حجت الاسلام رییسی: تبعیض و بی عدالتی در کشور پسندیده نیست


حجت الاسلام رییسی: تبعیض و بی عدالتی در کشور پسندیده نیست

کرج- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در بسیاری از موارد از جمله اجرای عدالت عقب هستیم گفت: تبعیض، فقر و فساد به هیچ عنوان و در هیچ کجای کشور پسندیده نیست.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی از شبکه استانی صدا و سیمای البرز با اشاره به انتخابات پیش روی افزود: در یک مقطع بسیار مهم تاریخی قرار گرفته ایم، ملت ایران و خانواد ه های البرزی در این مقطع نیازمند حضور جدی در صحنه انتخابات دارد، نگویید که دیگران رای می دهند! بلکه هر کسی تلاش کند تا ۱۰ یا ۲۰ نفر از افرادی که نزدیکش هستند را به شرکت در انتخابات ترغیب کند.

وی اضافه کرد: شرکت در انتخابات اول راه است، بدین معنا که باید با کمک یکدیگر کشور را بسازیم و با کمک یکدیگر کاری که ۴۰ سال انجام شده خوب بوده و از سوی دیگر در کارهای بسیاری عقب هستیم که یکی از جاهایی که عقب هستیم اجرای عدالت است و مردم اجرای عدالت را می خواهند.

رییسی گفت: تبعیض، فقر و فساد به هیچ عنوان نباید در هیچ کجای این کشور پسندیده شود و در هر جایی که دیده شد بایستی به عنوان یک لکه نامناسبی برای چهره زیبای کشورمان تلقی شود.

وی با بیان اینکه فقر ناپسند است اظهار داشت: مردم بارها بیان کرده اند که با نداشتن خواهند ساخت اما با تبعیض نمی سازند، ظرفیت های کشور بایستی به صورت عادلانه بین همه نیازها و نیازمندی هایی که وجود دارد تقسیم و جوانان باید این احساس را داشته باشند که زمینه کار برای آنها وجود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در استانی مانند البرز چرا باید شاهد بیکاری باشیم، به طور قطع این ظرفیت وجود دارد که این بیکاری را تبدیل به اشتغال کرده و از سوی دیگر با توجه به اینکه دغدغه مسکن که امروز یکی از علل اصلی کاهش ازدواج است را می توان مرتفع کرد، تمام این مسایل راهکار دارد البته نه راهکارهای دست نیافتنی که تنها به عنوان یک شعار و خواسته مطرح شوند بلکه به صورت کامل دست یافتنی است.

رییسی ادامه داد: در استانی مانند البرز زمین کم نداریم تنها نیازمند یک برنامه ریزی است که بخشی از هزینه و سبد خانواده ها که ۵۰ درصد هزینه آنها را در بر می گیرد می توان به ۳۰ درصد کاهش داد، مسکن را نیز امروز با زمینی که در محدوده شهرها کم نیست با توجه به اینکه کدام شهر ما است که امروز در محدوده آن اراضی وجود نداشته باشد که در اختیار سازمان ها و ادارات مختلفی است که در آنجا این اراضی را فریز کرده که این اراضی باید آزاد سازی و برنامه ریزی و در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.

وی گفت: دهک های پایین می توانند از این اراضی به صورت رایگان استفاده کنند و برای دیگران نیز با تقسیط و تسهیلات می توان به آنها مساعدت کرد و مسکن سازی به عنوان صنعت پیشرانی که بسیاری از صنایع را همراه خود فعال خواهد کرد راه بیاندازند و امکان آن در کشور به صورت کامل وجود دارد.

رییسی ادامه داد: در همین استان البرز چندین واحد صنعتی غیر فعال و تعطیل شده داشته ایم، بدین معنی است که ما زیر ساخت های آن را داریم پس چرا تعطیل شده، مواد اولیه ندارد؟ بسیاری از صنایع در کشور هستند که تحریم ها بر روی آنها بسیار تاثیر گذاشته اما جوانان عزیز ما متوقف نشده اند و خنثی سازی تحریم ها را دنبال کرده و توانسته اند که چرخ های حرکت آن صنعت را مانند صنایع نظامی، هسته ای و بسیاری از صنایع پتروشیمی راه بیاندازند.

وی گفت: ما چرا باید متوقف شویم به این دلیل که در فلان مکان یا فلان کارخانه مشکل دارد و یا تحت تملک بانک قرار گرفته است، در همین استان البرز برخی از واحدهای صنعتی آن تعطیل و نیمه تعطیل شده اند که هیچ وجه ای ندارد، زیر ساخت های آن موجود و قابل راه اندازی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: شما عزیز البرزی و عزیزی که از شهرستان و استان خودتان به این استان آمده اید و یا از قدیم در آن ساکن هستید امکان اینکه این استان را بتوان در کشاورزی و صنعتی و هم یک استان بالنده ای که در کنار تهران قرار دارد اما تمام مزایای تهران را برای خودش داشته باشد و در عین حال نواقصی که سبب رنج مردم این استان نیز بوجود بیاید در کنارش نباشد.

رییسی ادامه داد: امیدواریم که خداوند متعال هم به ما و هم به شما عزیزان یاری رساند تا به کمک یکدیگر وضعیت و شرایطی را رقم بزنیم که رضای خدا است، چرا که روح مطهرشهدای عالیقدر از ما این را خواسته اند یعنی زندگی با رفاه مردم، یعنی یک خانواده مشکل ازدواج، اشتغال، مسکن، کسب و کار فرزندانش برایش دغدغه ای ایجاد نکند که تمام این موارد با کمک خداوند متعال و حضور مردم در دست یافتنی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که با مدد الهی وضعیت و شرایط متفاوت شود گفت: خداوند بزرگانی که در البرز نقش آفرین بودند را رحمت کند، آیت الله طالقانی را که بزرگی بودند در این استان که طالقان جزیی از البرز است، البته ساکن آنجا نبودند ولی چهره مجاهد و انقلابی که همواره نامش در این کشور باقی است.

رییسی گفت: خداوند رحمت کند آقایان مدرسی ها را که از یزدی هایی بودند که به استان آمدند اما بسیار مردمان خوب و اثرگذاری بودند و خداوند سرداران شهید در این استان و تمام کسانی را که در این استان نقش آفرین بودند بویژه مرحوم آقای سلطانی که نماینده مردم بود و همچنان به عنوان یک چهره خدمتگذار در ذهن مردم این استان مانده رحمت نماید.

وی با بیان اینکه امیدوارم خداوند به ما توفیق بدهد که بتوانیم وظیفه مان را نسبت به مردم انجام بدهیم تصریح کرد: این توفیق را داشته ام که سال های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ماموریتی ۲ الی سه ساله در شهرستان کرج داشته ام، البرز نزدیک ترین استان به تهران و بسیاری از مسایل تهران به سمت البرز سرریز و شاید بتوان به جرات گفت که استانی مهاجر پذیرتر از البرز در کشور نداریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: حاشیه تهران در واقع حاشیه جا افتاده در حاشیه استان تهران را می توان گفت که استان البرز است که شهرک های بسیار زیادی دارد.

رییسی گفت: در زمانی که در این استان خدمت و به عنوان دادستان ماموریت داشته و در خدمت مردم این استان بودم درآن زمان شاید ۳۰ شهرک در اطراف کرج بود که امروز با توسعه هایی که پیدا کرده به طور طبع این میزان از لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه جمعیت البرز بسیار متکثر و متنوعی است افزود: اقوام و گویش های مختلف و برخی از این استان به ایران کوچک تعبیر می کنند که درست نیز هست.

رییسی با بیان اینکه این استان ظرفیت های بسیاری دارد خاطر نشان کرد: البرز از ظرفیت های صنعتی و کشاورزی بسیاری برخوردار است و از سوی دیگر زمین حاصلخیز، هوای مناسب که البته مشکلات آب و هوایی و مسایلی که محیط زیست را تهدید می کند، نیز بنده به آنها اشاره خواهم کرد اما جایی است که از نظر کشاورزی سرزمین حاصلخیز دارد و بخش هایی از این استان فعال در حوزه کشاورزی است که می بایست در یک آمایش دقیق سرزمینی بخش های کشاورزی، محصولات و کار کشاورزی را بتوان تبدیل به یک زنجیره کامل کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که این اقدام در بسیاری از جاهای کشور ضرورت دارد از جمله در البرز، شاید در این استان زودتر از جاهای دیگر به نتیجه برسد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نسبت واحدهای صنعتی که واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ داریم که واحدهای صنعتی کوچک باید یک ساماندهی سریعی نسبت به آنها صورت بگیرد نسبت به واحدهای صنعتی بزرگ که باید به روز شدن اش با تکنولوژی و فناوری های نو به روز شود.

رییسی افزود: مساله بعدی این است که ما بایستی هم نسبت به حوزه کشاورزی و هم نسبت به حوزه صنعتی تمام اقدامات مان بر یک برنامه مدوم مبتنی باشد که خواست این منطقه است که این برنامه بتواند چشم انداز روشنی را تعریف و گام هایی که در توسعه کشاورزی و صنعتی با نگاه به حفظ محیط زیست می توان برداشت را نیز مشخص کند.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی هر توسعه صنعتی فرع بر حفظ محیط زیست است، محیط زیست مساله اول ما است و تحت هیچ شرایطی نباید خدشه ای بر آن وارد شود چرا که حیات، سلامتی و زندگی مردم است، زندگی و سلامتی مردم مساله مهمی می باشد، لذا توسعه صنعتی باید همراه با حفظ محیط زیست و مقررات زیست محیطی باشد و این نکته بسیار مهمی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسایل سیاسی – اجتماعی البرز گفت: این استان در این حوزه مسایل مهمی دارد بویژه در مسایل اجتماعی که باید به صورت دقیق آسیب های اجتماعی در البرز به صورت خاص شناسایی شود.

وی افزود: در ۴۰ سال قبل که بنده در سنین ۱۹ الی ۲۰ سالگی بودم که مسوولیت مهمی را با اعتمادی که امام (ره) بزرگوارمان به جوانان داشتند در آن دوران نه بنده و بسیاری از مسوولان در آن زمان در همین سنین بودند با آن شور جوانی، روحیه انقلابی، توجه به مردم و مسایل مردم شب و روز نمی شناختیم و برای کار، تلاش و فعالیت در شهرستان کرج و یا استان البرز برای اینکه کار پیشرفت کند خودمان را نمی دیدیم و آنچه که می دیدیم کار بود، کار بود، تلاش و پیگیری مسایل مردم بود.

رییسی تصریح کرد: ساختارها نیز در آن زمان ساختارهای کاملی نبود به عنوان مثال در مجموعه ای که ما فعالیت داشتیم با تعداد کمی از نیروهای انسانی کار می کردیم اما افزایش بهره وری داشتیم و دوستان حسابی کار می کردند.

وی با بیان اینکه به صورت خاص در خصوص البرز می گویم اظهار داشت: یک بازنگاهی باید در سازمان های اداری این استان باشد و عملکردش با نیاز این استان متناسب شود، نیاز استان نیاز خاصی است، شما می دانید که اگر کارکرد دستگاه های اداری کارکردی متناسب با نیاز باشد و عملکردها بتواند پاسخگوی مردم باشد به روز و حتی پیشتاز نسبت به خیلی از کارها باشد به نظر بنده وضعیت در استان به طور قطع متفاوت خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما یک برنامه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان داریم و گام هایی که در این رابطه باید برداشته و اینکه چه گام هایی است بعد از نهایی شدن برنامه که جدا از برنامه کل کشور نیست و در واقع یک برشی است به لحاظ اقلیمی و منطقه ای چرا که مساله البرز را داریم و این بایستی با مسایل تهران به یک شکل با هم دیده شود.

وی ادامه داد: بعد از آن متناسب با این برنامه که در ارتباط با البرز است بایستی سازمانها و ادارات یا سازوکارهای اجرای این برنامه را متناسب سازی با این برنامه کنیم.

خبر در حال تکمیل است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر