محسن رضایی: سند اقدام پیشرفت ایلام امضا می شود


محسن رضایی: سند اقدام پیشرفت ایلام امضا می شود

ایلام _ ایرنا _ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت اقدام و تحول سند اقدام پیشرفت ایلام را امضا می کند.

به‌گزارش ایرنا، محسن رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه استانی ایلام اظهار داشت: شما مدافعان مرزهای ایران اسلامی، فاتحان میمک، مردم غیرتمندی که اولین تو دهنی را به صدام و ارتش بعثی عراق زدند و جانانه از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردید، هستید، مشکلات شما را می دانیم.

وی ادامه داد: برنامه مهمی برای رفع مشکل شما داریم، اول اینکه منطقه آزاد مهران را تصویب کردیم برای این بود که شما از طریق این منطقه با بیشتر شهرهای عراق مبادلات تجاری داشته باشید، در جنوب عراق از کربلا و نجف و ناصریه گرفته تا کوت و بدره که شهرهای مهم و ثروتمند عراق هستند که برای مبادلات تجاری با انها می توانید برنامه ریزی کنید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین به زائران اربعین حسینی گفت: میلیون ها مسافر اربعین می آیند و از ایلام عبور می کنند که نیازمند اتوبان و آزادراه بزرگ از تهران، ایلام وکربلا و نجف است.

رضایی یادآور شد: این طرح در دستور کار و برنامه دولت اقدام و تحول است، چراکه هم زائران و هم مردم ایلام به عنوان میزبانان زائران در ایام اربعین در تردد از این مسیر با مشکل مواجه می شوند.

وی دامداری و کشاورزی را از فعالیت های مهم استان ایلام اعلام و بیان کرد: متاسفانه صنایع تبدیلی، انبارهای مورد نیاز، صنایع بسته بندی، فرآوری و تبدیلی اعم از دامی و کشاورزی وجود ندارد که با ورود سرمایه‌گذاران آنها را به ایجاد سرمایه‌گذاری در ایلام تشویق و حمایت می کنیم.

وی مساله بیکاری که جوانان ایلامی را آزار می دهد از دیگر دغدغه های دولت اقدام و تحول عنوان کرد و افزود: با وجود سرمایه هایی نظیر چاه های نفت، معدن و ظرفیت کشاورزی و وجود مردمی با انگیزه که در دوران جنگ شهر را خالی نکردند، نباید این مشکل در ایلام وجود داشته باشد.

رضایی اضافه کرد: به فضل پروردگار به‌محض استقرار دولت، در استان ایلام سند اقدام پیشرفت استان ایلام را امضا خواهیم کرد و همه برنامه ها را در ان سند آورده و از مردم‌ می خواهیم که آنرا از دولت ما مطالبه کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به ظرفیت های کشور گفت: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است، از چشم اندازهای بدیع و اقلیم های متنوع، پوشش گیاهی و چهار فصل همیشه پر بازده آن طبیعتی را بوجود آورده که گویی جهان کوچکی در ایران شکل گرفته که از همه قاره های عالم قطعه ای در ایران وجود دارد.

وی اظهار کرد: ایران سرزمین اقوام، قبیله های سرشار از غرور، رویاهای مالامال از شور و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه های جوشان عالم است.

وی گفت: هر صدفی را از گوهرش باید شناخت و ایران را از ایران باید شناخت، طبیعت، هنر، ادبیات، نوابغ، مردم مهمان نواز و بناهای باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی چندهزار ساله ایران اسلامی حکایت از این گوهر پاک و کم یاب در عالم می کند.

رضایی ادامه داد: هنر امام(ره) این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانیان را دور هم جمع و انسجام بزرگی بوجود آورد دوباره یکی شدیم و با این انسجام بر قامت خود ایستادیم، اما متاسفانه سیاست های نادرست دولت ها در این دو سه دهه اخیر، باعث شد این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و ناامیدی به آن دست دهد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما دوباره می خواهیم قیام کنیم و بر روی پای خود بایستیم و حرکتی نو را با دولتی نو ایجاد کنیم.

وی افزود: امام بزرگ ما در انقلاب اسلامی اقوام و همه استان ها را دور هم جمع کرد و انقلاب را به پیروزی رساند و شرق و غرب هم نتوانست جلوی آنرا بگیرد، امام برای بار دوم همه اقوام و استان ها را جمع و متحد کرد و در جنگ تحمیلی که پنج استان ایران اشغال و بیش از۴۰ تا ۵۰ کشور پشت سر صدام بود، ایستاد و همه آنها را به زباله دان تاریخ فرستاد.

شهروند درجه اول و دوم در نظام ایران وجود ندارد

رضایی گفت: همه استان ها و اقوام می توانند دور هم‌جمع شوند و حرکت سوم را آغاز کنیم و با وجود رهبری فرزانه و جوانان غیرتمندی که در کشور وجود دارد، می توانیم برای بار سوم قیام فرهنگی، اقتصادی، قیام برای شکستن محاصره اقتصادی، قیام پیشرفت های بزرگ، قیام برای زندگی بهتر و قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی و قیامی برای اینکه همه ایرانیان ایرانی هستند و شهروند درجه اول و دوم در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

وی گفت: اینگونه نیست که انتخابات از قبل مهندسی شده باشد و فردی از قبل پیروز شده باشد ، بلکه شما هموطنان هستید که سرنوشت صندوق ها را تعیین و خواهید گفت که انتخاب اصلی در دست شماست.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما دوباره می خواهیم آغاز کنیم، قیام سوم برای زندگی بهتر، بهزیستی، برای سربلندی کشاورزان، کارگران، معلمان و بازنشستگان و زدودن غم و غصه از چهره ایرانیان به عنوان بهترین مردمان عالم، برای پیشرفت ایران و دستیابی به قله های بلند، همانگونه که در انقلاب و دفاع مقدس رقم زدیم.

وی شرط رسیدن به قله های بلند سعادت و حل مشکل مردم را حرکت همگانی و یکپارچگی دوباره ملی دانست و ادامه داد: دولت ما می خواهد، قدرت، زندگی، دولت، ثروت و پیشرفت را برای همه با تکیه به حمایت های مردم رقم بزند و در دولت اقدام و عمل دوباره استان ها و اقوام ایرانی را به میدان می آوریم.

رضایی ایجاد مناطق اقتصادی، دادن مسئولیت و اختیارات به استان ها را از جمله برنامه های دولت خود دانست و گفت: دادن اختیار و مسئولیت به استان ها، به این معناست که به طور مثال، سپرده های مردم در همان استان باید سرمایه گذاری شود نه اینکه ۴۰ درصد سپرده های هر استان به تهران منتقل و سپس این سپرده ها تبدیل به ارز شده و از کشور خارج شود.

وی ادامه داد: قرار نیست تهران استان ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کند، ما به این استثمار نو پایان می دهیم و به استان ها اختیار و مسئولیت می دهیم و در استان ها قطب های اقتصادی ایجاد می کنیم.

وی گفت: در دولت اقدام و عمل اینگونه نیست که از تهران نسخه ای واحد برای استان ها صادر شود. وی ادامه داد: دولت اقدام و تحول دولت پایان دادن به وعده های بی پشتوانه است، زمان شعار تمام شده و زمان برنامه و اقدام است، در دولت ما، برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک نخبگان همان استان تنظیم شده و هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص آن نوشته نشده باشد.

رضایی با تاکید بر اینکه هر استانی طبیعت، ظرفیت و اقلیم خاص خود را دارد، افزود: نباید صنایع فولاد را در استان های مرکزی کشور که ویژگی بارز آن صنایع دستی است، آورد چرا که این اقدام موجب خشک شدن آب و نابودی صنایع دستی آن می شود.

وی ادامه داد: نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت ها، مزیت ها، استعدادها و قابلیت های مردم هر استان است و دولت اقدام و تحول، متناسب با ظرفیت ها، استعدادها و قابلیت ها وتوانایی های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را تهیه و اجرا می کنیم.

وی ادامه داد: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای همه استان هاست ولی برای برخی فعالیت های خاص متناسب با ظرفیت آن استان ایجاد می شود، هر استانی نسخه خود را می خواهد و دولت ما بر این اساس عمل می کند.

رضایی افزود: اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی در زمینه اقتصادی را به استان ها می دهیم و قطب ها و مناطق اقتصادی را در استان ها ایجاد می کنیم.

وی اظهار کرد: استان های مختلف از جمله آذربایجان، سیستان، خوزستان، خراسان، کرمانشاه و ایلام و استان های مرزی ما می تواند به دلیل دارا بودن مرزهای زمینی مبادلات تجاری با همسایگان داشته باشد.

وی با ذکر اینکه وسعت بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از استانهای ماست افزود: مجموع ۲۵ کشور اروپایی در سرزمین ایران جا می گیرد و به اندازه ایران است و این ظرفیت های بزرگ کشور را نشان می دهد.

وی گفت: در دولت اقدام و تحول، همه مردم را به صحنه می آوریم و تمام ایران را به کارگاه های بزرگ اقتصادی تبدیل می کنیم ولی این منوط به کارگیری جوانان، استفاده از ظرفیت بانوان، ایجاد شور و نشاط، دادن آزادی های اجتماعی در چارچوب قانون، گیر ندادن به جوانان و اجازه دادن و آموزش دادن به آنها و بالا بردن توانایی آنهاست.

رضایی با ذکر اینکه این روند موجب بهبود روند زندگی مردم و قرار گرفتن ایران بر قله پیروزی است، ادامه داد: این تجربه را در دوران دفاع مقدس دارم که با استفاده از جوانان و اقوام مختلف ایران و با تجمیع این ظرفیت ها، کارهای بزرگی از جمله آزادی خرمشهر را رقم زدیم و بار دیگر دولت ما می خواهد چنین وحدت ملی را در ایران ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه چپ و راست کردن، قوم گرایی و بی عدالتی باید کنار برود و ما اینکار را می کنیم، گفت: بیرون کردن فقر، گرانی و تبعیض اهمیتی کمتر از بیرون کردن سربازان صدام از خرمشهر ندارد، این تجربه انجام شده و دولت ما به اذن خدا و حمایت های مردم و سیاست های مقام معظم رهبری این کار را خواهیم کرد.

استفاده از استانداران بومی

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برای رسیدن به این ایده بزرگ، چند خط و مشی داریم از جمله اینکه استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب می کنیم.

وی اظهار کرد: کدام استان است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد؟ سرزمین ایران در هر استان و قومش مردان بزرگی هستند که متاسفانه این ظرفیت ها مورد غفلت قرار گرفته اند.

رضایی با تاکید بر اینکه پارتی بازی نخواهد داشت، ادامه داد: انتصاب استانداران به این صورت است که ۱۰ نفر کاندید شده و سپس جمعی از نخبگان ارزیابی و برنامه های آنها را مطرح و رتبه بندی و در نهایت دو یا سه نفر به دولت معرفی و پس از ارزیابی مجدد یک نفر به عنوان استاندار معرفی خواهد شد.

وی گفت: انتخاب استانداران بر اساس شایستگی و فارع از جناج بندی ها حق مردم است و ما در بُعد اقتصاد بر اساس قانون، اختیارات کافی را به استان ها می دهیم.

وی افزود: دولت اقدام و تحول با استفاده از امکان پژوهشی و اطلاعاتی که داریم به مدیران کمک می کنیم و با آنها همفکری کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم، ولی اجازه می دهیم که خود تصمیم بگیرند.

وی گفت: استانداران مسلوب اختیار نبوده بلکه به آنها قدرت تصمیم‌گیری داده خواهد شد.

توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر از جمله معلمان، کشاورزان، کارکنان دولت خواهد بود و علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، مساله اشتغال و تولید را با حمایت دولت مرکزی در استان ها اشغل ایجاد می کنیم.

ایجاد نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان

وی با بیان اینکه نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را در کشور راه می اندازیم، گفت: امروز هزینه هر متر مربع ساختمان از ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان است که قیمت یک خانه ۸۰ متری حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان می شود.

وی گفت: در دولت ما این طرح اجرا می شود که هر کس ۳۰ میلیون تومان بیاورد، از بانک ها می خواهیم که ۹۰ درصد مابقی را وام دهند و همان خانه به عنوان وثیقه بانک خواهد بود.

وی اظهار کرد: مالکیت خانه برای مردم است ولی همان سند در بانک می ماند تا تمام قسط ها پرداخت شود و سود آن را هم دولت یارانه می دهد به طوریکه مردم با دادن ۱۰ درصد آورده، صاحب خانه شود.

رضایی افزود: در اروپا و امریکا وام های رهنی داده می شود، تعجب می کنیم که کسانی که در غرب درس خوانده اند، افکار غربی را با خود به کشور آورده اند ولی تجارب غربی را نمی آورند که در ایران استفاده شود.

وی با بیان اینکه اگر مسکن را راه بیندازیم، ۳۰۰ صنعت از جمله در و پنجره، سیمان، موزاییک و غیره پشت سر آن راه می افتد، گفت: با ایجاد این نهضت لوکوموتیوی به نام خانه سازی دارید و ۳۰۰ واگن دارد که شغل بسیاری ایجاد می کند.

وی خطاب به گروه های سیاسی که سرگرم دعوا با خود هستند، نمایشنامه درست می کنند و شعبده بازی می کنند گفت: به جای اینها به فکر مردم باشید چراکه صاحب این کشور و انقلاب مردم هستند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من و دوستانم مانند دوران جنگ که زیر شیمیایی و بمباران رفتیم، بار دیگر آمده ایم که خود را سپر مردم ایران کنیم، مشکلات را حل و نمی گذاریم این غم و غصه که بر چهره مردم نشسته است، تداوم پیدا کند و اجازه نمی دهیم که نان قرضی، زباله گردی و کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند.

وی تاکید کرد: حفظ کرامت انسانی مهمترین هدف دولت من در قبال مردم ایران است، اینکه آبرو و حیثیت، نشاط و شادی در زندگی مردم موج بزند مهمترین آرزوی دولت من است و ما کمک می کنیم به کمک مردم و جوانان وحمایت های مداوم ما این اتفاق صورت بگیرد.

رضایی با بیان اینکه خانه داری را به عنوان حقوق در نظر می گیریم، گفت: تربیت فرزندان و خانه داری شغل است و اعلام می کنیم که در مرحله اول همه خانم های خانه دار دارای ۲ فرزند بیشتر داشته باشند پس از ۶ ماه آموزش از جمله ۳ ماه آموزش پیرامون مسائل تربیتی و ۳ ماه مسائل بهداشت و سلامت به آنها حقوق می دهیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مساله کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می کنیم، افزود: علاوه بر مساله ازدواج و خانه داری، کسب و کارهای خانگی را در داخل خانه ها رونق می دهیم، شهرها را اقتصادی می کنیم و سعی میکنیم رونق اقتصادی از پایین به بالا بجوشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی