استانها را بررسی و شناسایی کرده ایم و از توانمندی های و ظرفیت های این مناطق به خوبی آگاهیم و سعی داریم با برنامه ریزی صحیح جهش اقتصادی داشته باشیم.

جلیلی نقش اصلی جهش اقتصاد کشور را بر دوش مردم دانست و اظهارداشت : اراده و باور مردم مهم است و جوانانی که در طول انقلاب حماسه خلق کرده اند، این بار هم در عرصه های مهم اقتصاد و صنعت می توانند پیام ماندگار از خود برجای بگذارند.

وی عنوان کرد: اگر امروزه از دولت سایه بحث می شود، تحولات کشور را سایه به سایه دنبال کرده ایم و شاخص ما هم بر مبنای گفتمان و تحول استوار است.

خراسان شمالی دروازه ورود به آسیای میانه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برخورداری استان خراسان شمالی از ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان به عنوان ظرفیتی مهم برای جهش اقتصادی این خطه شمالشرق کشور دانست و اظهارداشت : مرز مشترک ظرفیت مناسبی را برای این استان فراهم کرده است تا این کشور دروازه ورود به آسیای میانه باشد و باید برای رسیدن به این مهم برنامه درستی را عملیاتی کرد.

جلیلی دامپروری و کشاورزی را از محورهای مهم توسعه استان خراسان شمالی برشمرد و گفت: باید با ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان باید ارزش افزوده بخش کشاورزی و دامپروری را افزایش داد تا این حوزه ها بتواند رونق گیرد.
وی تقویت صنایع بزرگ و استقرار زنجیره این صنایع را در این استان از دیگر راهکارها برای توسعه قلمداد کرد و اضافه کرد : در کنار توجه صنایع بزرگ و ایجاد صنایع فراوری کشاورزری، باید به بخش گردشگری استان که دروازه ورود به بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا (ع) نیز محسوب می شود، توجه بیشتری صورت گیرد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تجلیل از سردار شهید رجبعلی محمدزاده شهید وحدت که در ۲۶ مهرماه ۸۸ در پیشین سیستان و بلوچستان به همراه سردار شوستری در یک عملیات انتحاری به دست گروهک ریگی به شهادت رسید اظهارداشت : امروز صحبت از جهش است که این راهبرد نمایشی نیست و کاری واقعی است که مردان تیپ جوادالائمه در استان شما در طول انقلاب توانایی خود را در این حوزه ها به اثبات رسانده اند.

جلیلی اضافه کرد : قبل از این که دولت جدید شکل گیرد، باید مردم ظرفیت های این استان را شناسایی و بررسی کنند و مردم هر شهر و روستا سند پیشرفت خطه خود را تدوین و از دولت جدید مطالبه کنند و دولت هم وظیفه دارد تا پاسخگو باشد و در برنامه های خود پیشرفت این مناطق را مدنظر قرار دهد.

وی افزود : جهش اقتصادی بدون توسعه روستاها و شهرها امکان پذیر نیست و بهتر است جوانان در خط مقدم این جهش قرار گیرند و ظرفیت ها مناطق خود را شناسایی و راههای پیشرفت را مشخص کنند.

جلیلی گفت: مردم خراسان شمالی با دلاوری هایشان در لشکر امام رضا(ع) در دوران دفاع مقدس، حماسه آفریدند و با این سربازان همرزم بوده ام و این حماسه ها بعد از انقلاب نیز ادامه یافت و همواره در یادها خواهد ماند و حماسه های مردم این استان در اشکال گوناگون در تاریخ ایران تکرار شد و کارکرد شهید رجبعلی محمدزاده که در کمک به مناطق محروم و وحدت شیعه و سنی تلاش کرد ، نمونه ای درخشان از این نوع خدمات است.

وی خراسان شمالی را مهد عالمان بزرگی چون حضرات آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی و حبیب الله مهمانواز نماینده فقید مردم استان در خبرگان رهبری و امام جمعه بجنورد اعلام کرد و از جوانان خواست تا رهرو این علمای بزرگ باشند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید