600 تخلف انتخاباتی در فارس گزارش شده است


600 تخلف انتخاباتی در فارس گزارش شده است

شیراز- ایرنا- دبیر هیات بازرسی انتخابات استان فارس گفت: از ابتدای آغاز فعالیت‌های انتخاباتی در این استان تاکنون 600 مورد تخلف انتخاباتی از سوی ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری و داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان از سوی بازرسان ما به وزارت کشور گزارش شده است.

سید علی نقی طبیب لقمانی، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این تخلفات بیشتر شامل تبلیغات زودهنگام، نصب غیرقانونی بنر، تابلو و پوستر و راه‌اندازی ستاد انتخاباتی در معابر عمومی بوده است.
وی ادامه داد: داوطلبان باید توجه داشته باشند که در جریان تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی نباید به حریم حقوق عمومی مردم تعرض و همچنین به چهره شهر خدشه وارد کنند.
او اظهار داشت: بازرسان ما در روز انتخابات نرم افزاری را بر روی تلفن همراه خود نصب می‌کنند که از طریق آن هرگونه تخلفی را به سرعت و به شکل آنلاین به وزارت کشور گزارش خواهند کرد.

فعالیت چهار هزار و ۱۵۶ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه انتخابات در فارس
وی گفت: به منظور نظارت بر روند برگزاری انتخابات، برای چهار هزار و ۱۵۶ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه از سوی وزارت کشور حکم صادر شده است.
لقمانی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی سه هزار و ۸۴۴ شعبه اخذ رای در فارس، برای هر شعبه یک بازرس یعنی سه هزار و ۸۴۴ بازرس، ۲۵۶ سربازرس و ۵۶ بازرس ویژه تعیین شده است.
وی ادامه داد: ۱۱ بازرس ویژه مربوط به حوزه‌های انتخابیه مستقر در کلانشهر شیراز است و در سایر شهرستان‌های استان نیز به نسبت گستردگی و تعداد شعب (حداقل یک بازرس) حضور خواهد داشت.

رقابت یک هزار و ۸۱۴ داوطلب شورای شهر برای ۶۰۰ کرسی
دبیر هیات بازرسی انتخابات استان فارس گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این استان یک هزار و ۸۱۴ داوطلب در ۱۱۵ شهر برای ۶۰۰ کرسی رقابت می‌کنند.
لقمانی افزود: در روستاهای استان نیز ۱۱ هزار و ۸۴۷ کاندیدا برای هشت هزار و ۶۲ کرسی رقابت خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...