تغییر ساعات اداری خراسان شمالی مصرف برق را 10 مگاوات کاهش داد


تغییر ساعات اداری خراسان شمالی مصرف برق را 10 مگاوات کاهش داد

بجنورد- ایرنا-مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: تغییر ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی در چهار روز گذشته موجب کاهش مصرف 10 مگاواتی برق در این استان شده است که کمک موثری در پایداری انرژی دارد.

علی رضا صبوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع مصرف انرژی روز گذشته استان (شنبه) را ۱۹هزار مگاوات بیان کرد و گفت: میزان مصرف برق مردم استان در پیک (از ساعت ۱۳ تا ۱۵) ۲۳۲ مگاوات بود.

وی همچنین میزان کاهش مصرف انرژی در ساعات پیک مصرف برق را در همه بخش های استان، ۴۵ مگاوات اعلام کرد.

صبوری افزود:۵۰ اداره پرمصرف برق در خراسان شمالی نیز در این مدت اخطار دریافت کردند و اگر مصرف برق خود را کاهش ندهند برق آن ها قطع می شود

وی با بیان این که هم‌اکنون بیشتر برق مصرفی استان مربوط به سامانه‌های سرمایشی کولرهای گازی است خاطرنشان کرد: هم اکنون استفاده از کولر گازی در اداره های استان ممنوع است و مردم در صورت مشاهده تخلف می توانند با شماره ۱۵۲۱ مشاهدات خود را گزارش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: برق دستگاه های اجرایی در صورت رعایت نکردن مصوبه استانداری مبنی بر کاهش ۵۰ درصدی مصرف در زمان فعالیت و کاهش ۹۰ درصدی در خارج از زمان فعالیت قطع خواهد شد.

وی افزود: از مردم می خواهیم تا در زمان پیک، مصرف برق را مدیریت کنند تا بر شبکه توزیع فشار وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل روند افزایشی دمای هوا، میزان مصرف بار ادارات در ساعت ۱۳ نخستین روز اجرای مصوبه تغییر ساعت کاری، نسبت به روز گذشته آن ۰.۲ مگاوات افزایش یافت اما با اجرای این مصوبه، در ساعت ۱۴ همان روز شاهد روند کاهش مصرف بودیم.

وی یکی دیگر از موارد افزایش مصرف برق را استخراج رمز ارزها بیان کرد و افزود: به افرادی که دارندگان ماینرهای رمز ارز غیرمجاز را معرفی کنند تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پاداش داده خواهد شد.

صبوری افزود: هم استانی ها می توانند با شماره ۲۷۴۸۰۵۱ ۳ دفتر حراست شرکت برق تماس بگیرند و گزارش دهند و نام آن ها نیز محرمانه باقی خواهد ماند.

۳۶ درصد مصرف برق مشترکان استان مربوط به سامانه‌های سرمایشی است.

این شرکت ۳۶۷ هزار مشترک دارد از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی هستند که ۴۰ درصد برق مصرفی استان را استفاده می کنند و ۲۰ درصد دیگر در بخش کشاورزی، ۱۹ درصد در بخش صنعت و مابقی در بخش هاب عمومی است.

ضریب برخورداری از برق در خراسان شمالی ۹۹.۹ درصد است.

توان تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزار و ۴۳۴ مگاوات است، برق تولیدی به جریان سراسری کشور متصل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته