سهم اصناف کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت مالیات حدود پنج درصد است


سهم اصناف کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت مالیات حدود پنج درصد است

یاسوج - ایرنا - مدیرکل امورمالیاتی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه سهم اصناف از پرداخت مالیات در این استان اندک است گفت: بازاریان حدود پنج درصد از مالیات سال گذشته را پرداخت کردند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی غفاری روز یکشنبه در نشست با اتاق اصناف و روسای اتحادیه های امور صنفی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ پنج هزار میلیارد ریال مالیات در استان اخذ شد.

وی تعامل با صاحبان مشاغل را مهمترین اولویت ادارات مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد دانست و اضافه کرد: شفاف سازی اطلاعات صاحبان درآمد یکی از برنامه های راهبردی این اداره کل است و نصب پایانه فروشگاهی مهمترین راهکار تحقق آن است.

غفاری نصب کارت خوان با استاندارد امور مالیاتی را یک ضرورت قانونی دانست و گفت که تمامی کارت خوان های نامعتبر که مجهز به لینک مالیاتی نباشد،حذف خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم ثبت اظهارنامه مالیاتی از سوی مشاغل تاکید کرد: اصناف برای تکمیل فرم مالیات توافقی و نیز ثبت اظهارنامه مالیاتی مختار هستند.

غفاری تاکید کرد:صاحبان مشاغل تا پایان روز سی و یکم خرداد ماه سال جاری برای ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی فعالیت های شغلی خود در یک ساله گذشته فرصت دارند.

روابط عمومی اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار تمدید زمان اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل شد.

نعمت الله نیکزاده افزود: با توجه به تاخیر در زمان ثبت اظهارنامه و اعلام شرایط مالیات توافقی و نیز ترافیک فضای مجازی به دلیل انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس، تمدید اظهارنامه را مطالبه مهم اصناف دانست.

روسای اتحادیه ای صنفی یاسوج در این نشست از وجود فروشگاه های بزرگی که مالیات آنها در استان وصول نمی شود و بازار خرید و فروش را نیز تصاحب کرده اند،انتقاد کردند.

دراین نشست روسای اتحادیه های صنفی با استقبال از برگزاری این نشست به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

اتاق اصناف اتحادیه های صنفی در این نشست بخشودگی مالیاتی واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا را نیز مورد تاکید قرار دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش