قاضی زاده هاشمی: به تعداد شهرستان های کشور پایتخت ایجاد می کنیم


قاضی زاده هاشمی: به تعداد شهرستان های کشور پایتخت ایجاد می کنیم

همدان- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت که طرح کلانی برای بر هم زدن عدم توازن آماده کرده ایم به نحوی که به تعداد شهرستان های کشور پایتخت داشته باشیم و اختیارات وزیران در حوزه اجرا نیز به فرمانداران تفویض می شود.

به گزارش ایرنا؛ "امیرحسین قاضی زاده هاشمی" روز یکشنبه در گفت وگوی ویژه انتخاباتی با مردم استان همدان که از شبکه استانی سینا(سیمای استان همدان) پخش شد، افزود: اختیاراتی که در پایتخت وجود دارد، از همه کشور گرفته شده و در اختیار وزیران قرار گرفته است و به همین دلیل در شهرستان ها وقتی فردی به اداره ای مراجعه می کند، برای ساده ترین کار نیز پاسخگو نیستند.

وی اظهار داشت: بر اساس این طرح همه اختیارات وزیران در حوزه اجرا به فرمانداران داده می شود و بودجه شهرستانی را نیز به فرمانداران و شورای برنامه ریزی شهرستان ها واگذار می کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما در دولت سلام به دنبال حاکم کردن مردم بر مدیران هستیم و می خواهیم دولت را به مردم برگردانیم، دولت های امروز ما ضد مردمی هستند و زانویشان را روی گردن مردم گذاشته اند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه حاکمیت باید به مردم برگردد، ادامه داد: کار دولت این است که به دنبال استیفای حقوق مردم باشد، در حالیکه در تورم، بورس و مالیات دست در جیب مردم می کند.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰ سال گذشته کشور به علت ساختارها و روشهایی که استضعاف ایجاد کرد، دچار تبعیض گسترده شده؛ افزود: مراکز عمده رفاهی، اقتصادی، دانشگاهی و صنعتی در یک مناطق خاصی از کشور استقرار پیدا کردند که حتی در همین ها هم پدیده هایی همچون حاشیه نشینی، آلودگی هوا، به هم خوردن محیط زیست و از بین رفتن منابع آبی، خالی شدن سکنه، ناامنی و گرانی زمین ایجاد شد.

قاضی زاده هاشمی گفت: این در حالیست که ایجاد مراکز تفریحی، تولید نیروی متخصص، پزشک، مهندس و ... در تهران اتفاق افتاده، آن هم در شمال تهران، در حالیکه از جمعیت ۱۴ میلیونی تهران، بیش از نیمی حاشیه نشین هستند.

وی با بیان اینکه این تبعیض گسترده به تورم دامن زده است، ادامه داد: دولت ها باید بدانند که بدون مردم نمی توانند کاری کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، درباره انباشت امکانات در تهران نیز گفت: تخصیص منابع مالی و بانکی ۷۰ درصد در تهران است و تمام قدرت در تهران جمع شده و این امر به تورم دامن زده و فقرا یکسره باید به ثروتمندان مالیات بدهند.

قاضی زاده هاشمی گفت: هر چه از مرکز به سمت مرزها می رویم، وضعیت بدتر می شود.

وی مساله بیکاری گسترده را دیگر معضل کنونی کشور دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۴۵۰ شهرستان داریم که ۱۵۰ شهرستان وضعیت بحرانی و ۳۰ شهرستان فوق بحرانی هستند که موجب مهاجرت به شهرهای بزرگتر شده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مساله سربازی و گذراندن دوره دانشجویی هم مشکل دیگری است که موجب مهاجرت شده و عملا نیروی انسانی جوان و نخبه کشور از شهرستان ها گرفته می شود، در حالیکه تمامی معادن نفت و گاز در شهرستان هاست.

قاضی زاده هاشمی یاداور شد: وقتی جوانی به سربازی می رود، ۲ سال عمر و جوانی خود را از دست می دهد، از چرخه تولید کشور خارج می شود، خیلی ها هم(حدود سه میلیون نفر) فراری می شوند و عملا هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که در دولت سلام قضیه سربازی را حل کنیم و طرح کلانی را برای به هم زدن این شرایط آماده کرده ایم تا سربازی به شکل حرفه ای و داوطلبی انجام شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به دنبال استیفای حقوق مردم هستیم و در هنگام انتخاب استاندار، نخبگان استان در مورد آن باید نظر دهند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه می خواهیم نظارت مردمی همه جانبه داشته باشیم، افزود: ۱۳ هزار و ۷۰۰ مدیرکل و معاون مدیرکل به بالا داریم که از دولت حقوق می گیرند، اینها از پول مردم است، پس باید به مردم پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: در دولت سلام به دنبال این هستیم منابع را مستقیم به شهرستان ها بدهیم و استاندار فقط کارش هماهنگی، معرفی مدیران، برنامه ریزی کلان استان و پیگیری مسایل استان با مرکز باشد.

وی گفت: برای هر شهرستان یک ماموریت ملی تعریف می کنیم و یک پایتخت در حوزه خاص می شود.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در این رابطه تمام شهرستان های کشور دارای ظرفیت های سرشار صنعتی، انسانی و زیرساختی و مزیت های شغلی هستند که همه احصا شده و می دانیم هر شهرستانی چه ظرفیتی دارد.

وی ادامه داد: به هر شهرستانی که پایتخت در آن حوزه خاص شود، اجازه تجارت داخلی و خارجی، ایجاد گمرک، دیپلماسی تجارت و ایجاد شرکت های دانش بنیان می دهیم و این اتفاق باید با مدیریت آن شهرستان بیفتد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تبعیض تاریخی باید از بین برود، افزود: دولت سلام دولت همه مردم است و این با کمک جوانان، عدالت طلبی و تجربه ۴۰ ساله انقلاب محقق می شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: چیزی که وظیفه دولت اسلامی است، برقراری عدالت و بودن با مردم است که دولت سلام به دنبال تحقق این ۲ هدف اساسی و از بین بردن تبعیض، فساد، رانت، قبیله گرایی با ایجاد شایسته سالاری و بودن با مردم و اعمال حق حاکمیت مردم است.

وی استان همدان را استانی تاریخ ساز دانست و اظهار داشت: همدان مهد تمدن ایران است و هگمتانه مادها مدنیت ایران را پایه گذاری کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همدان در مرکز ایران واقع شده و دارای شخصیت های علمی، فرهنگی و هنری همچون بوعلی سینا، باباطاهر و میرزاده عشقی است و ظرفیت های سرشار گردشگری همچون غار علیصدر دارد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه همدان دارای دانشگاههای علمی و اثرگذاری در توسعه ایران است، گفت: همدان چهره های زیاد سیاسی و اقتصادی به جمهوری اسلامی عرضه کرده و استان نقش موثری را در اداره جمهوری اسلامی برعهده داشته است.

وی ادامه داد: استان همدان در سالهای اخیر نرخ بیکاری صعودی داشته و حاشیه نشینی آن از هفت هزار نفر به ۷۰ هزار نفر در پنج سال اخیر رسیده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همدان در بسیاری موارد همچون سیر، سیب زمینی و گردو رتبه اول کشور است و آثار گردشگری طبیعی ویژه ای دارد، افزود: برای توسعه استان و شهر همدان باید فکر جدی کرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو