کاریکاتوریست شیرازی، داور مسابقات بین‌المللی کارتون سوریه شد


کاریکاتوریست شیرازی، داور مسابقات بین‌المللی کارتون سوریه شد

شیراز- ایرنا- احمدرضا سهرابی کاریکاتوریست بین‌المللی کشورمان اهل شیراز به همراه کارتونیست‌هایی از کشورهای کرواسی، صربستان و سوریه، آثار مسابقه بین‌المللی کارتون سوریه را داوری خواهد کرد.

سهرابی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: کارتون و کاریکاتور از هنرهایی است که ظرفیت و اثرگذاری جهانی دارد و بر همین اساس، هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان با درک این موضوع و با برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی کارتون به دنبال معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و اجتماعی خود هستند.
وی، با اشاره به بهره‌گیری کشور ترکیه از ظرفیت جهانی کارتون برای جذب گردشگر و معرفی داشته‌ها و اماکن گردشگری خود افزود: بسیاری از شهرهای بزرگ گردشگری این کشور سالانه میزبان برگزاری چندین جشنواره معتبر جهانی کارتون در زمینه گردشگری است و لذا به نظر می‌رسد اگر مسئولان فرهنگی خواهان معرفی کلانشهر شیراز در عرصه‌های بین‌المللی هستند باید در گام نخست و فارغ از فعالیت‌های محفلی، تفکر بین‌المللی داشته باشند و سپس متناسب با این تفکر، اقدام بین‌المللی انجام دهند.
او گفت: در چنین شرایطی است که می‌توان با پرهیز از روزمرگی و شعار زدگی، بر پایه احترام متقابل و تعاملات بین‌المللی، شیراز را در شان آن به جهانیان معرفی کرد.
دبیری جشنواره‌ بین‌المللی کارتون متروی شیراز و جشنواره صلح و سلامت، دریافت دیپلم بین‌المللی کارتون روسیه و دریافت ۵۰ جایزه از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی کارتون و مطبوعات از جمله سوابق و افتخارات احمدرضا سهرابی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟