370 هزار راس دام در میاندوآب پلاک کوبی شد


370 هزار راس دام در میاندوآب پلاک کوبی شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ گفت: تاکنون 370 هزار راس دام سنگین و سبک در این شهرستان پلاک کوبی و در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده است.

علی دیانتی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: طرح هویت گذاری دام با هدف مقابله با قاچاق دام و نظارت بر نقل و انتقال دام از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ در شهرستان میاندوآب آغاز شده است.

وی افزود: همچنین در راستای حمایت از دامداران و تنظیم بازار گوشت قرمز، از آذر ماه سال گذشته تاکنون ۲۵ هزار تن انواع نهاده های دامی و کنسانتره بر اساس دستورالعمل و شیوه نامه وزارت جهاد کشاورزی در بین دامداران میاندوآب‌ توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: این شهرستان با دارا بودن ۸۳ هزار رأس دام سنگین و ۵۸۰ هزار دام سبک، ۸۵ واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت چهار هزار و ۹۱۸ راس و ۵۳ مرغداری با ظرفیت بیش از یک میلیارد قطعه و تولید سالانه ۱۷۷ هزار تن انواع تولیدات دامی، یکی از قطب های مهم دامپروری در آذربایجان غربی محسوب می شود.

دیانتی ادامه داد: راه‌اندازی زنجیره تولید یکپارچه طیور شامل کشتارگاه با ظرفیت سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن، کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار و کارخانه تولید خوراک طیور با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال، پرورش مرغ مادر گوشتی و سایر واحدهای تبدیلی و تکمیلی نظیر کارخانه تولید خوراک دام و طیور با ظرفیت ۳۰ هزار تن، ۲ واحد قطعه بندی و بسته بندی گوشت قرمز و سفید به ظرفیت ۲ هزار و ۲۵۰ تن در سال و ۱۱ واحد تولید فرآورده‌های لبنی موجب بازگشت ارزش افزوده به این بخش شده است.

وی اظهار داشت: سالانه ۲۲ هزار تن گوشت قرمز، ۶ هزار و ۶۲۴ تن گوشت سفید، ۱۴۷ هزار تن شیر و ۸۸۶ تن تخم مرغ در میاندوآب تولید و روانه بازار می شود.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است که سالانه بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی به میزان ۹۵۰ هزار تُن از این اراضی تولید می‌شود.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۲۱ الی ۲۷ خردادماه به نام هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا