زاکانی: با نهاد سازی نوین دولت و رییس جمهوری را پاسخگو می‌کنیم


زاکانی: با نهاد سازی نوین دولت و رییس جمهوری را پاسخگو می‌کنیم

زنجان - ایرنا - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما با یک نهاد سازی نوین امکانی را فراهم می کنیم تا با شبکه سازی و بهره گیری از نخبگان و ظرفیت های مردمی نظارت بر دولت و رییس جمهوری را یک امر عادی کنیم، امروز اصلا رییس جمهوری نظارت پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز یکشنبه در برنامه تبلیغاتی تلویزیونی که از سیمای مرکز زنجان پخش شد، افزود: واقعیت امر این است که ما با انتخاباتی روبرو هستیم که نقش سرنوشت سازی در آینده کشور دارد، چون بالغ بر ۸۵ درصد منابع کشور دست رییس جمهوری است ولی اکنون آنچه مشاهده می شود زیبنده ملت رشید ایران نیست.

وی ادامه داد: ما برخوردار از اسلام عزیز، رهبری آگاه، مردم خوب، جوانان پرشور، زنان، تمدنی با ریشه های چند هزار ساله، اقوام به مثابه گلهای سرسبد کشور، مذاهب و اقلیت ها هستیم، بنده همه اینها را از فرصتهای بزرگ می دانم و متعجب هستم که چطور می شود چنین ظرفیت های عظیمی داشته باشیم ولی بی دقتی کنیم و محصول آن بی دقتی شرایطی باشد که امروز با فقر، فساد، تبعیض، بی مسکنی و تورم مواجه باشیم. این تعارض را باید حل کرد و امکان حل آن نیز حضور در پای صندوق های رأی است.

زاکانی با بیان اینکه دولت موجود فکر کرده که از طریق خارج می تواند مشکل ما را حل کند، گفت: تحریم یک استراتژی دقیق و حساب شده از سوی آمریکا در برابر ملت ایران است، آدم نباید از دشمنش انتظار خوبی داشته باشد، دشمن دشمنی می کند، ما باید عقل داشته باشیم و راه درست را انتخاب کنیم.

وی افزود: اولین کار من این است که این نگاه کلی را تغییر می دهم به این صورت که ما در داخل کشور یک ظرفیت های بی شماری داریم که باید به آنها تکیه کنیم و می توان آن ها را پلی برای رشد و پیشرفت و رفع مشکلات قرار داد.

زاکانی گفت: با تورم موجود نباید انتظار داشت که حال و رمقی برای ملت بماند، با عدم ساخت مسکن در سال های گذشته از سوی دولت، نباید انتظار داشت که لبخند بر لبان مردم بیاید. مردم در فشارند و باید این رویکرد را تغییر داد و طرح نویی در افکند که این طرح نو شامل این باشد که توانمندی های داخلی را اصل قرار بدهیم و از همه پتانسیل های منطقه و جهان در جهت سرآمدی ایران عزیر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دولت من، دولت اقدام و اصلاح است، نه دولت حرف و شعار؛ با اقدام فکورانه و دقیق و اصلاح امور ما مسیری را انتخاب می کنیم تا ظرفیت های داخلی به ظهور و بروز برسد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در داخل کشور ما به دنبال این هستیم که با عقلانیت، معنویت، عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب میزان بالایی از استقلال را برای کشور به ارمغان بیاوریم.

زاکانی افزود: در این مسیر نیازمند این هستیم که همه ابعاد را ببینیم، کشور را نمی شود تک بعدی ساخت، باید متناسب سازی شود و برای این منظور ما چهار رویکرد تحولی را انتخاب کردیم، رویکرد اول اقتصاد و مدیریت است، به خاطر اینکه امروز جان همه به لب رسیده است و فشار بر گرده مردم آن چنان بالاست که کمرشان می شکند.

وی خاطرنشان کرد: فوریت ما اقتصاد و مدیریت است و در این راستا اساس را روی جهش تولید گذاشته ایم، در کنار جهش تولید ما برای اداره شفاف کشور توجه به حکمرانی دولت الکترونیک داریم. همچنین بر تمرکز زدایی دقت داریم.

زاکانی افزود: برای ۹۰ درصد بودجه استان ها خارج از استان ها تصمیم گیری می شود، این باید بشکند، ما دنبال یک باز آمایش مجدد در استان ها هستیم تا این باز آمایش بتواند توانمندی های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را در هر نقطه معلوم کند تا مبتنی برآن بتوانیم ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم و با تمرکز زدایی اختیارات ویژه برای اداره شهرستان ها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه گام بعدی ما مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری است، اظهار داشت: من ۲ دهه تجربه برخورد با مفسدان را دارم. برای اینکه می فهمیدم نباید ضعیف کشی کرد چرا که ضعیف کشی حاصلی نخواهد داشت، باید ریشه فساد را از خاک بیرون کشید.

وی گفت: اولین اقدام من اصلاح خود دولت خواهد بود، اگر ما خود دولت را اصلاح و آن را چالاک و سبک و پاسخگو کنیم و عناصر خدوم داخل بدنه اجرایی دست به دست دهیم و یک انقلاب در دولت آغاز کنیم، امکانی ایجاد می کنیم تا از جلوی تولید کنار برویم و در خدمت مردم و بخش خصوصی با شفافیت مسیر را دنبال کنیم.

زاکانی گفت: ما یاد گرفتیم جوانمرد باشیم، آنانی که نگاه ابزاری به اقوام، بانوان، جوانان و هنرمندان و ورزشکاران دارند، این بسیار زشت است و ما از این ها پرهیز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما با یک نهاد سازی نوین امکانی را فراهم می کنیم تا با شبکه سازی و بهره گیری از نخبگان و ظرفیت های مردمی نظارت بر دولت و رییس جمهوری را یک امر عادی کنیم، امروز اصلا رییس جمهور نظارت پذیر نیست، ما با نهاد سازی نوین کاری می کنیم که مسوولان پاسخگوی معترضان بشوند.

زاکانی گفت: موضوع مسکن و اشتغال اموری هستند که با جهش تولید حل می شوند، ما تلاش خواهیم کرد تا چهار سال بعد صورت جدیدی در کشور مشاهده شود.

وی با بیان اینکه زمینه تغییر و تحول در کشور آماده است، اظهار داشت: این ما هستیم که باید دست به دست هم بدهیم.

زنجان با مشکلات کم آبی و ضعف در سرمایه گذاری و صنایع تبدیلی و تکمیلی روبرو است

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت در بخش دیگری از سخنان به مسائل استان زنجان اشاره کرد و گفت: عظمت ها و شور و شعور مردم استان زنجان که سالانه در ابعاد مختلف و در شعائر و حضورهای مردم مشاهده می کنیم به ویژه در حسینیه اعظم زنجان، برای امثال بنده یک خاطره و یک شیرینی فراموش نشدنی است.

زاکانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان استان زنجان، ادامه داد: امیدواریم که استان زنجان که در یک موقعیت خاص جغرافیایی واقع شده و ظرفیت های بسیار خوبی را برای پیشرفت دارد، امکانی را فراهم کند که بتوانیم نهایت خدمت به مردم استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان زنجان از کم آبی رنج می برد، افزود: در این استان ضعف سرمایه گذاری، کیفیت نامناسب جاده ها، ضعف صنایع تبدیلی و تکمیلی داریم، استان زنجان جاذبه های گردشگری ویژه ای دارد اما از زیرساختهای گردشگری برخوردار نیست.

زاکانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شهریاری، افزود: پاسخ جدی این شهید در برابر دادن هدیه به او در قبال کار مهم و خدمت بزرگی که در صنعت هسته ای به انجام رساند، این بود که من برای پول کار نکردم، آن روحیه ای که می تواند ما را از یک چنین وضعیتی نجات بدهد، روحیه حضور در میدان و توسل و توجه به اهل بیت(ع) است، کاری که شهید شهریاری کرد و کاری که در حسینیه اعظم زنجان سالانه اتفاق می افتد.

زاکانی گفت: آنچه که می تواند ما را از این وضعیت نجات بدهد، دوری از اشرافیگری، مفسده ها و دنیاطلبی است. کاری که شهید شهریاری نمونه و الگوی آن است، چه خوب بود که کشور به این تفکر تکیه می کرد.

وی گفت: ابتدای انقلاب امام فرمود که من یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهم، چه شد که امروز بخشی از مسوولان کشور دچار اشرافیگری، بی دردی، کرختی و بی رمقی شدند، علت آن است که اگر کسی خودش را نسازد و خود را وقف ملت نکند، او خود مانعی برای پیشرفت کشور خواهد شد.

زاکانی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی ما باید به دنبال تحقق اهداف انقلاب باشیم، اهداف انقلاب آزادی بود، از این رو توسعه آزادی های مدنی و توجه به حقوق و حریم خصوصی مردم، برای ما یک اصل غیرقابل انکار است.

وی افزود: دقت در استقلال کشور جزو اهداف انقلاب است، ما استقلال سیاسی داریم، اما استقلال فرهنگی و استقلال اقتصادی نداریم، به همین دلیل تحت فشار هستیم.

زاکانی گفت: دقت در تحقق عدالت از دیگر اهداف انقلاب بود، شعار عدالت داده شد و البته قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیستیم، خیلی پیشرفت کردیم اما بسیار با افق های عالی فاصله داریم.

وی افزود: در انقلاب حرف از معنویت بود، در این زمینه نیز پیش آمده ایم اما باز آنچه باید بشویم، چیز دیگری است. صحبت از پیشرفت و سازندگی بود و اکنون ماهستیم و قله های افتخار پیش رو.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها