زاکانی: باید از خودباختگی‌ها عبور کنیم و فصل جدیدی رقم بزنیم


زاکانی: باید از خودباختگی‌ها عبور کنیم و فصل جدیدی رقم بزنیم

تهران-ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هدف حضور خود در رقابت‌های انتخاباتی را مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: باید از خودباختگی‌ها و عقب افتادگی‌های گذشته عبور کنیم و فصل جدیدی را برای جامعه رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علیرضا زاکانی» عصر امروز یکشنبه در برنامه رادیویی شمارش معکوس گفت: در حالی که اسلام عزیز، ایران با تمدن و رهبری آگاه و مردم همیشه در صحنه همراه با جغرافیای سیاسی فوق العاده کشور، فرصتی با ارزشی را برای ما فراهم کرده است و خداوند امکانات ویژه‌ای در اختیار این ملت قرار داده است. اما فقر، فساد، تبعیض بیکاری و مشکلات متعدد کمر مردم را شکسته است. امروز ما آمده‌ایم تا با اژدهای هفت سر فساد درگیر شویم و در این مسیر آنچه را که داریم در طبق اخلاص گذاشتیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز مسببان مشکلات و فسادها و فقر و تبعیض و نابرابری، مدعی رفع آنها هستند، اظهار داشت: افرادی به اسم اقتصاد به دنبال پرکردن جیب خود بودند. البته امروز مبارزه با این افراد هم آسان و هم سخت است. اما معتقدیم معنویت، عدالت، آزادی و استقلال از هم قابل تفکیک نیستند و پیوستگی بین آنها سبب پیشرفت کشور می‌شود.

وی گفت: بعد از انقلاب کشور دوبار بالاترین تورم را دید. نخست در میانه دهه ۷۰ دوران سازندگی و در نوبت دوم در این ایام است که جزو ۵ کشوری هستیم که تورم بالای ۲۵ درصد و تورم نقطه‌ای ۵۰ درصد را تجربه می‌کنیم.

زاکانی مدعی شد: دولت از طریق تورم خود را اداره می‌کند و باید یک تحول فراگیر در عرصه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی صورت بگیرد و این شدنی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تشریح برنامه‌های خود اظهار کرد: ما برای تغییر چهار محور تحول را انتخاب کردیم که شامل اقتصاد و مدیریت، فرهنگ و اجتماع، سیاست امنیت و سیاست خارجی است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال پیشرفت همه جانبه کشور هستیم، گفت: ما باید از خودباختگی‌ها و عقب افتادگی‌های گذشته عبور کنیم و فصل جدیدی را برای جامعه رقم بزنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی کشور خراب است و جز با در نظر گرفتن فوریت نمی‌توان شرایط آن با بهبود بخشید. در مورد اقتصاد و مدیریت باید ریشه‌های تورم، فقر، بیکاری بی مسکنی را بخشکانیم.

زاکانی ادامه داد: تمام موانع مالی و مکانی مانند مجوزها و مقررات های زائد اعم از سیاست های غلط و بی ثبات و شرایطی که در آن مالیات و بیمه دشمن تولید است برداشته می شود تا اشتغال و رفع فقر و تحول و توزیع مناسب آن صورت بگیرد.

وی با اشاره به پیشران هایی مانند نفت، گاز، بنزین، صنایع دریایی، صنایع خودرویی، زیرساخت‌های ریلی و ... افزود: ۱۳۰ هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی در کشور وجود دارد که یک فرصت بی نظیر برای ساخت ایران است. تحول در جهت تولید مقصود ماست و برای این منظور با جا مفاسد اقتصادی و دیوانسالاری مبارزه خواهیم کرد و با دولت الکترونیک و شفاف کردن همه چیز به مقصود می رسیم.

دانستن حق مردم است

زاکانی دانستن را حق مردم دانست و گفت: فناوری مد نظر را در کشاورزی توسعه می دهیم و بین پیشران‌های اقتصادی شرایطی را ایجاد خواهیم کرد تا بنگاه‌های کوچک و متوسط موفق شده و ثروت در شرایط برابر بین مردم تقسیم شود. امروز دولت رقیب تولید کننده و به جای خدمت به مردم در خدمت عناصری است که در دیوان سالار و صاحب قدرت شدند.

وی با اشاره به شرایط بورس گفت: در همان زمان گفتم که مردم در بورس شرکت نکنید زیرا زمینه آن مشخص نیست. در این شرایط باید در مسیر خلق ثروت و توزیع مناسب آن گام برداشت و به شما مردم وعده می دهم در سال اول دولت اقدام و اصطلاح با همه وجود خدمت کرده و شایستگان صاحب مسوولیت شوند.

ارتقا آموزش و تعالی خانواده هدف گذاری شده است

وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ و اجتماع برای ما یک موضوعیت و دارای یک حیثیت اساسی است، گفت: امروز ارتقای تعلیم و تربیت، منزلت و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، آموزش عالی، حوزه رسانه و فضای مجازی مورد غفلت قرار گرفته است. رشد جمعیت زیر یک درصد است درحالی که دهه شصت رشد جمعیت ۳.۹ درصد بود. جمعیت کشور به سمت پیری سیر می‌کند و ما در این باره دقت نداریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سن ازدواج بالا رفته است، گفت: هدف ما موفقیت در اقتصاد دانش بنیان است که ۷۰ درصد به حوزه دانشجویی و تعلیم و تربیت بستگی دارد. اما نگاه غلط به آموزش و پرورش شرایطی را فراهم کرده است که خلاقیت، مهارت و اجتماعی شدن را در دانش‌آموزان نمی‌بینیم و این ساختار معیوب و محتوای مانده از دهها سال پیش امروز همچنان وجود دارد.

زاکانی با تاکید بر اینکه دانش آموز خط تولید خودرو نیست که در هر نقطه از خط تولید لوازمی را به آن اضافه کنیم و در نهایت همه خودروها به صورت استاندارد و یکسان تولید شوند، گفت: ما باید رسالتی دقیقی را دنبال کنیم تا در آموزش و پرورش به خلاقیت برسیم و آینده‌سازانی را تحویل جامعه دهیم.

وی با بیان اینکه سلامت و رفاه اجتماعی در اولویت دولت اقدام و اصلاح قرار دارد، گفت: در این دولت کسی به جز درد بیماری نباید درد دیگری را تحمل کند. همچنین در موضوع کرونا ما می توانستیم با طرح تحولی که وجود داشت از این بیماری عبور کنیم ولی گوش شنوایی برای این حرکت همراه نبود.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!