پیشنهادهای کانون پرورش فکری برای پر کردن فراغت تابستانه


پیشنهادهای کانون پرورش فکری برای پر کردن فراغت تابستانه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، با بیان گزیده‌ای از فعالیت‌های این اداره در سال گذشته، اهم برنامه‌هایی که برای پر کردن اوقات فراغت گروه‌های سنی مختلف در دستور کار کانون قرار دارد را نیز شرح داد.

سید محمد قلمکاریان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (یکشنبه_۲۳ خردادماه) در ساختمان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان برگزار شد، گفت: از سال گذشته، گروه‌بندی سنی از شکل سنتی الف، ب، ج، د خارج و به‌گونه‌ای شد که کودکان ۴ تا ۷ سال را در دستۀ نوباوه، ۷ تا ۹ سال را نو خوان، ۹ تا ۱۲ سال را نونهال، ۱۲ تا ۱۵ سال را نو نگاه، ۱۵ تا ۱۸ سال را نوجوان و ۱۸ سال به بالا را در دستۀ ارشد قرار می‌دهیم.

وی، با اشاره به برنامه‌هایی که این کانون طی یک سال گذشته برای تمام این گروه‌های سنی برگزار کرده، ادامه داد: ما انجمن‌های نظیر قصه‌گویی، سرود، نمایش، عکاسی، داستان و ... را تشکیل دادیم و دایرۀ مخاطبان کانون را به حدود ۱۲ هزار عضو رساندیم که به‌صورت مجازی می‌توانند در کارگاه‌های مختلف شرکت می‌کنند.

اجرای طرح هاتف (هدایت استعدادها و توان‌افزایی فرهنگی)، طرح تمیم (تجهیز مراکز به بیش از ۱۸ هزار جلد کتاب)، طرح هوش اقتصادی، طرح حال خوش زندگی، افتتاح مرکز تخصصی علوم، باشگاه نقدنامه، برپایی نمایشگاه‌های سردار آسمانی، نقش و نگاره‌ها، برگزاری دورۀ آموزشی خبرنگاران نوجوان، مقاله و مقاله‌نویسی، رونمایی از ۲۰ جلد کتاب کودک و نوجوان، دیگر برنامه‌هایی بود که مدیرکل کانون پرورش فرهنگی کودکان و نوجوانان استان اصفهان به آن‌ها اشاره و از مجتمع فولاد مبارکه، ذوب‌آهن اصفهان، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی اصفهان و سایر حامیان کانون قدردانی کرد.

قلمکاریان کسب بیش از ۷۰ رتبۀ برگزیده توسط کودکان و نوجوانان استان اصفهان در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی را نشانگر استعداد زیاد اهالی این خطه دانست و گفت: هدف ما از برگزاری برنامه‌های مختلف، کشف و شکوفا کردن این استعدادها و تربیت هنرمند و عالم و دانشمند برای ایران اسلامی است.

وی از رسانه‌های استان اصفهان دعوت کرد که برای همکاری با خبرنگاران نوجوان آموزش‌دیدۀ کانون، یک درخواست رسمی خطاب به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ارسال و به پرورش نیروهای تازه‌نفس در جامعۀ مطبوعاتی شهر کمک کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به اصحاب رسانه نوید داد، در صورت ثبت‌نام فرزندانشان در کارگاه‌های تخصصی این کانون که از ۲۹ خرداد آغاز می‌شود، از تخفیف ۳۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

قلمکاریان دربارۀ مهراوۀ بین‌المللی نقاشی اربعین که از سوی کانون پرورش فکری برگزار می‌شود، توضیح داد: مهلت ارسال اثر به این مهراوه تا ۱۰ شهریورماه سال جاری تمدیدشده و اگر شرایط بهبودیافته باشد سه موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین خواهیم داشت تا کودکان و نوجوان نقاشی‌های خود را یا به این موکب‌ها تحویل دهند و یا به ایمیل دبیرخانۀ جشنواره به نشانی mahravearbaeen@gmail.com بفرستند.

وی با اشاره به برپایی بیست و سومین جشنوارۀ بین‌المللی قصه‌گویی اظهار کرد: برای شرکت در این جشنواره که دارای بخش ملی، بین‌المللی، پادکست، قصۀ زندگی من و برترین قصه گوی کشور است و شامل محورهای موضوعی امید و آرزو، شادی و غم و ایثار و از خودگذشتگی می‌شود، علاقه‌مندان تا ۳۰ خردادماه سال جاری فرصت دارند در سایت www.kanoonfest.ir ثبت‌نام کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان یادآور شد: امکان شرکت در این جشنواره که تا امروز ۳۸۷ اثر به دبیرخانۀ آن ارسال‌شده، برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز وجود دارد.

قلمکاریان، در ادامه، تصویب نام‌گذاری روز پایانی آذرماه به نام روز قصه‌گویی را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: ازآنجاکه قصه‌ها با شخصیت‌پردازی همراه هستند، بهترین و ارزان‌ترین روش برای فرهنگ‌سازی به شمار می‌روند و اگر قصه‌گویی در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی خبر داد: به مناسبت دهۀ کرامت از ۲۴ خردادماه، ضریحی که توسط هنرمندان کانون درست‌شده، در گذر چهارباغ به نمایش درمی‌آید و غرفه‌هایی نیز با همکاری کانون‌های رضوی در کنار آن برپا می‌شود که امیدواریم کودکان و نوجوانان از آن نهایت استفاده را ببرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با اشاره برنامه‌ریزی این کانون برای تأسیس مرکز تخصصی بازی و اسباب‌بازی در اصفهان، از همۀ تولیدکنندگان و طراحان خواست که فعالیت‌ها و ایده‌های خود را برای بارور کردن این مرکز به کانون اطلاع دهند.

قلمکاریان تصریح کرد: اگر خیران کمک کنند به‌زودی مراکز کانون را در شهرستان‌های خمینی‌شهر، دهاقان و چادگان نیز برپا خواهیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس