برنامه توسعه استان‌ها متناسب با توانایی آنها اجرایی می‌شود


برنامه توسعه استان‌ها متناسب با توانایی آنها اجرایی می‌شود

نوشهر - ایرنا- محسن رضایی میرقائد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها ، قابلیت‌ها و توانایی‌های هر استان تدوین و نسخه پیشرفت و زندگی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، وی روز یکشنبه در گفت و گوی انتخاباتی با مردم مازندران که از شبکه سیمای تبرستان پخش شد ، افزود : این نسخه ها برای همه استان ها به صورت جداگانه تهیه شده و به محض شروع کار دولت اقدام و تحول در تمامی این استان ها اجرایی خواهد شد.

رضایی گفت: بر این اساس طرح تمامی اختیارات این طرح به استان های کشور واگذار خواهد شد تا شاهد پیشرفت و شکوفایی هر استان و حفظ و کرامت انسانی و بازگشت شادی و شعف در میان مردم در اقصی نقاط کشور باشیم.

وی افزود : هر استان بر اساس طبیعت، اقلیم خاص و ظرفیت های که دارد فعالیت خواهد کرد و هر به همین خاطر نسخه خاصی برایش پیش بینی شده و به طور مثال صنایع فولادی با توجه به نیاز بالای آب در مناطق ساحلی احداث خواهند شد و نباید در مناطق مرکزی که موجب بی آبی و کمبود آب در کشور می شود ، ساخته شود ولی در عوض باید صنایعی ساخته شود که متناسب همان مناطق باشد.

اقوام ایران یک ظرفیت است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سرزمین ایران با داشتن اقلیم متنوع و چهار فصل بخشی از این دنیا است علاوه بر این با داشتن ظرفیت های بالقوه نظیر مردم پاک و برخورداری از سابقه تاریخی چند هزار ساله ایرانی می توان از همه این ظرفیت ها و توان برای سربلندی ، رشد و شکوفایی کشور بهره گرفت.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) هم با عشق به وطن و اسلام و با حمایت و همراهی اقوام این سرزمین در برابر شرق و غرب ایستادی کردند و حتی در زمان جنگ تحمیلی هم توانستند در برابر صدام که مورد حمایت بیش از ۵۰ کشور دنیا قرار داشت ایستادگی کنند و آنان را به زباله دان تاریخ بفرستند .

رضایی گفت : متاسفانه سیاست نادرست دولت ها در سه دهه اخیر قامت مردم ایران را با وجود داشتن توانای های عظیم به دلیل سیاست های نادرست خم کرد و باعت بروز احساس ناتوانی و ناامیدی در مردم شد.

وی اقوام ایران را یک ظرفیت بزرگ برای توسعه و تحول دانست و افزود : امروز اقوام ایرانی می توانند با وجود رهبری و جوانان غیرتمند حرکتی را به سوی توسعه آغاز کنند تا موانع توسعه فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و غیره را از میان بردارند و با تشکیل دولت وحدت ملی کشور را به سمت یک زندگی بهتر با کرامت انسانی برای همه مردم سوق دهند.

این نامزد ریاست جمهوری گفت : شرط داشتن کشوری توانمند و ایده آل برای زندگی ، حرکت همه مردم است و همه باید با حضور خود در این دوره از انتخابات به این امر کمک کنیم و در این دولت شهروند درجه یک و ۲ وجود ندارد بلکه همه ما یک شهروند محسوب می شویم.

انتخابات ایران مهندسی شده نیست

برنامه توسعه استان‌ها متناسب با توانایی آنها اجرایی می‌شود

وی با بیان اینکه انتخابات در ایران مهندسی شده برگزار نمی شود، گفت : اراده و انتخاب با مردم است تا با زدودن غم و غصه زندگی بهتری را برای قشرهای مختلف فراهم کنیم و شرط محقق شدن این مهم و داشتن کشوری پیشرفته و با قدرت ، ثروت و غیره ، مشارکت بالای همه مردم است.

رضایی گفت : در این راستا در دولت اقدام و تحول مناطق اقتصادی به وجود خواهد آمد که مسئولیت آنها به استان ها واگذار می شود تا سرمایه های هر استان همچون بانکی در همان استان صرف شود.

وی توضیح داد : قرار نیست سرمایه های هر استان در تهران جمع و هزینه شود و سرمایه های تهران هم در خارج از کشور هزینه شود و در این دولت به این استثمار استان ها پایان داده می شود و استان ها با درآمدهای خودشان به رشد و شکوفایی خواهند رسید.

این نامزد ریاست جمهوری بر ضرورت ایجاد قطب های اقتصادی در کشور با اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی استانی تاکید کرد و گفت : استان های آذربایجان با توجه به نزدیکی به کشورهای عراق، ارمنستان، استان سیستان و بلوچستان هم با نزدیکی به هند ، افغانستان و پاکستان و استان خراسان نیز با نزدیکی با افغانستان و استان های خوزستان و جنوبی با کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس می توانند صادرات داشته باشند.

استفاده از جوانان

وی با بیان اینکه جوانان در دوران دفاع مقدس حماسه های زیادی را خلق کردند ، گفت: دولت اقدام و تحول این تجربه را دارد که بتواند از تجربه جوانان ۱۸ سال به بالا استفاده کند تا در سایه آن همان اتفاقاتی که در دوران هشت سال دفاع مقدس مانند آزاد سازی خرمشهر رخ داد ، رقم بزنند ، جوانانی که در سرمایه زیر ۴۰ درصد و بالای ۵۰ درصد مناطق عملیاتی گرمسیر و سردسیر چه رشادت ها و حماسه هایی که خلق نکردند .

این نامزد ریاست جمهوری گفت : دولت اقدام و تحول سعی خواهد کرد تا بسیاری از محرومیت ها را که متاثر از بی عدالتی ها ، پارتی بازی ها و تبعیض است در کشور بزداید آیا ارزش این اقدام کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خوزستان است ؟

رضایی افزود : این دولت خواسته اش آن است که به کمک شما و حمایت های بیکران شما مردم عزیز ،سیاسیت های داهیانه رهبری فرزانه و امام زمان (عج) به اهداف دست یابد .

وی در ادامه به خط مشی های دولت اقدام و تحول اشاره کرد و گفت : در صورت تشکیل دولت اقدام و تحول مهم ترین خط مشی آن است که استانداران از میان مردم بومی هر استانی انتخاب بشوند چرا که در هر استان مردان و اقوامی وجود دارد که مرد میدان عمل و جهاد هستند و امروز این استعدادهای نهفته مورد غفلت واقع شده است که در دولت آینده همه این استعدادهای نهفته شکوفا و پویا خواهند شد .

او افزود : سعی می شود در هر استانی به کمک نخبگان آن حدود ۱۰ نفر به عنوان نامزدهای استانداری برگزیده شوند و براساس آن این نامزدها مورد سنجش قرار می گیرند و در نهایت ۲ نفر یا سه نفرشان برای گزینه استانداری به دولت معرفی می شوند و سرانجام از میان این افراد یکی به عنوان استاندار انتخاب می شود و دو نفر دیگر هم برای پست های معاونت به کار گرفته می شوند .

نامزد ریاست جمهوری سیزدهم گفت : تمام تلاش ها برای این آن است که فراتر از مسائل جناحی عمل شود و آنچه که حق مردم است ادا شود و براساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی رئیس جمهوری چنین اختیاری را به تمامی استان ها بدهد که این اتفاق رخ دهد و برای موفقیت در این طرح ها همه امکانات آموزشی و پژوهشی در اختیار مدیران و همفکران انان قرار می گیرد.

وی افزود : دولت اقدام و تحول سعی دارد پشت سر استانداران باشد ، البته این اجازه به این مدیران داده می شود که خودشان تصمیم گیری کنند ضمن آنکه استانداران و نمایندگان دولت که عهده دار مسئولیت هستند مورد حمایت جدی قرار خواهند گرفت .

حمایت از معلمان ، کارگران وکشاورزان

رضایی ، حمایت همه جانبه از اقشار سطوح پائین جامعه از جمله معلمان ، کشاورزان ، کارگران و کارمندان دولت را از دیگر خط مشی دولت اقدام و تحول برشمرد و افزود :مهم ترین برنامه این است که یارانه ۴۵۰ هزار تومانی به مردم داده شود ضمن آنکه مساله تولید و اشتغال هم بسیار مهم است و تلاش بر آن است که این اتفاقات با حمایت دولت مرکزی ایجاد شود .

وی وعده داد : نهضت خانه سازی مساله مهمی است که در دولت آینده مدنظر است و آنچه که سیاست گذاری شده این است که سعی می کنیم به متقاضیان مسکن که حدود ۱۰ درصد آورده داشته باشند آن ها را صاحب مسکن کنیم . مشکل وثیقه بانکی و ضمانت همه در این دولت حل شده است و مردم مشکلی نخواهند داشت همان اتفاقاتی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته ایجاد شده در ایران عزیز نیز باید راه اندازی شود .

به گفته او ، درصورتی اگر نهضت مسکن سازی راه اندازی شود به تبع آن حدود ۳۰۰ نوع شغل در کشور راه اندازی خواهدشد و متاسفانه امروز بسیاری از گروه های سیاسی مشغول شعبده بازی و مسائل دیگر هستند به جای آنکه به فکر مردم باشند مردم امروز صاحب این نظام ، مملکت و انقلاب هستند و باید همانند مردان دوران هشت سال دفاع مقدس چهره غم و غصه که سال ها در وجود مردم جا خوش کرده زدوده شود .

نامزده سیزدهمین دوره انتخابات ریایست جمهوری گفت : متاسفانه امروز زباله گردی و کوله بری قامت بلند بسیاری از مردان ما را خم کرده است و حفظ کرامت انسانی از ماموریت های دولت آینده اقدام و تحول است و اینکه نشاط و شادابی در وجود شما مردم عزیز موج بزند آرزوی این دولت است .

رضایی ازدواج را نیز بسیار مهم دانست و تاکید کرد : مهم ترین برنامه آن است که برای زنان خانه دار نیز حقوقی در نظر گرفته شود چرا که فقط نباید این فرهنگ در جامعه باشد که در خانه یک نفر آن هم مرد باید حقوق داشته باشد چرا که زنان خانه دار نیز بابت آموزش و بهداشت فرزندان زحمات زیادی متحمل می شوند و هر خانواده ای که دارای ۲ فرزند باشد پس از آموزش شش ماهه برای زنان خانه دار حقوق پرداخته می شود .

وی ارتقای کرامت انسانی از داخل منزل تا سطوح بالاتر ، رونق بخشی کسب و کارهای خانگی ، توسعه و رونق اقتصادی در شهرها را از دیگر برنامه های دولت آینده اش معرفی کرد و گفت : باید رونق اقتصادی از پائین به بالا پویا شود و بجوشد نه مانند مساله فروش نفت باشد که به محض آنکه نرخ آن فروش آن پائین باشد یا خریدار نداشته باشد دولت برنامه ریزی هایش را تغییر دهد و مشکلاتی برای مردم ایجاد شود .

رضایی در پایان گفت : امیدوارم مردم این بار با بصیرت سعی کنند همانند دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور در پای صندوق های اخذ رای یک انقلاب مثال زدنی خلق کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر