هشدار در مورد خطر گسترش دوباره کرونا در فارس


هشدار در مورد خطر گسترش دوباره کرونا در فارس

شیراز_ایرنا _خطر گسترش دوباره کرونا در فارس در پی آنچه سهل‌انگاری و بی توجهی ها به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نامیده شد باز هم این استان را تهدید می‌کند که رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه به شهروندان هشدار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز یکشنبه در سیصد و چهلمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، گفت: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کرونا در استان، رنگ خطر جدی را برای موج جدید به صدا در آورده است.

مهرزاد لطفی با تاکید بر توجه جدی تر به رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در برابر کرونا افزود: پیشگیری از موج جدید کرونا و دوری از وضعیت قرمز در استان؛ مشارکت، همکاری و همدلی بیش از پیش مردم را می طلبد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به خیز آهسته موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ و روند افزایشی بستری بیماران در مراکز درمانی استان، اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، سهل انگاری و جدی نگرفتن بیماری، شاهد ورود استان به وضعیت بحرانی کرونا خواهیم بود.

لطفی ادامه داد: با وجود آمادگی کامل مجموعه سلامت فارس در برابر این بیماری که طی قریب به ۱۶ ماه گذشته شاهد آن بوده ایم؛ ضرورت دارد هم استانی ها با رعایت کردن بیشتر شیوه نامه های بهداشتی، ضمن حفظ سلامت خود و اطرافیان، همانند گذشته کادر درمان را یاری دهند.

شمار جان باختگان کرونا در فارس به ۴۶۹۳ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز، بیست و سوم خرداد ۱۴۰۰، از جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر کرونا طی روز گذشته تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون، ۹۳۲ هزار و ۷۱۵ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۶۷ هزار و ۵۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

عبدالرسول همتی گفت:همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۰۷ هزار و ۵۹۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد شانزده هزار و ۴۵۱ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۴ هزار و دو نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین گفت: ۲۵۹ هزار و ۸۰۶ نفر از ابتدا تاکنون بهبودی یافتند که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون چهار هزار و ۶۹۳ نفر بوده است.

همتی اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۲۶ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۵۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی به عنوان توصیه ای مهم به هم استانی ها، عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود، هنوز به وضعیت ثابتی در کنترل بیماری در استان نرسیده ایم و در برخی از شهرستان ها با افزایش موارد ابتلا در سطح استان مواجهیم.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مردم و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی برای کنترل بیماری کووید۱۹، به وضعیت با ثبات تری برسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403