قاضی‌زاده هاشمی: درگاه مدیریتی برای ازدواج جوانان راه‌اندازی می‌کنیم


قاضی‌زاده هاشمی: درگاه مدیریتی برای ازدواج جوانان راه‌اندازی می‌کنیم

تهران-ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از راهکار خود برای راه اندازی درگاه مدیریتی برای ازواج جوانان خبر داد و گفت: به جای آنکه جوانان از جاهای مختلف برای اشتغال، مسکن و اردواج وام بگیرند، از این درگاه مدیریت وام خواهند گرفت.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت و گویی تلویزیونی گفت: متاسفانه سن ازدواج در مردان به ۲۷ سال و در زنان به ۲۳ سال رسیده است. این در حالی است که سن مطلوب ازدواج در مردان ۲۲ سال و در زنان ۱۹ سال است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در همان روزهای اول در حرف هایم گفتم که ۵۰۰ میلیون وام می‌دهم که خیلی سر و صدا کرد. در مجلس مسوول کمیته فرزندآوری بودم و در آنجا در این زمینه خیلی مطالعه کردیم. یکی از موضوعات فرزند آوری کاهش سن ازدواج بود. هر چند با کودک همسری مخالفیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در این بررسی‌ها به موانع ازدواج رسیدیم که همه چیز در آن روشن است و نبود شغل و سربازی از جمله این موانع به شمار می‌رود بنابراین اگر سن ازدواج کاهش یابد، باید موانع را برداریم و از تشکیل زندگی جوانان پشتیبانی کنیم.

وی ادامه داد: باید به جوانان در هزینه‌های ازدواج؛ زندگی و مسکن کمک کنیم و در این زمینه هم صندوق اعتبار را درست می کنیم و منابع مالی را برای آن در نظر گرفتیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: درگاه مدیریتی را برای ازدواج جوانان تعریف کردیم و آنها را رها نمی‌کنیم. در واقع به جای آنکه جوانان از جاهای مختلف برای اشتغال، مسکن و اردواج وام بگیرند، از این درگاه مدیریت وام خواهند گرفت. در این درگاه از تمامی زوج های جوان در صورت ازدواج پشتیبانی می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که از هزینه های ازدواج خبر دارید، گفت: بله. چون یک مورد در شرف ازدواج د اریم. مهریه همسرم ۱۴ سکه طلاست و برای دخترم هم همان را در نظر می‌گیرم. بنظرم جهیزیه هم باید کالای ایرانی باشد. هر چند این کالاها هم خیلی گران ‌و شرایط سخت شده است. ارزان ترین یخچال ایرانی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است.

باید مدل حکمرانی فضای مجازی تغییر کند

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه مصرف کننده فضای مجازی هستیم، گفت: نگران فضای مجازی هستم زیرا خانواده ای مذهبی هستیم و در شرایط خاصی تربیت شدیم و علاقمندیم فرزندان ما هم در همان شرایط تربیت شوند. باید مدل حکمرانی فضای مجازی تغییر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رمز ارزها اشاره کرد و گفت: موضوع رمز ارزها موضوع امروز نیست، موضوع ۱۵ سال جهان است و اکنون به معضلی تبدیل شده است. باید واجد فناوری حکمرانی حاکم بر پدیده های نو باشیم و خودمان دارای فناوری شویم و از مرزهای خود بیرون بزنیم.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش