حفظ سلامت در انتخابات از مهمترین تکالیف مجریان است


حفظ سلامت در انتخابات از مهمترین تکالیف مجریان است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی حفظ سلامت در انتخابات را از مهمترین تکالیف مجریان عنوان کرد و گفت: ما باید ضمن اینکه از رای‌های مردم به عنوان حق‌الناس صیانت می‌کنیم، به حفظ سلامت مردم در زمان رای‌گیری و نیز ارکان اجرایی انتخابات نیز توجه داشته باشیم.

حمید ملانوری روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی که با حضور اعضای کمیته‌های ذیل ستاد برگزار شد، افزود: ما به مردم این اطمینان خاطر را می‌دهیم که دقت لازم را در تامین شرایط داریم و هیچ چیزی سلامت آنها را در شعب اخذ رای تهدید نمی‌کند.

وی به تعامل همه عوامل اجرایی، نظارتی و اعضای شعب تاکید کرد و گفت: آنچه برای کشور و نظام مهم است، برگزاری انتخاباتی در طراز جمهوری اسلامی و فرهنگ مردم ایران است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه مهم است، خلق حماسه‌ای بزرگ و ماندگار است که آبروی کشور را حفظ می‌کند و خرسندی همه ما را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انتخابات ۲۸ خرداد یک ساعت زودتر از دوره‌های گذشته و راس ساعت هفت صبح آغاز می‌شود که به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شعبه‌ها از ساعت هفت صبح برای استقبال از مردم و اخذ رای، آمادگی لازم را دارند.

ملانوری تاکید کرد: همه عوامل به گونه‌ای مهیای انجام کار باشند که استان ما به لحاظ نظم، انضباط، حضور به‌موقع و آغاز فرآیند انتخابات، اول باشد.

وی انتخابات را جریان ارزشی نامید و گفت: یکی از اهداف بزرگ انقلاب، حضور و استمرار یک نظام مردم‌سالارانه و شایسته‌سالارانه است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ما به واسطه مسئولیت و وظیفه‌ای که داریم، در این جلسه حاضر شده‌ایم تا درخصوص یکی از رویدادهای تاریخی و سرنوشت‌ساز استان همفکری کنیم.

وی تصریح کرد: همه اقدامات و برنامه‌های ما به این جهت است که مردم در فضای امن و سالم، افراد شایسته‌ای را برای مدیریت کشور و استان در یک دوره چهار ساله انتخاب کنند.

ملانوری گفت: در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات مهمتر از یک روال اداری و تشکیلاتی و به عنوان یک فرهنگ، منش و الگوی رفتاری در جامعه اسلامی است که دیگر ممالک دنیا را نیز متاثر می‌سازد.

وی افزود: ما در طول زندگی، انتخاب‌های سرنوشت‌ساز بی‌شماری داریم که انتخابات سیاسی یکی از مهمترین آنهاست، به این جهت که ما در این نوع انتخاب، سرنوشت کل جامعه و کشور را تعیین می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ما به عنوان مسوولان برگزاری انتخابات، پررنگ‌ترین نقش را در سناریوی انتخابات و تعیین سرنوشت کشور داریم و گروه‌های مختلف از جمله متنفذین نیز هر کدام به سهم خود نقش‌هایی برعهده دارند.

وی تامین امنیت و سلامت را محور اصلی وظایف مجریان انتخابات عنوان کرد و گفت: موضوع مشارکت مردم در انتخابات برای ما به عنوان مجریان انتخابات و آحاد افراد جامعه دارای اهمیت است، چون کسی نمی‌تواند در کشوری زندگی کند اما برای آب و خاک و امنیت و افراد جامعه آن اهمیتی قائل نشود.

ملانوری افزود: رای‌هایی که هر یک از ما در صندوق می‌اندازیم مثل قطراتی هستند که به هم می‌پیوندند و سیل خروشانی را رقم می‌زنند لذا این سیل هرچه خروشان‌تر باشد، اهمیت بیشتری دارد.

وی با تشکر از همه عوامل اجرایی، فرمانداران، بخشداران و رسانه‌ها برای اقدامات ارزنده‌ای که تاکنون برای برگزاری انتخابات انجام داده‌اند گفت: این که الان حوزه امنیتی اعلام می‌کند استان در فضای امن آماده برگزاری انتخابات است و حوزه بهداشت از مدیریت شرایط برای کاهش دغدغه‌های مردم در روز رای‌گیری می‌گوید، نشان از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات دارد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در مقابل این تلاش ما برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم، معاندان هم مستمر در حال هزینه کردن هستند و به دنبال بی‌اثر کردن انتخابات از طریق بی‌انگیزه کردن مردم هستند.

وی برنامه‌ریزی دقیق همه عوامل برای لحظه لحظه فرصت باقیمانده تا انتخابات را امری ضروری خواند و گفت: همه ارکان اجرایی انتخابات و اعضای شعب باید از الان تا پایان شمارش آرا با هوشیاری کامل شرایط را رصد کرده و در صحنه حضور داشته باشند.

ملانوری افزود: یکی از موضوعاتی که دشمنان دنبال می‌کنند، ناایمن جلوه دادن فضای موجود است که ما باید با هوشیاری کامل، این موقعیت را برای دشمن ایجاد نکنیم.

در این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران استان همراه بود، اعضای حاضر به تشریح اقدامات و برنامه‌های خود در راستای انجام وظایف محوله پرداختند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

با توجه به لزوم حفظ سلامتی مردم تعداد شعب اخذ رای در این استان ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است و هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی دایر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر